Er det muligt at lave en mailform ?
Fra : Berit Nielsen

Dato : 22-08-06 18:35

Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig at man fra min hjemmeside kunne
bruge en formular til at sende nogle filer, samt nogle data.
det skal se sådan her ud.:http://www.ox-arabere.dk/salgsform.htm
Udseendet er jeg tilfreds med, hen hvordan søren får jeg det til
at virke ???

Det er lavet i Frontpage.
Infoen fra formularen skal bruges i salgsannoncerne på denne
side:
http://www.ox-arabere.dk/
Selvfølgelig var det smartest man selv kunne oprette dem direkte,
men er det overhovedet muligt ??

Ideer og hjælp er velkommen.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen Berit Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-08-06 19:43

"Berit Nielsen" <wendy-shah@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> side:
> http://www.ox-arabere.dk/
> Selvfølgelig var det smartest man selv kunne oprette dem direkte,

Hej Berit

Du skal have fat i noget php eller asp sammen med
en database f.eks. MySql.

Prøv at stil spørgsmålet i php eller asp gruppen.

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 02-09-06 18:44

> [...]
> det skal se sådan her ud.:http://www.ox-arabere.dk/salgsform.htm
> Udseendet er jeg tilfreds med, hen hvordan søren får jeg det til

Du kan godt lave det i FrontPage, hvis dit webhotel har FrontPage server
extensions - og det tror jeg det har. Der findes forskellige skabeloner i
FP, og én af dem er et diskussionsforum. Hvis du gennemgår Guiden
diskussionsforum (ligger under nyt websted) med salgsannoncen i hovedet, så
skulle det være sært om ikke du fik et godt resultat. Husk at
funktionaliteten på diskussionsforumet først viser sig når du har uploadet
det til serveren.

Frontpage laver diskussionsforumet som et subweb, dvs. adressen kunne blive
: http://www.ox-arabere.dk/salgsforum. FP giver selv siderne navn, så det
skal du ikke spekulere over.

Prøv det. Hvis ikke du får det ønskede resultat i første hug, så prøv igen

Jeg vil stærkt fraråde at du giver folk mulighed for upload af filer til dit
websted - jeg regner med det er billeder det drejer sig om. De fleste har
ikke styr på billedbehandling, så du kan risikere, at med dagens
digitalkameraer, kan man finde på at lægge et billede op på 2-3 Mb. Selvom
vi stort set alle har ADSL, så tager det lang tid at hente et sådant
billede. Og dit websted bliver langsomt.

mvh
Ulrik