Vilde katte.........
Fra : Janus Nystrup

Dato : 19-06-01 18:40

Hej Gruppe.

Tak for jeres råd angående slankekur! Slankekuren er godt i gang med Tarzan
og det går fint indtil videre.

Her hvor jeg bor er der mange vilde katte, det er lige ned til en masse
kolonihaver. MEN jeg har fundet ud af at de faktisk ikke er så vilde igen,
halvdelen af dem er meget kælne. Jeg kan ikke lade være med at fodre dem
(det er der også andre der gør).
En af dem er meget tynd og har betændelse i øjnene, hvad kan man gøre ved de
her stakkels katte. Jeg synes at det er synd at de ikke har nogen ejer da de
er kælne. Men OK det er deres liv eller er det???????
Nogen af dem kan jeg selvfølgelig ikke komme i nærheden af, det er
vildkatte.
Jeg tror at nogen af kattene har haft en ejer engang ellers vil de vel ikke
være kælne???

MVH. Lone.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-06-01 19:15

Nogle af kettene er sikkert forladte sommerhuskatte.

Jeg ville bringe den syge kat til aflivning, hvis den er forvildet, er den
kælen så den kan omplaceres ville jeg kontakte en dyreværnsforening, og håbe
de ville tage sig af den.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte J.L

Dato : 19-06-01 19:18

Janus Nystrup wrote:

> [...]
> vildkatte.
> Jeg tror at nogen af kattene har haft en ejer engang ellers vil de vel ikke

Hej Lone
Hvis kattene er forvildede, dvs. ikke har en ejer etc., så er der intet galt i
at fodre dem. De har jo lige så stort et behov for mad, som din egen kat. Jeg
synes dog at du skal kontakte Kattens Værn eller Inges Kattehjem, da de har
nogle ordninger omkring indfangning, dyrlægetjek, vaccination, neutralisering og
genudsætning af den slags katte. Jeg synes du skal ringe til dem, de oplyser
gratis og der kan du sikkert få nogle råd til, hvordan kattene kan hjælpes.
Det er ikke bare kattenes liv!! De lever et farligt og usikkert liv med ustabil
fødeforsyning, mange sygdomme de kan smitte hinanden med, evindelige
killingefødsler der forværrer problemet etc. etc. I princippet bør samtlige
katte indfanges, undersøges af en dyrlæge og derefter bør de syge aflives etc.
etc. Du har sikkert ret, mange af kattene har sikkert haft en ejer, der så måske
bare har efterladt dem ... folk behandler jo desværre ofte dyrene med ringere
respekt end den de udviser overfor deres køleskab.
Men altså: De lever et lousy liv med katteaids, katteleukæmi og andre alvorlige
ubehageligheder som sult, killingefødsler og den slags, og de har behov for
hjælp i form af mad, dyrlægetjek, omsorg og faktisk alt det, du giver din egen
terasseløve derhjemme. Kontakt en af de organisationer der arbejder på at løse
den slags problemer, for det er forfærdeligt at disse dyr ikke blot skal leve
det liv, men også skal føde killinger til en sådan skæbne.
-Gitte