MS Windows
briani 27239
Ingen drivere?
Fra : lastobethnin@jubii.d~

Dato : 22-06-06 17:03

Hejsa gruppe!

Jeg har købt en brugt, bærbar computer. Den er formateret, og Windows
er lagt ind igen. Men der fulgte ingen driver cd'er med, så der er
ikke installeret drivere til hverken lydkort eller skærmkort. Hvordan
kan man finde ud af hvilke drivere der skal bruges, og hvor kan man
downloade dem?

Asfaloth

Fra : HJS

Dato : 22-06-06 17:28

<lastobethnin@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man finde ud af hvilke drivere der skal bruges, og hvor kan man
downloade dem?

Hvis du oplyser fabrikat, model og styresystem kan jeg give dig et link til download.

Hans

Fra : lastobethnin@jubii.d~

Dato : 22-06-06 18:06

> Hvis du oplyser fabrikat, model og styresystem kan jeg give dig et link til download.

Tak for det
Men inde i Enhedshåndtering står der bare "?Multimedielydkort" og
"?Skærmkort (vga kompatibel)"

Så fabrikat og model ved jeg ikke Styresystem er XP Home)

Asfaloth

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 18:20

<lastobethnin@jubii.dk> wrote in message
> [...]

"?Skærmkort (vga kompatibel)"
Så fabrikat og model ved jeg ikke Styresystem er XP Home)

Der menes på computeren :)
Er det IBM, Compaq, HP, Acer eller......

mvh
///M

Fra : lastobethnin@jubii.d~

Dato : 22-06-06 18:38

> Der menes på computeren :)
> Er det IBM, Compaq, HP, Acer eller......

Ohh... Undskyld Det er en @Computer.

Jeg har ved hjælp af Everest fundet ud af at al indmaden er SiS. Så
driveren til grafikkortet har jeg fået installeret, og den virker
også.
Så jeg mangler bare lydkortet. Ifølge Everest er det et VIA VT1616i @
SiS 7012 Audio Device

Men den driver jeg har hentet på www.sis.com virker ikke... Hjælp!

Asfaloth

Fra : HJS

Dato : 22-06-06 19:03

Men den driver jeg har hentet på www.sis.com virker ikke... Hjælp!

Er det denne her:
http://www.sis.com/download/download_step1.php

Check om din SiS er blandt de supportede modeller.

Hans

Fra : Henning

Dato : 22-06-06 19:08

Så har @Computer formodentlig en hjemmeside med drivere til det hele?
Hvem er @Computer i det hele taget?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-06-06 23:06

Henning wrote:

> Hvem er @Computer i det hele taget?

Midtdata.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-06-06 23:18

Henning Præstegaard wrote:

> Midtdata.

Haløjsa se hvad jeg har støvet op.
http://www.snabel-a-computer.dk/supportsog.asp

mvh
Henning

Fra : lastobethnin@jubii.d~

Dato : 22-06-06 19:03

Tak for hjælpen allesammen! Jeg fandt en driver på www.viaarena.com
der virker til lydkortet

Lige et tillægsspørgsmål:

I Enhedhåndtering er der en "!Ukendt enhed". Hvordan kan man finde ud
af hvad det er?

Asfaloth

Fra : HJS

Dato : 22-06-06 19:15

I Enhedhåndtering er der en "!Ukendt enhed". Hvordan kan man finde ud
af hvad det er?

Slet den... Det er nok dit lydkort den ikke kan finde.
Prøv at gøre følgende:
1. slet den ukendte enhed.
2. kør SiS 7012 igen
3. Genstart computeren