MS Windows
briani 27239
Optage et forløb på skærmen
Fra : Hagar

Dato : 28-07-06 23:57

Hej i gruppen

Jeg ved ikke om jeg er forkert på den i denne gruppe, men så vis mig vej til
rette gruppe.

Min gamle mor bor langt væk fra hvor jeg bor, og hun er absolut ikke skrap
til det med computer, og i dag skulle Zonealarm så opdateres, og det kunne
hun ikke klare. Så var det jeg ville optage det jeg laver på min skærm og
sende til hende. Hvad skal jeg bruge til det, og det skal jo være gratis,
ellers kunne jeg lige så godt ofre en rejse fra den ene ende af landet til
den anden..
Jeg har ellers forsøgt at få hende til at bruge fjernsupport, og jeg lavede
nogle flotte screenshot til hende, men det kunne hun heller ikke klare at få
sat i gang. Min gamle mor er blevet gammel på det sidste

Hagar

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 29-07-06 00:12

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavede nogle flotte screenshot til hende, men det kunne hun heller ikke
> klare at få sat i gang. Min gamle mor er blevet gammel på det sidste

Du kan downloade en fuld Camtasia Studio trial fra Techsmith i 30 dage. Med
den kan du lave en film til hende om hvordan fjernsupport skal sættes op.
http://www.techsmith.com/download/camtasiatrial.asp Med Camtasia Studio kan
du også optage din forklaring imens filmen kører.

Jeg tror det er svært at finde det du vil have, uden at du skal slippe nogle
gryn.

Flemming Nielsen

Fra : Hagar

Dato : 29-07-06 02:28

> [...]
> Studio kan du også optage din forklaring imens filmen kører.
>
> Jeg tror det er svært at finde det du vil have, uden at du skal slippe

Tak for dit svar.

Nu havde jeg åbenbart for travlt, så jeg fik ikke læst det første du skrev,
om det program, men jeg fandt nu noget andet, gratis, jo jow, det kan lade
sig gøre Det hedder AutoScreenRecorder 2.0, og det virker lige som jeg
vil have det, så det er jo bare fint.
Der er bare en hage, og det er jo nogle modbydelige store filer der kommer
ud af det, men det må jeg kunne rode bod på, de må vel kunne komprimeres
noget.

Hagar

Fra : Edmund

Dato : 29-07-06 05:59

Hagar wrote:

> Der er bare en hage, og det er jo nogle modbydelige store filer der
> kommer ud af det

Windows Media Encoder 9 laver små filer

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 29-07-06 02:48

Flemming Nielsen wrote:

> Jeg tror det er svært at finde det du vil have, uden at du skal
> slippe nogle gryn.

Windows Media Encoder 9 god og gratis

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=5691ba02-e496-465a-bba9-b2f1182cdf24&displaylang=en

--
Mvh Edmund

Fra : Hagar

Dato : 29-07-06 11:41

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Windows Media Encoder 9 god og gratis

> [...]

Nu har jeg prøvet den også, og jo, den er meget fin, men, jeg får en fejl
når jeg vil optage i full-screen eller bare en del af den. Jeg ved så ikke
om det skyldes at jeg har to skærme, og at den ikke kan håndtere det. Jeg
har forsøgt mig med at markere kun den ene skærm, men det giver også fejl.
Hvis jeg vælger kun at optage det program jeg skal demonstrere, så får jeg
ikke det hele med, for der kommer et vindue op hvor der skal skrives noget,
og det kommer ikke med på "filmen". Nå, jeg må kigge mere på det, det må vel
kunne lade gi' sig

Hagar

Fra : Edmund

Dato : 29-07-06 18:15

Hagar wrote:
> Hvis jeg vælger kun at optage det program
> jeg skal demonstrere, så får jeg ikke det hele med, for der kommer et
> vindue op hvor der skal skrives noget, og det kommer ikke med på
> "filmen

Du kan angive en højde og en bredde i stedet for programvindue

Vinduet der popper op kommer vel det samme sted, så flyt hoved vinduet
så det passer med optageområdet..

Fuld skærm, kræver måske for meget cpu power, så kan du ændre skræmkort
til 16 bit, og måske mindre opløsning.

Nå du har vel en cpu der er større end min 1800 mHz
--
Mvh Edmund

Fra : Hagar

Dato : 29-07-06 19:44

> [...]
> til 16 bit, og måske mindre opløsning.
>
> Nå du har vel en cpu der er større end min 1800 mHz

Jeg har en P4 2.8 og 1 Gb RAM at gøre godt med
Det med at flytte vinduet, den har jeg godt nok ikke haft i tankerne, det må
prøves.
Takker endnu en gang

Hagar

Fra : Edmund

Dato : 29-07-06 21:34

Hagar wrote:

> Jeg har en P4 2.8 og 1 Gb RAM at gøre godt med
> Det med at flytte vinduet, den har jeg godt nok ikke haft i tankerne,
> det må prøves.

Media Encoderen kan evt. sættes i pause

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-07-06 04:02

Flemming Nielsen wrote:

> Jeg tror det er svært at finde det du vil have, uden at du skal slippe nogle
> gryn.

Her er et par forsøg.
http://www.debugmode.com/wink/
http://www.funchords.com/favorite/freeware/camstudio.htm

--
Mvh. Lars

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 29-07-06 15:21

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Her er et par forsøg.
> http://www.debugmode.com/wink/
> http://www.funchords.com/favorite/freeware/camstudio.htm

Ja ja, så er det åbenbart kun svært for mig at finde :)

Flemming Nielsen