MS Windows
briani 27239
Brænde preinstalleret XP ud?
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-06 16:38

Jeg har købt en ny PC med XP preinstalleret, og har ikke fået en CD med XP
på. Min gamle PC som jeg skal bruge til musikafvikling vil jeg gerne have XP
på. Kan jeg brænde min XP ud på en CD/DVD?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-07-06 16:44

Trekroner skrev:

> Jeg har købt en ny PC med XP preinstalleret, og har ikke fået en CD
> med XP på. Min gamle PC som jeg skal bruge til musikafvikling vil jeg
> gerne have XP på. Kan jeg brænde min XP ud på en CD/DVD?

I givet fald får du lidt problemer ved aktiveringen
Hans

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-07-06 17:38

"Trekroner" <xx> wrote:

> Jeg har købt en ny PC med XP preinstalleret, og har ikke fået en CD med XP
> på. Min gamle PC som jeg skal bruge til musikafvikling vil jeg gerne have
> XP på. Kan jeg brænde min XP ud på en CD/DVD?

I teorien, ja, men det bliver noget skidt hvis du flytter den til en anden
maskine. Kig på Norton Ghost.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-06 17:57

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> på. Min gamle PC som jeg skal bruge til musikafvikling vil jeg gerne have
> XP på. Kan jeg brænde min XP ud på en CD/DVD?

Det kan du ikke, du har da forhåbentligt fået en recovery CD med til din nye
PC ellers er du da helt "lost" den dag der går kuk i din PC nogen
fabrikanter har den frækhed HP f.eks. at man selv skal brænde sin recovery
CD / DVD. Preinstalleret XP er noget knold, hvis man ikke får en CD med WIN
XP samt en CD med drivere med ved siden af. Der er nogen Preinstallerede WIN
XP som ikke kræver aktivering så hvis din gamle PC er samme mærke og
nogenlunde magen til din nye har du en mikroskopisk chance for at din
recovery vil virke på den gamle.
mvh / Bjarne

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-07-06 21:46

Trekroner wrote:
> Jeg har købt en ny PC med XP preinstalleret, og har ikke fået en CD
> med XP på. Kan jeg brænde min XP ud på en CD/DVD?

Det synes jeg da du skal, for får du et harddisk crach, kan du ricikere at
du ikke har en windows til at stoppe på maskinen igen. Der må ligge
en funktion eller en eller flere mapper lige til at brænde ud som recovery.
Men du kan kun bruge den sammen den den ene pc.

mvh
Henning