MS Windows
briani 27239
WinXP opdateringer
Fra : Torben Brøndum

Dato : 04-07-06 16:45

Hej derude,

Jeg har sat en af mine bokse til at foretage aut. opdatering af windows.

Nogle gange kræver det genstart - som man kan vælge at gøre nu eller
udsætte.

Idag blev det udsat og jeg nåede ikke tilbage inden de fem minutter...og
nåede så ej heller at gemme mit arbejde word/excel.

Er det virkelig rigtig, at man mister sit arbejde idet windowsXP ikke sørger
for at spørge om man vil gemme.....den lukker simpelhen bare ned
(genstarter).

Er ovennævnre rigtigt, at det fungerer sådan ?

Torben Brøndum

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-07-06 19:51

Torben Brøndum skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er det virkelig rigtig, at man mister sit arbejde idet
> windowsXP ikke sørger for at spørge om man vil gemme.....den
> lukker simpelhen bare ned (genstarter).
> Er ovennævnre rigtigt, at det fungerer sådan ?

Ja - det er også min erfaring.

Man bliver spurgt om man vil genstarte - der kan man svare nej -
og man kører så videre uden at genstarte.

Men det virker kun et stykke tid - så genstarter dem alligevel -
den spørger dog vist først igen - men hvis man ikke lige er til
stede og kan svare nej - så gør den det vist alligevel på et
tidspunkt ;-(

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : John

Dato : 05-07-06 07:35

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (genstarter).
>
> Er ovennævnre rigtigt, at det fungerer sådan ?

Typisk Microsoft fejl.
Sikkert lavet med fuldt overlæg, det er meningen vi skal blive trætte af XP,
så vi er klar til at give formuer for næste version af deres styresystem!

John

Fra : Lyrik

Dato : 05-07-06 07:58

"John" <taform@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
XP,
> så vi er klar til at give formuer for næste version af deres styresystem!

++++++++++++++++++++++

Nej forkert formuleret. Vi skal blive trætte og vende tilbage til den
forrige version.

Fantastisk godt styresystem er Windows XP, Windows 2000 og Windows XP
service pakke 1.
Windows XP servicepakke 2 er crappy. Her begynder plagerierne.
Selv når man fravælger noget, så fortsætter plagerierne.

Hilsen
Jens

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-07-06 11:19

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message

snip en masse vås..

SP2 er bestemt en kanon opgradering.. men hvad ved jeg kører den ikke på
mere end et par tusind maskiner..

Fra : Lyrik

Dato : 06-07-06 11:34

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> snip en masse vås..
>
> SP2 er bestemt en kanon opgradering.. men hvad ved jeg kører den ikke på

Introducerer den ikke et "sikkerhedscenter" i systray som hele tiden plager
dig om firewall og antivirusprogrammer?
Plager den dig ikke med "automatiske opgraderinger"?
Slår du automatiske opgraderinger fra, så slår den dem til igen.
Den genstarter din PC når den har lavet en opgradering, uansét at du ikke er
ved maskinen.
Den tillader kommercielle programmer pludselig at dukke op på dit
skrivebord, udgive sig for kommende fra Microsoft og sig "tryk her"
hvorefter den åbner kommercielle sider på internettet.
Den har skærpet overvågning i Mediaplayer om hvad du må spille og ikke
spille, se og ikke se.
Den lukker op for firmaer som kan checke om dine programmer pludselig skal
opgraderes. De åbner rask væk dialogbokse om dette op foran næsen på dig
uden du har bedt om det.
Den er et system der plager brugeren i ét væk.

Hvis du havde prøvet at sidde ved et andet system. Bare XP service pack 1,
så sidder du og arbejder i fred uden at blive forstyrret af ovenstående
crap.
Hvis du havde prøvet en Linuxmaskine så er det så fredeligt som at sidde ved
en skrivemaskine fra gamle dage. Der er absolut intet der forstyrrer dig.
Men du har vendet dig til indbrudene på din maskine og det er også meningen.
Det næste du skal vende dig til er at nogen som du ikke kender fjerner
programmer fra den uden at spørge dig.
Den "store oplevelse" får du med det næste styresystem-Vista.
Kort sagt den er en plageånd der ikke kan drives ud af maskinen.

Hilsen
Jens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-06 16:20

Lyrik skrev:

>Introducerer den ikke et "sikkerhedscenter" i systray som hele tiden
>plager dig om firewall og antivirusprogrammer?

den plager ikke mig, for jeg slår selvfølgelig overvågning fra, og så
viser den sig slet ikke

>Plager den dig ikke med "automatiske opgraderinger"?

Næ, for det er selvfølgelig også blevet slået fra

>Slår du automatiske opgraderinger fra, så slår den dem til igen.

vrøvl.

nu gad jeg ikke kommentere flere af de påstande

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk