MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Slette en fil der har for lang sti
Fra : JD

Dato : 15-07-06 01:35

Jeg har på én eller anden måde fået kopieret nogle mapper/filer, som er
blevet for lange i forhold til Windows XP. Det er jo utroligt at dét kan
lade sig gøre, men nu kan jeg ikke slette dem igen.

Hvordan får jeg slettet mapperne?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-07-06 02:01

On Sat, 15 Jul 2006 02:34:35 +0200, "JD" <john@doe.invalid> wrote:

> [...]
>blevet for lange i forhold til Windows XP. Det er jo utroligt at dét kan
>lade sig gøre, men nu kan jeg ikke slette dem igen.

Du starter i roden og prøver at omdøber første mappe i strukturen til
et navn på ku 1 bogstav,
Så går du ind i den mappe og prøver at omdøber næste mappe i
strukturen, og så fremdeles.
Jeg skriver prøver fordi, hvis operativsystemet har fat i en fil i
folderstrukturen, giver den ikke slip og omdøbningen kan fejle.

Træls hvis folder strukturen skal bruges igen bagefter, men så må man
jo rette den op igen.

/Hans

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-07-06 04:41

JD wrote:

> [...]
> blevet for lange i forhold til Windows XP. Det er jo utroligt at dét kan
> lade sig gøre, men nu kan jeg ikke slette dem igen.

Prøv evt. Unlocker. Det er gratis og beregnet til den slags opgaver.
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

--
Mvh. Lars

Fra : JD

Dato : 15-07-06 12:32

> Prøv evt. Unlocker. Det er gratis og beregnet til den slags opgaver.
> http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Tak, denne virkede fint. Lige til og simpelt.

Fra : hcma

Dato : 15-07-06 09:20

"JD" <john@doe.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet for lange i forhold til Windows XP. Det er jo utroligt at dét kan
> lade sig gøre, men nu kan jeg ikke slette dem igen.

hvis det er et problem med for lange filnavne kan du prøve følgende:
(som eks. er det benyttet filtypen *.jpg)
Åbn en kommandoprompt i mappen og kør kommandoen:
dir /X *.jpg

Så skulle den gerne liste alle .jpg og skrive både langt og kort navn på
filerne.
Prøv så at slette filen ved at bruge det korte navn.

m v h
hcma/-

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-07-06 18:01

"JD" <john@doe.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har på én eller anden måde fået kopieret nogle mapper/filer, som er
> blevet for lange i forhold til Windows XP.
[klip]

Hvor langt er det filnavn? Ikke fordi jeg kan hjælpe, men er bare nysgerrig

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.