MS Windows
briani 27239
Fjernsupport virker kun en gang imellem
Fra : bem

Dato : 05-06-06 21:28

Jeg har problemer med at koble mig op til min søsters computer når hun
ellers inviterer mig til det. Vi har begge XP Home og en LinskSys Router, og
der er aldrig problemer, hvis opkoblingen foregår fra hendes maskine til
min. Men når jeg skal koble op til hende, får jeg som oftest meddelelsen
"Fjernsupportforbindelsen kunne ikke oprettes, da navnet på fjernværten ikke
blev fundet". Fejlen er ikke konstant, af og til lykkes det af få
forbindelse. Hun sidder, ligesom jeg, på et internt NAT netværk, og jeg har
en idé om, at det hjælper hvis vi slukker alle andre maskiner på hendes
netværk - men det er ikke altid nok. Jeg har prøvet at enable DMZ for hendes
IP uden at det hjalp.
Nogen gode ideer? Kan nogen fortælle mig hvilke(n) port(e) der benyttes til
kommunikationen under fjernsupport?

/Bo

Fra : YJ

Dato : 06-06-06 12:30

"bem" <bem@nnospamm.dk> wrote in message
> [...]
hendes
> IP uden at det hjalp.
> Nogen gode ideer? Kan nogen fortælle mig hvilke(n) port(e) der benyttes

Det er port 3389 men det er nok ikke der problemet ligger, når du kan engang
imellem.

Ud fra hvad du skriver er det mere oplagt, at hun får sin interne IP adresse
via DHCP.
Hvis en anden har tændt sin computer før hende får han den første IP, som
måske er den hun havde sidst og som du forsøger at tilgå.

Prøv at sætte hendes computer til fast intern IP.
I routeren sætter du så alle tilgange til port 3389 til at gå til denne IP.

Det bør løse problemet.

YJ

Fra : bem

Dato : 06-06-06 12:54

"YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv at sætte hendes computer til fast intern IP.
> I routeren sætter du så alle tilgange til port 3389 til at gå til denne

Burde det å ikke være nok bare at sætte port 3389 til at gå til den IP hun
nu rent faktisk har i det øjeblik jeg skal bruge forbindelsen? Altså sådan
at jeg stadig lader DHCP bestemme IP men blot dirrigerer port 2289 requests
til den aktuelle IP?

/Bo

Fra : YJ

Dato : 06-06-06 13:05

> Burde det å ikke være nok bare at sætte port 3389 til at gå til den IP hun
> nu rent faktisk har i det øjeblik jeg skal bruge forbindelsen?

Jo bestemt.

YJ

PS. Husk at klippe det væk der ikke er relevant for dit svar.

Fra : bem

Dato : 06-06-06 13:33

> PS. Husk at klippe det væk der ikke er relevant for dit svar.

Ja, selvfølgelig. Og tak for svaret.

/Bo

Fra : YJ

Dato : 06-06-06 16:41

"bem" <nospambemb@hotmail.com> wrote in message
> "YJ" <sdf@dsf.sdf> skrev i en meddelelse

> Ja, selvfølgelig. Og tak for svaret.

Super - Men det lyder ikke som om mit svar har hjulpet dig videre baseret på
at du vidste det i forvejen.
Hvis du har mere info omkring hvornår det virker og ikke må du lige skrive
det.

YJ

Fra : bem

Dato : 06-06-06 21:26

> [...]
> at du vidste det i forvejen.
> Hvis du har mere info omkring hvornår det virker og ikke må du lige skrive

Jeg vidste ikke hvilken port der anvendes - derfor har jeg heller ikke
kunnet dirigere den rigtige port til den rigtige IP. Jeg skal nok melde
tilbage, når jeg får kontaktet med søsteren igen

/Bo