Form Mail
Fra : thagemann89

Dato : 22-08-06 18:36

Hey,

Jeg har en contact form hvor brugeren skal kunne skrive flere
informationer ind, og det har jeg så lidt problemer med at få
scriptet til at acceptere...

Koden ser således ud:
<%

Dim Subject
Subject = Request.Form("Subject")

Set cdoConfig = CreateObject("CDO.Configuration")

With cdoConfig.Fields
.Item(cdoSendUsingMethod) = cdoSendUsingPickup
.Item(cdoSMTPServer) = "mail.cliche.dk"
.Update
End With

Set cdoMessage = CreateObject("CDO.Message")

With cdoMessage
Set .Configuration = cdoConfig
.From = "thomas@intelligent-design.dk"
   .To = "thomas@intelligent-design.dk"
.Subject = "" & request.Form("Subject") & ""
.TextBody = "Subject: " & request.Form("Subject") & ""
   .TextBody = "Title: " & request.Form("Title") & ""
   .Send
End With

Set cdoMessage = Nothing
Set cdoConfig = Nothing
%>

Får ingen fejlmeddelelse, da scriptet virker fint nok, men
problemet er så at af de to

..TextBody = "Subject: " & request.Form("Subject") & ""
..TextBody = "Title: " & request.Form("Title") & ""

Sender den kun den nederste... Hvordan får jeg scriptet til at
godtage flere linier ?

Med venlig hilsen
Thomas Hagemann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-08-06 21:12

thagemann89 skrev:

> [...]
> problemet er så at af de to
>
> .TextBody = "Subject: " & request.Form("Subject") & ""
> .TextBody = "Title: " & request.Form("Title") & ""

Ja - sådan fungerer asp. Begge linjer tildeler en værdi til
egenskaben TextBody, og da egenskaber kun kan have én værdi, bliver
den første tildeling smidt ud når den anden træder i kraft.

> .. Hvordan får jeg scriptet til at godtage flere linier ?

Du skal bruge strengsammensætning:

Dim body
body = "Subject: " & request.Form("Subject") & vbNewline
body = body & "Title: " & request.Form("Title")

..TextBody = Body
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : thagemann89

Dato : 23-08-06 20:13

> Du skal bruge strengsammensætning:
>
> Dim body
> body = "Subject: " & request.Form("Subject") & vbNewline
> body = body & "Title: " & request.Form("Title")
>
> ..TextBody = Body

Virker fantastisk, tusinde tak for hjælpen!