MS Windows
briani 27239
Kan man få Windows XP Pro med studiel
Fra : Jakob

Dato : 09-06-06 21:17

Hej!

Er der nogen der ved om man kan få en Windows XP Pro SP2 med
studielicens? Jeg har kun set en "upgrade" ting, men det dur ikke - det
skal være en fuld version som kan installeres på en helt blank harddisk
uden Windows på i forvejen... Og vil gerne have den på engelsk - lader
det sig gøre?

--
Jakob

Fra : Sven

Dato : 09-06-06 22:38

> [...]
>version som kan installeres på en helt blank harddisk uden Windows på i
>forvejen... Og vil gerne have den på engelsk - lader det sig gøre?

Ja, det kan det godt. En "upgrade" version kan sagtens installeres på en tom
maskine, eneste forskel på en fuld udgave er, at den under installationen
lige spørger efter en fuld Windows xx CD (SVJV alle Windows versioner pånær
Windows95), som den lige "smager" på et øjeblik, hvorefter den vil have XP
Pro CD'en igen, og installationen fortsætter.

Sven

Fra : Jakob

Dato : 09-06-06 23:07

Sven wrote:

> [...]
> Windows95), som den lige "smager" på et øjeblik, hvorefter den vil have XP
> Pro CD'en igen, og installationen fortsætter.

Hm ved ikke om jeg har en org. windows-cd. Den der fulgte med min
bærbare er sådan en image-ting med et prækonfigureret system på. Mon den
virker?

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-06 23:55

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er sådan en image-ting med et prækonfigureret system på. Mon den virker?

Det gør den ikke, recovery CD'er er noget knold, man burde få en XP CD og en
CD med drivere leveret med computeren istedet for det recovery halløj.
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Jakob

Dato : 10-06-06 10:14

Bjarne Christensen wrote:

> Det gør den ikke, recovery CD'er er noget knold, man burde få en XP CD og en
> CD med drivere leveret med computeren istedet for det recovery halløj.

Helt enig. Men det virker sært at man kun kan få studielicens (og dermed
rabat...) til "upgrade"-versionen..

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 12:07

> Helt enig. Men det virker sært at man kun kan få studielicens (og dermed
> rabat...) til "upgrade"-versionen..
> --
> Jakob
Ja jeg kan heller finde nogen fuld version med studielicens skal det absolut
være en proff version, hvor bor du i landet? Jeg har en 98 liggende et sted.
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Jakob

Dato : 10-06-06 16:07

Bjarne Christensen wrote:
> "Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja jeg kan heller finde nogen fuld version med studielicens skal det absolut
> være en proff version, hvor bor du i landet? Jeg har en 98 liggende et sted.

Ja det skal helst være Pro. Findes Home som en fuld version med
studielicens?

Jeg bor I Sønderborg. Men det virker da noget omstændigt først at skulle
installere en gammel Windows for derefter at skulle installere Windows XP

--
Jakob

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-06-06 16:35

Jakob skrev:

>Jeg bor I Sønderborg. Men det virker da noget omstændigt først at skulle
>installere en gammel Windows for derefter at skulle installere Windows XP

Man behøver ikke installere en gammel Windows først, under
installeringen skal der blot »sniffes« til en windowscd, der
giver ret til opgradering.
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-06-06 16:38

Jakob wrote:

> [...]
>
> Jeg bor I Sønderborg. Men det virker da noget omstændigt først at
> skulle installere en gammel Windows for derefter at skulle installere

Og som der står i det første svar skal man jo heller ikke det.
Undervejs bliver man bedt om at lægge en CD i skuffen og et par sekunder
senere fortsætter installationen fra installations CD'en.
Men synd for dig at du ikke har en lovlig Microsoft Windows CD, så må du ud
og købe den til fuld pris!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : ttoet

Dato : 10-06-06 20:45

Michael Lund Sørensen wrote:

> Men synd for dig at du ikke har en lovlig Microsoft Windows CD, så må
> du ud og købe den til fuld pris!

Hvad er det for noget vrøvl du skriver? Det fremgår jo tydeligt at manden
har en recovery CD der fulgte med hans bærbare. Hvorfor tror du den er
ulovlig?

Jeg vil give andre i tråden ret i at det er en uskik at medlevere disse
recovery CD'er istedet for en CD med styresystemet alene. Prøv bare at bruge
f. eks. Dells recovery CD. Du får en masse ekstraprogrammer installeret som
du ikke har noget at bruge til. Man kan ikke engang fravælge dem under
installationen .

Thoeger

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 21:12

"ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse
> Du får en masse ekstraprogrammer installeret som du ikke har noget at
> bruge til. Man kan ikke engang fravælge dem under installationen .
> mvh
> Thoeger
Helt enig, og på min HP skulle man ved gud selv brænde enten 6. CD,er eller
1. DVD og man får kun lov til at brænde den en gang, så man sidder med håret
i postkassen hvis der er en fejl på skiven, og man jo ikke bruge skidtet til
at bevise at man har en lovlig XP hvis man nu selv ville installere en ren
XP upgrade uden alt det skrammel der ryger med ind fra recoveryen, desværre
bor jeg langt væk fra Sønderborg ellers kunne Jakob få en lovlig 98 af mig
selv om han vist ikke helt har forstået at han ikke skal installere den
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Jakob

Dato : 11-06-06 11:10

Bjarne Christensen wrote:

> [...]
> selv om han vist ikke helt har forstået at han ikke skal installere den Det

har han så nu Jeg var vist lidt træt da jeg skrev det sidste indlæg.

Og som andre har påpeget så har jeg en lovlig windows XP. Jeg er blot
træt af at jeg ikke kan få lov til at installere en "ren" Windows uden
alle mulige tredjepartsprogrammer.

Nåmen jeg vil se om jeg kan finde en gammel windows-cd -det burde ikke
være umuligt og så se om jeg kan finde en engelsk udgave af XP Pro Sp2
med studielicens.

Tak for svarene!

--
Jakob

Fra : Hans

Dato : 11-06-06 11:44

> [...]
>
> Nåmen jeg vil se om jeg kan finde en gammel windows-cd -det burde ikke
> være umuligt og så se om jeg kan finde en engelsk udgave af XP Pro Sp2

Husk at kontrollere, om der kan være sprogproblemer - dvs installere en
engelsk upgrade ved at sniffe til f.eks. en dansk Win98...

Fra : Jakob

Dato : 11-06-06 12:34

Hans wrote:

> Husk at kontrollere, om der kan være sprogproblemer - dvs installere en
> engelsk upgrade ved at sniffe til f.eks. en dansk Win98...

Nå ja det er sandt. tak for tippet.

--
jakob

Fra : joke

Dato : 11-06-06 19:48

> [...]
> Og som andre har påpeget så har jeg en lovlig windows XP. Jeg er blot træt
> af at jeg ikke kan få lov til at installere en "ren" Windows uden alle

Hej Jakob det der giver dig ret til at bruge XPen er ikke cden men
licensmærket, så hvis du finder en med din XP vers. (pro eller home oem) og
installere den i stedet for din recovery, kan du fint bruge den, muligvis
skal du nok en tur gennem telefonen til microsoft alt efter mærket.

Hilsen

Johnny

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 21:21

joke wrote:

> [...]
> installere den i stedet for din recovery, kan du fint bruge den, muligvis
> skal du nok en tur gennem telefonen til microsoft alt efter mærket.

Virkelig? Er der andre der kan bekræfte det? Hvis det passer så kan jeg
vel bare hente en XP Pro på en fildelingstjeneste? Men sådan fungerer
det vel ikke...

--
Jakob

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-06-06 15:05

ttoet wrote:

> Hvad er det for noget vrøvl du skriver? Det fremgår jo tydeligt at
> manden har en recovery CD der fulgte med hans bærbare. Hvorfor tror
> du den er ulovlig?

Det er da dig der vrøvler!

Jeg skrev:
Citat "Men synd for dig at du ikke har en lovlig Microsoft Windows CD"

Og en recovery CD er ikke en Microsoft CD. Microsoft laver ikke recovery
CD'er.

Så læs lige hvad der står før du skriver at det er noget vrøvl.