MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tilbud fjernskrivebord - port?
Fra : Nicolai

Dato : 12-07-06 09:38

Når vi laver en "offer remote assistance" internt i firmaet er vi løbet ind i
problemer efter installation af en central firewall.

Det viser sig at "offer remote assistance" bruger en ny port hver gang - kan
jeg få den defineret så jeg ikke skal åbne en ny port i firewallen hver gang?

(Og nej, det er ikke port 3389 vi snakker om)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-06 12:12

On Wed, 12 Jul 2006 10:37:49 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

> [...]
>jeg få den defineret så jeg ikke skal åbne en ny port i firewallen hver gang?

Er det ikke bare et spørgsmål om at aktivere UPNP funktionen i
routeren / firewall'en. Så kan windows selv fortælle routeren hvilken
port der skal anvendes...

Ellers løber du jo ind i det problem at der skal defineres en
individuel port for hver enkelt maskine der skal bruge funktionen...

---

Det er menneskeligt at fejle, men det totale kaos kræver en computer.

Fra : Nicolai

Dato : 12-07-06 15:15

> Er det ikke bare et spørgsmål om at aktivere UPNP funktionen i
> routeren / firewall'en. Så kan windows selv fortælle routeren hvilken
> port der skal anvendes...

I en corporate firewall? I dont think so.

> Ellers løber du jo ind i det problem at der skal defineres en
> individuel port for hver enkelt maskine der skal bruge funktionen...

Slet ikke.