MS Windows
briani 27239
Genstart - blå skærn
Fra : goofy

Dato : 26-06-06 20:22

Hej NG

Jeg behøver hjælp - experthjælp.
I sommers begyndte min computer at genstarte. jeg troede det
var p.g.a. varmen, men nej.
Jeg får typisk følgende fejlmeldelse på den blå skærm
Error sector f83a6361 - f83a0000 datastamp 41107eea.
Det sker nu hver gang at jeg vil køre antivirus AVG - gratis
udgaven - fuldt opdateret
..
OS winXP pro opdateret
Pentium 3/ 933 512 ram

Jeg har gjort følgende uden resultat
Sat bordblæser på ( fjernet kabinet)
Køre regelmæssigt defrag.
Har kørt check disk
OS er opdateret
Har Spyware doctor installeret
Ny strømforsygning monteret
Har lige kørt MS Ramtester med følgende fejlmeddelser
SCHCKR - on - failed
SHCKR3 - on - failed
men jeg kan ikke finde hvad disse fejlmeddelser betyder/
eller om de betyder noget på min maskine?

Maskinen køre udemærket men jeg har på fornemmelsen at det
er under større belastninger det går galt.
Den er også genstertet da jeg arbejdede med fotoredigering.
Er er nogle der kan fortælle mig hvad disse fejlmeddelser
betyder, det tyder jo på ramfejl men jeg vil gerne være
sikker.
Kan det være bundkort?
Kan det være CPUén
Jeg håber på lidt hjælp

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : ///M

Dato : 26-06-06 21:51

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg får typisk følgende fejlmeldelse på den blå skærm
> Error sector f83a6361 - f83a0000 datastamp 41107eea.

Et meget forsigtigt bud ville være harddisk fejl. Det er den enhed som har
mest at gøre med "sectors", men jeg kan ikke sige det med sikkerhed. Du kan
prøve at køre et rigtigt disk-tool - hent det hos den fabrikant der har
lavet din harddisk. Det tester for "dybere" ting end chkdsk/scandisk kan.

Hvilket OS kører du? Det kan muligvis hjælpe med at forstå fejlmedelelsen
yderligere.

mvh
///M