MS Windows
briani 27239
Spooler går amok...
Fra : Bjørnar

Dato : 06-07-06 01:15

Min comp har været tilsluttet vores laserprinter og resten af familien
har kunnet udskrive via min comp/netværk.
Nu er spooler gået aldeles amok.
I Jobliste kan jeg se, at filen 'spoolsv.exe' bruger 99% af CPU, lige
efter at comp er blevet tændt.
Min comp går næsten i stå.
Jeg har afinstalleret alle printere.
Er der andre der har haft det samme problem, eller kender
grunden/løsningen.

Mvh. Bjørnar

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 01:24

"Bjørnar" <bjornarFJERN@overdrevet1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min comp går næsten i stå.
> Jeg har afinstalleret alle printere.
> Er der andre der har haft det samme problem, eller kender

Det har jeg. Jeg har haft det problem at jeg ikke kunne fjerne et printerjob
i udskrifthåndteringen efter at printeren ikke ville udføre et printerjob.
Men så stoppede jeg spoolsv.exe i joblisten slukkede for printeren (altså
afbød strømmen til printeren) i nogle minutter, genstartede computeren og så
stoppede problemet med spoolsv.exe. Dette måtte jeg af og til gøre med den
HP-printer som jeg havde sat til.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-07-06 11:47

"Bjørnar" <bjornarFJERN@overdrevet1.dk> wrote in message
> [...]
> Min comp går næsten i stå.
> Jeg har afinstalleret alle printere.
> Er der andre der har haft det samme problem, eller kender

Svjh har vi haft problemet med at printningen gik i stå og det ikke var
muligt at slette jobs'ne og det var vist en kendt fejl i en eller anden
version af NT - formentlig blev det løst i en servicepack på et tidspunkt.
- men indtil da var løsningen at stoppe-starte printservicen på serveren.
Nu skriver du ikke at det er en server du kører, men uanset hvad bør der
være en opdatering du kan installere eller en service du kan genstarte...
Der var også noget med forkerte printerdrivere - altså at nogen af
klienterne var w2k men brugte nt4-driver...
Der har vist også være noget med at hvis man var med i
print-administrator-gruppen samtidig med administrator-gruppen kunne det
skabe problemer...

Prøv at finde ud af hvad der er lavet af ændringer - måske en ny pc skaber
problemerne...

/Jens Ulrik

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 06-07-06 20:54

"Bjørnar" skrev
> I Jobliste kan jeg se, at filen 'spoolsv.exe' bruger 99% af CPU, lige
> efter at comp er blevet tændt.

Jeg havde et lignende problem
og løste det ved at
- standse processen spoolsv.exe
- slette alle files i mappen
- slette en printer i *Settings | Printers' som ikke var tilsluttet
PC'en mere.

Fejlen kom tilsyneladende når jeg forsøgte at printe til en ugyldig printer.

:Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 06-07-06 21:18

"Bjørnar" skrev
> I Jobliste kan jeg se, at filen 'spoolsv.exe' bruger 99% af CPU, lige
> efter at comp er blevet tændt.

Jeg havde et lignende problem
og løste det ved at
- standse processen spoolsv.exe
- slette alle filer i mappen C:\WINNT\system32\spool\PRINTERS

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:25

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@invalid.com> wrote in message
> [...]
> - standse processen spoolsv.exe
> - slette alle files i mappen
> - slette en printer i *Settings | Printers' som ikke var tilsluttet

Din fremgangsmåde ovenfor er korrekt - i hvert fald løste det også
situationen hos mig. Hvorfor det opstår ved jeg dog ikke.

NB. "mappen" der omtales er: C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS

mvh
///M

Fra : Bjørnar

Dato : 07-07-06 02:24

Tak til Torkild og ///M
Problemet er løst.

On Thu, 06 Jul 2006 02:14:53 +0200, Bjørnar

Fra : Henning

Dato : 07-07-06 14:13

On Fri, 07 Jul 2006 03:24:05 +0200, Bjørnar
<bjornarFJERN@overdrevet1.dk> wrote:

>Tak til Torkild og ///M
>Problemet er løst.

Vil du fortælle hvad du gjorde?