MS Windows
briani 27239
Fdisk og MBR?
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 19-07-06 04:49

I windows 98 brugte man fdisk /MBR til at sætte og slette MBR, hvad gør man
i xp? - der findes fdisk jo ikke - så vidt jeg ved!
Jørgen Knudsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-07-06 05:31

On Wed, 19 Jul 2006 05:49:08 +0200, "Jørgen Knudsen"
<ejknudsen@essbredbaand.dk> wrote:

>I windows 98 brugte man fdisk /MBR til at sætte og slette MBR, hvad gør man
>i xp? - der findes fdisk jo ikke - så vidt jeg ved!
Du kan jo stadig bruge en w98 bootdisk med fdisk på.

Men ellers skulle det hedde diskpart i XP.Den er dog meget afvigende
fra fdisk.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 06:54

Jørgen Knudsen wrote:
> I windows 98 brugte man fdisk /MBR til at sætte og slette MBR, hvad
> gør man i xp? - der findes fdisk jo ikke - så vidt jeg ved!

Hvis du starter op i Windows XP's "Recovery Console"
http://support.microsoft.com/kb/314058/
så findes der en kommando, FIXMBR, til den slags.

-E.G.