MS Windows
briani 27239
SB live 1024 installeret i Win 98
Fra : carsten ottosen

Dato : 17-07-06 21:51

Når jeg installer driverne til SB live 1024 i Win 98 så forsvinder min
adgang til nettet via LAN. Og når jeg afinstallerer dem igen så virker min
netadgang igen. Er der nogen der har prøvet det, og hvad gjorde i ved det?
mvh. Carsten

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-07-06 22:22

"carsten ottosen" <cottosen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> netadgang igen. Er der nogen der har prøvet det, og hvad gjorde i ved det?

Prøv at bytte rundt på de slotte de sidder i.
Flemming Nielsen

Fra : carsten ottosen

Dato : 17-07-06 22:29

Jeg har flyttet lydkortet til et andet slot, det hjalp ikke
mvh. Carsten

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-07-06 22:41

> Jeg har flyttet lydkortet til et andet slot, det hjalp ikke

Du skal bytte rundt på lydkort og netkort. Hvis lydkort var øverst før, skal
det sidde under netkortet nu.

Det er mit eneste forslag, undtagen selvfølgelig at prøve med et andet
netkort.

Flemming Nielsen

Fra : carsten ottosen

Dato : 17-07-06 22:52

Jep, det vil jeg selvfølgelig prøve en af de nærmeste dage.
Jeg kom også til at tænke på at fejlen måske slet ikke ligger i lydkortet
men måske i netkortet. Jeg har stadig det tidligere netkort, som jeg så vil
flytte med over, da de to kort hidtil har virket udmærket sammen - hvis det
var til at forstå ?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 17-07-06 22:54

> [...]
> men måske i netkortet. Jeg har stadig det tidligere netkort, som jeg så
> vil flytte med over, da de to kort hidtil har virket udmærket sammen -

Jo da, og god fornøjelse.

Flemming Nielsen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-07-06 00:24

> [...]
> "carsten ottosen" <cottosen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du skal bytte rundt på lydkort og netkort. Hvis lydkort var øverst før,

Så vidt jeg husker, har det noget med IRQ at gøre. Hvis feks. Win98 finder
dit netkort først, vil den måske blive tildelt IRQ 16, og når den så finder
dit lydkort, som måske kræver at køre på IRQ 16, så vil de konflikte. Hvis
du derfor bytter rundt på kortene, så lydkortet findes først, vil det blive
tildelt IRQ 16, mens Win98 så vil tildele netkortet en anden IRQ.

Ret mig endelig anyone, hvis jeg er helt forkert på den.

Flemming Nielsen