/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Har modtageren læst mit brev?
Fra : Jørgen


Dato : 23-06-06 11:15

Jeg sender mails med OE6.
Er der muligheder for at se, om modtageren har åbnet min mail - bortset fra
den metode, hvor man beder modtageren afsende en svarmail?
De forskellige datingprogrammer har forskellige features, hvor man kan se en
krusedulle, der markerer, at brevet er blevet læst. Er der den mulighed i
Outlook Express?
Jørgen





-----
At Verden står fra år til år, Det står til dem, som rår og spår.
At Verden står fra dag til dag er alt, hvad jeg kan ta' mig af. (P.Hein)



 
 
Max (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-06-06 11:42

Hej Jørgen


> Er der muligheder for at se, om modtageren har åbnet min mail -
> bortset fra den metode, hvor man beder modtageren afsende en svarmail?

Den eneste mulighed der dur til noget er at modtageren skriver
tilbage og fortæller dig at han har modtaget og læst din mail.

Mvh Max



Holst (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 23-06-06 12:19


Jørgen wrote:

> Jeg sender mails med OE6.
> Er der muligheder for at se, om modtageren har åbnet min mail - bortset fra
> den metode, hvor man beder modtageren afsende en svarmail?
> De forskellige datingprogrammer har forskellige features, hvor man kan se en
> krusedulle, der markerer, at brevet er blevet læst. Er der den mulighed i
> Outlook Express?

Du kan sikkert sætte flaget, der vist hedder "Return receipt", mener
jeg. Jeg bruger selv aldrig denne feature. Dette flag burde medføre, at
når modtageren åbner mailen, så bliver der afsendt en mail retur til dig
derom.

Det forudsætter dog, at modtagerens mailklient understøtter dette. Som
oftest betyder flaget også, at modtageren først får en dialogboks, hvori
han kan afvise at en sådan kvittering afsendes. Personligt afviser jeg
ALTID sådanne.

Poul Erik Lindaa (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Poul Erik Lindaa


Dato : 23-06-06 13:06

On Fri, 23 Jun 2006 13:19:17 +0200, Holst <newsjun06@shelter.dk>
wrote:

>
>Jørgen wrote:
>
>> Jeg sender mails med OE6.
>> Er der muligheder for at se, om modtageren har åbnet min mail - bortset fra
>> den metode, hvor man beder modtageren afsende en svarmail?
>> De forskellige datingprogrammer har forskellige features, hvor man kan se en
>> krusedulle, der markerer, at brevet er blevet læst. Er der den mulighed i
>> Outlook Express?
>
>Du kan sikkert sætte flaget, der vist hedder "Return receipt", mener
>jeg. Jeg bruger selv aldrig denne feature. Dette flag burde medføre, at
>når modtageren åbner mailen, så bliver der afsendt en mail retur til dig
>derom.
>
>Det forudsætter dog, at modtagerens mailklient understøtter dette. Som
>oftest betyder flaget også, at modtageren først får en dialogboks, hvori
>han kan afvise at en sådan kvittering afsendes. Personligt afviser jeg
>ALTID sådanne.

Og at modtagerens mail program er indstillet så det tillader dette.
Mit mail program (Pegasus Mail) har muligheden, men jeg har fravalgt
at lade den gøre dette.

Jeg mener det samme er tilfældet med OE som standart.

Derfor er det ikke en "troværdig" løsning.


--
Slet transportmidlet før dk
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk
==== (¤)/ (¤)
------------------------------------------------------------
http://skivsamling.nu/show.pl?id=26228

Holst (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 23-06-06 13:14


Poul Erik Lindaa wrote:

> Derfor er det ikke en "troværdig" løsning.

Enig. For almindelige e-mails er der INGEN sikker med at få bekræftet
på, om en e-mail er 1) nået frem til modtagerens mailserver; 2) hentet
af modtageren på mailserveren; 3) åbent af modtageren i mailprogrammet;
eller 4) læst af modtageren.

Axel Hammerschmidt (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 23-06-06 18:09

Holst <newsjun06@shelter.dk> skrev:

> Poul Erik Lindaa wrote:
>
> > Derfor er det ikke en "troværdig" løsning.
>
> Enig. For almindelige e-mails er der INGEN sikker med at få bekræftet
> på, om en e-mail er 1) nået frem til modtagerens mailserver; 2) hentet
> af modtageren på mailserveren; 3) åbent af modtageren i mailprogrammet;
> eller 4) læst af modtageren.

Er det nu rigtigt, med nr 1? Jeg får selvfølgelig en NDN når adressen ikke
findes. Men dertil får jeg også (på min konto hos Tele2 - uni2.dk) en
meddelse hvis den e-mail jeg har sendt ikke er afleveret efter så vidt jeg
husker 3 timer. Og jeg får samtidig at vide at UNI2 vil fortsætte med at
prøve at sende den pågældende e-mail de næste x-antal dage (så hudt jeg
visker er x=4). Når x-antal dage er gået, og den ikke er afleveret, får jeg
så endnu en besked.


Holst (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 23-06-06 18:17


Axel Hammerschmidt wrote:

>>Enig. For almindelige e-mails er der INGEN sikker med at få bekræftet
>>på, om en e-mail er 1) nået frem til modtagerens mailserver; 2) hentet
>>af modtageren på mailserveren; 3) åbent af modtageren i mailprogrammet;
>>eller 4) læst af modtageren.
>
> Er det nu rigtigt, med nr 1? Jeg får selvfølgelig en NDN når adressen ikke
> findes. Men dertil får jeg også (på min konto hos Tele2 - uni2.dk) en
> meddelse hvis den e-mail jeg har sendt ikke er afleveret efter så vidt jeg
> husker 3 timer. Og jeg får samtidig at vide at UNI2 vil fortsætte med at
> prøve at sende den pågældende e-mail de næste x-antal dage (så hudt jeg
> visker er x=4). Når x-antal dage er gået, og den ikke er afleveret, får jeg
> så endnu en besked.

Ja, heldigvis gør man det normalt. Men mon ikke vi er mange, som har
oplevet, at folk ikke har modtaget vores mail, selvom vi ikke har fået
noget svar retur fra en server om en fejl; og mon ikke vi også er mange,
som har oplevet ikke at have modtaget en mail, som afsenderen hårdnakket
påstår, er blevet afsendt.

Karsten Jensen (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 23-06-06 18:52

Holst wrote:

> Ja, heldigvis gør man det normalt. Men mon ikke vi er mange, som har
> oplevet, at folk ikke har modtaget vores mail, selvom vi ikke har fået
> noget svar retur fra en server om en fejl;

Ikke i mit tilfælde. I de efterhånden mange år jeg har haft netopkobling, og
med massiv brug af email de sidste 4 - har jeg ikke en eneste gang oplevet
ovenstående.

Mvh.

Karsten



Kim Ludvigsen (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 23-06-06 18:34

Den 23-06-06 19.09 skrev Axel Hammerschmidt følgende:

>> Enig. For almindelige e-mails er der INGEN sikker med at få bekræftet
>> på, om en e-mail er 1) nået frem til modtagerens mailserver;
>
> Er det nu rigtigt, med nr 1?

Til dels. Det er ikke alle servere, der giver svar, hvis mailen ikke kan
afleveres. Desuden får du ikke noget svar tilbage, hvis du har skrevet
forkert adresse, og der tilfældigvis er en person, som har den
pågældende adresse (medmindre personen er flink og orienterer dig om
fejlen).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange
muligheder, når du surfer på nettet.
http://kimludvigsen.dk

Axel Hammerschmidt (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 23-06-06 21:44

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> Den 23-06-06 19.09 skrev Axel Hammerschmidt følgende:
>
> >> Enig. For almindelige e-mails er der INGEN sikker med at få bekræftet
> >> på, om en e-mail er 1) nået frem til modtagerens mailserver;
> >
> > Er det nu rigtigt, med nr 1?
>
> Til dels. Det er ikke alle servere, der giver svar, hvis mailen ikke kan
> afleveres. Desuden får du ikke noget svar tilbage, hvis du har skrevet
> forkert adresse, og der tilfældigvis er en person, som har den
> pågældende adresse (medmindre personen er flink og orienterer dig om
> fejlen).

Nu kender jeg ikke de tekniske detaljer, hvordan det virker hos UNI2, men
mon ikke jeg får de advarsler så længe der ikke kvitteres for mailen?

Og så generelt om internet, så kan jeg huske da jeg hørte om det første
gang, at det var bygget til at kunne forsat fungere efter en atomkrig. Det
kan Post Danmark nok ikke klare.


Henrik Stidsen (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-06-06 18:10

Holst was thinking very hard :
> Det forudsætter dog, at modtagerens mailklient understøtter dette. Som oftest
> betyder flaget også, at modtageren først får en dialogboks, hvori han kan
> afvise at en sådan kvittering afsendes. Personligt afviser jeg ALTID sådanne.

Jeg sætter mine mailprogrammer op til aldrig at sende den slags - og så
bliver jeg heller ikke spurgt om jeg vil.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx



Lars Fragstrup (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 23-06-06 12:33

Jørgen skriblede:
> Jeg sender mails med OE6.

Så finder du nok panelet af experter i:

news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Du finder en oversigt af grupperne på
usenet her:

http://www.usenet.dk/grupper.pl



--
Lars Fragstrup



Jan Vestergaard (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 23-06-06 13:28

Jørgen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg sender mails med OE6.
> Er der muligheder for at se, om modtageren har åbnet min mail

Nej - og den med at bede modtageren om en kvittering virker også
kun, hvis modtageren vil sende den.

Jeg har det princip, at det ikke vedkommer andre hvornår jeg
læser mail, så jeg har sat mine mailprogrammer op til IKKE at
sende disse kvitteringer.

Men dit indlæg hører til i

news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Jan
<Signatur ude af drift>


Ukendt (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-06 15:19

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:449bbf0e$0$38636$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg sender mails med OE6.
> Er der muligheder for at se, om modtageren har åbnet min mail - bortset
> fra
> den metode, hvor man beder modtageren afsende en svarmail?
> De forskellige datingprogrammer har forskellige features, hvor man kan se
> en
> krusedulle, der markerer, at brevet er blevet læst. Er der den mulighed i
> Outlook Express?
> Jørgen

Nej og det er da også udmærket at vi selv kan vælge om vi vil sende
kvitteringer. Der er da for eksempel ingen grund til at sende kvitteringer
på modtagelsen af spam.

Jeg sender i øvrigt altid kvittering på modtaget mail (når jeg bliver bedt
om det) såfremt at mailen ikke er uønsket. Jeg kan ikke forstå folk som ikke
gør det, ved mindre de får ualmindelig mange e-mails hver dag, som man ikke
har tid til at læse. Jeg synes generelt at det er arrogant ikke at kvittere
for modtagelsen af en e-mail.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste