MS Windows
briani 27239
Værktøjer til udrensning af system???
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 25-07-06 13:30

Kære alle,

jeg har en IBM Thinkpad, som desværre kun har 40 GB harddisk og jeg
har brug for lidt mere diskplads.

SÅ jeg vil høre om nogen af jer kan foreslå et program/utility der kan
grave ned i harddisken, og rydde ud i alt det lort man ikke har brug
for?

Findes sådan et?

--
A ruler that violates natural law is illegitimate. He has no right to
be obeyed, his commands are mere force and coercion. Rulers who act

Fra : Ricko.

Dato : 25-07-06 13:34

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SÅ jeg vil høre om nogen af jer kan foreslå et program/utility der kan
> grave ned i harddisken, og rydde ud i alt det lort man ikke har brug for?

Ja i windows , tilføj fjern

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-07-06 14:57

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> [...]
>
> SÅ jeg vil høre om nogen af jer kan foreslå et program/utility der kan
> grave ned i harddisken, og rydde ud i alt det lort man ikke har brug

Hvis der er Windows XP på HDDen, så kan du bruge XPs egen indbyggede
diskoprydningsprogram. Det findes under
Programmer/Tilbehør/Systemværktøjer/Diskoprydning.

Mvh.

Karsten

Fra : IW

Dato : 25-07-06 15:10

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja bestemt.

Du ved jo selv hvad du vil ha af "lort" på din maskine.
Det kan intet program regen for dig

Men hvis du taler om alt det akkumulerede "lort" der samler sig sammen i
tidens løb er CrapCleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
et godt bud.

Pas på under installationen hvis du IKKE vil have Yahoo's
toolbarinstalleret.

Der er et flueben eller to der skal fjernes i så fald

Jeg har altid fundet Windows, om det er 95, 98 2000 eller XP's indbyggede
disk renseværktøjer håbløst utilstrækkelige

God fornøjelse

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-07-06 15:28

IW skrev:

>Pas på under installationen hvis du IKKE vil have Yahoo's
>toolbarinstalleret.

Som sagt før, hvis ikke yahoo's toolbar er interessant, så hent i stedet
programmet fra http://www.ccleaner.com/download/builds.aspx enten basic
eller slim.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Per

Dato : 25-07-06 19:56

> Som sagt før, hvis ikke yahoo's toolbar er interessant, så hent i stedet
> programmet fra http://www.ccleaner.com/download/builds.aspx enten basic
> eller slim.

Kør også dette program efter CCleaner:

http://www.majorgeeks.com/download460.html

Det tager de sidste rester af reg. basen og div. filer.

Jeg bruger selv begge to.

Mvh. Per

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 22:11

On 2006-07-25 20:56:28 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> said:

> Kør også dette program efter CCleaner:
>
> http://www.majorgeeks.com/download460.html
>
> Det tager de sidste rester af reg. basen og div. filer.
>
> Jeg bruger selv begge to.
>
> Mvh. Per

Også ganske brugbart, tak for det!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 22:08

On 2006-07-25 16:10:21 +0200, "IW" <noone@antarctica.com> said:

> Men hvis du taler om alt det akkumulerede "lort" der samler sig sammen i
> tidens løb er CrapCleaner
> http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
> et godt bud.

citat:

Advanced Registry scanner and cleaner to remove unused and old entries.

Including File Extensions, ActiveX Controls, ClassIDs, ProgIDs,
Uninstallers, Shared DLLs, Fonts, Help Files, Application Paths, Icons,
Invalid Shortcuts and more... Backup for registry clean.

Fint, lige hvad jeg ledte efter! Tak!

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 25-07-06 16:32

Peter Bjørn Perlsø skriblede:

> Findes sådan et?

Det gør der helt sikkert.

> [...]
> nature, in other words they and their servants should be killed as the
> opportunity presents, like the dangerous animals that they are, the

Du kunne også med fordel *rense* ud i
din signatur iht. dette link:

Lars Fragstrup
Jeg beskyttes ikke af spamfighter, men jeg
vil gerne beskyttes imod dem der bruger den
til at spamme nyhedsgrupperne med.