MS Windows
briani 27239
Adobe Reader version 6 og 7 kompatibel?
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 14:24

Kan man åbne en pdf-fil i Adobe Reader v. 6, som er lavet i Adobe Acrobat 7
Professional? Eller kan man gemme dokumentet i v.7 således, at det kan læses
af ældre versioner af Reader? I så fald hvordan? Under 'Gem Som...' ligger
der ingen muligheder.

MVH Peter

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-07-06 14:36

PeterS skrev:

> Kan man åbne en pdf-fil i Adobe Reader v. 6, som er lavet i
> Adobe Acrobat 7 Professional?

Det kommer an på, hvilken funktioner den indeholder og hvilken
version, den er gemt i.

> Eller kan man gemme dokumentet i v.7 således, at det kan læses
> af ældre versioner af Reader?

Hvis du mener v.7 Pro, som er den eneste version, jeg har kendskab
til, så ja.

> I så fald hvordan? Under 'Gem Som...' ligger der ingen
> muligheder.

Enten via File > Reduce File Size eller via Advanced > PDF Optimizer.
PDF Optimizer er efter min mening klart den bedste af de to, fordi
den er mere fleksibel end 'Reduce File Size'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 21-07-06 17:50

"PeterS" <nomail> skrev i en meddelelse news:44c0d56e$0$3461$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> dokumentet i v.7 således, at det kan læses af ældre versioner af Reader? I så fald hvordan? Under 'Gem Som...' ligger

Det kan du sagtens - afh. af hvilke funktioner du bruger behøver en
generel opsætning ikke give problemer.
Du kan i Acrobat definere hvilke typer af Acorbat Reader dine filer
skal være kompatible med.
Gå ind under Edit > Indstillinger > Create PDF > Avanceret > Edit og vælg
output egneskaber ud fra hvad du genererer filen fra. Der kan du vælge f.eks.
5, 6 eller 7 blandt meget andet.

Jeg har ikke lige de danske navne her men det er anden fane fra venstre
og så vel egenskaber vil jeg tro.