/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Ny Dell XPS 1710 med Win XP Pro - ødelagt ~
Fra : dhek


Dato : 13-06-06 20:34

Hej gruppe,

Har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har netop (for 2 dagen siden) modtaget
min nye Dell XPS 1710. Så langt så godt. Nu er jeg typen der hader
preinstalleret OS'er, så jeg installeret det igen med den medfølgende cd.
Efter installationen var der dog nogle driver konflikter som gav mig BSOD,
så derfor tænkte jeg at jeg lige ville reinstallere en gang til. Desværre
fik jeg åbenbart lagt CD'en forkert i drevet og da jeg forsøgte at lukke det
røg CD'en op i en lille sprække over trayet hvor den sad efterfølgende sad
godt fast. Da jeg med møje og besvær fik trukket den ud igen havde den nogle
kraftige skrammer og kan nu kun delvist læses.

Er der nogen der kender til om det er muligt at få byttet CD'en eller er der
dødt løb og jeg må bide i det sure æble?

Mvh. Daniel



 
 
co@ch [4130] (13-06-2006)
Kommentar
Fra : co@ch [4130]


Dato : 13-06-06 20:47


"dhek" <dhek@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:448f132c$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej gruppe,
>
> Har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har netop (for 2 dagen siden) modtaget
> min nye Dell XPS 1710. Så langt så godt. Nu er jeg typen der hader
> preinstalleret OS'er, så jeg installeret det igen med den medfølgende cd.
> Efter installationen var der dog nogle driver konflikter som gav mig BSOD,
> så derfor tænkte jeg at jeg lige ville reinstallere en gang til. Desværre
> fik jeg åbenbart lagt CD'en forkert i drevet og da jeg forsøgte at lukke
> det røg CD'en op i en lille sprække over trayet hvor den sad efterfølgende
> sad godt fast. Da jeg med møje og besvær fik trukket den ud igen havde den
> nogle kraftige skrammer og kan nu kun delvist læses.
>
> Er der nogen der kender til om det er muligt at få byttet CD'en eller er
> der dødt løb og jeg må bide i det sure æble?
>
> Mvh. Daniel
>

Fumlefinger

Jeg så i "Rabatten" på DR1, hvor man snakkede med én der kunne reparere
CDer.
Men kun hvis de var ridset på undersiden.
Hvis CDen er ridset igennem foliet med Windows logoet er den DØD.

Prøv at kigger rabattens hjemmeside www.dr.dk/rabatten udsendelsen fra 17.
maj
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Udsendelser/2006/0516125805.htm

mvh
Bri@n



dhek (14-06-2006)
Kommentar
Fra : dhek


Dato : 14-06-06 07:51

"co@ch [4130]" wrote
> Fumlefinger
>
> Jeg så i "Rabatten" på DR1, hvor man snakkede med én der kunne reparere
> CDer.
> Men kun hvis de var ridset på undersiden.
> Hvis CDen er ridset igennem foliet med Windows logoet er den DØD.
>
> Prøv at kigger rabattens hjemmeside www.dr.dk/rabatten udsendelsen fra
> 17. maj
> http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Udsendelser/2006/0516125805.htm
>
> mvh
> Bri@n

Hej Brian,

Tak for svaret. Desværre er der en mindre ridse på overfladen af CD'en, så
den er jo så at betragte som død. Ikke desto mindre så tak for indlægget -
det er om ikke andet rart at kende muligheden for at få fikset CD'er til en
anden gang

Mvh. Daniel



(-Peter-) (14-06-2006)
Kommentar
Fra : (-Peter-)


Dato : 14-06-06 08:27

dhek skrev:
> Hej gruppe,
>
> Har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har netop (for 2 dagen siden) modtaget
> min nye Dell XPS 1710. Så langt så godt. Nu er jeg typen der hader
> preinstalleret OS'er, så jeg installeret det igen med den medfølgende cd.
> Efter installationen var der dog nogle driver konflikter som gav mig BSOD,
> så derfor tænkte jeg at jeg lige ville reinstallere en gang til. Desværre
> fik jeg åbenbart lagt CD'en forkert i drevet og da jeg forsøgte at lukke det
> røg CD'en op i en lille sprække over trayet hvor den sad efterfølgende sad
> godt fast. Da jeg med møje og besvær fik trukket den ud igen havde den nogle
> kraftige skrammer og kan nu kun delvist læses.
>
> Er der nogen der kender til om det er muligt at få byttet CD'en eller er der
> dødt løb og jeg må bide i det sure æble?
>
> Mvh. Daniel
>
>
du kan vel bare bruge en kopi af en anden cd, og så din key..

/peter

Nicolai (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 14-06-06 08:40


"dhek" <dhek@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message
news:448f132c$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Er der nogen der kender til om det er muligt at få byttet CD'en eller er
> der dødt løb og jeg må bide i det sure æble?

Som en anden skriver, så kan du låne/kopiere en tilsvarende OS og så bruge
din egen key, hvis det ikke er en OEM version. Det er ikke selve softwaren
som sådan der gør den legal, men din key. Så få en kopi og brug din
originale key.

> Mvh. Daniel

Nicolai



dhek (15-06-2006)
Kommentar
Fra : dhek


Dato : 15-06-06 07:12

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote in message
news:448fbd34$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "dhek" <dhek@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message
> news:448f132c$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Er der nogen der kender til om det er muligt at få byttet CD'en eller er
>> der dødt løb og jeg må bide i det sure æble?
>
> Som en anden skriver, så kan du låne/kopiere en tilsvarende OS og så bruge
> din egen key, hvis det ikke er en OEM version. Det er ikke selve softwaren
> som sådan der gør den legal, men din key. Så få en kopi og brug din
> originale key.
>
>> Mvh. Daniel
>
> Nicolai

Hej,

Det er faktisk lykkes mig at lave en Windows-"klon" af en piratudgave og så
min OEM version som virker 100%. Ser ud til jeg har været heldig mht. de
dele af CD'en som ikke var beskadiget. Jeg håber dog alligevel at Dell
vælger at sende mig en ny udgave - de har jo ikke rigtig noget at miste!

Mvh. Daniel



Per Riber (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Riber


Dato : 14-06-06 17:55

dhek skrev:

> Er der nogen der kender til om det er muligt at få byttet CD'en eller er der
> dødt løb og jeg må bide i det sure æble?

Har du spurgt Dells support-afdeling om de kan sende dig en ny CD mod at
få den defekte retur? De burde IMO kunne hjælpe dig, og det værste der
kan ske er, at de siger nej...


Morale: Tag altid backup af vigtige CD'er

mvh Per

dhek (15-06-2006)
Kommentar
Fra : dhek


Dato : 15-06-06 07:13

"Per Riber" <nospam@none.invalid> wrote in message
news:44903f77$0$8068$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> dhek skrev:
>
>> Er der nogen der kender til om det er muligt at få byttet CD'en eller er
>> der dødt løb og jeg må bide i det sure æble?
>
> Har du spurgt Dells support-afdeling om de kan sende dig en ny CD mod at
> få den defekte retur? De burde IMO kunne hjælpe dig, og det værste der
> kan ske er, at de siger nej...
>
>
> Morale: Tag altid backup af vigtige CD'er
>
> mvh Per

Ja, jeg har spurgt og afventer svar tilbage. Og jeg er netop helt og aldeles
i moralen - det var også det første jeg lovede mig selv at gøre en anden
gang

Mvh. Daniel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste