Øm hovedbund
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 15:45

Hvad kan det skyldes, at man får øm hovedbund? Det føles som når ens ben
eller arm sover - det gør meget ondt når man rører ved hovedbunden. Og sjovt
nok er det altid kun den ene halvdel af hovedet der er øm (altid den venstre
og mest lige ovenpå hovedet). Den er øm fra pande til nakke og ned til øret.
Det starter stille med en lille smule ømhed og tiltager i løbet af 2 dage.
Så varer det omkring 4 dage på "fuld styrke" for derefter at aftage igen
over et par dage. Det kommer ca. 3-4 gange om året. Der er ingen synlige
tegn i form af rødmen eller lign. Hvad er det for noget?

MVH Peter

Fra : C.H

Dato : 22-08-06 18:00

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> aftage igen over et par dage. Det kommer ca. 3-4 gange om året. Der er
> ingen synlige tegn i form af rødmen eller lign. Hvad er det for noget?

Mit bud er, at du har spændingshovedpine, men ikke mærker det i
panden/tindingen.
Jeg kunne forestille mig, at du eventuelt spænder meget i kæben - bider
sammen om dagen eller om natten. Dette giver spændinger i muskulaturen fra
kæben, over kraniet og ned i nakken. Det er også ganske almindeligt at disse
spændinger er unilaterale.

Du kunne eventuelt spørge dig selv, om du har et øget stressniveau for
tiden. Om du bider eller skærer tænder om natten... Om du bider sammen om
dagen...

Det er mit bud

CH

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 23:08

C.H wrote:
> Du kunne eventuelt spørge dig selv, om du har et øget stressniveau for
> tiden. Om du bider eller skærer tænder om natten... Om du bider
> sammen om dagen...

Hejsa.
Jah, det var da en mulighed, men jeg lider hverken af stress eller skærer
tænder. Derimod læste jeg Helle's indlæg i en anden tråd, og hun oplever
også noget ømhed/snurren i hovedbunden i forbindelse med antidpressiv
medicin. Hvilket jeg også får. Så måske det kan stamme derfra.

MVH Peter

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 24-08-06 12:09

Peter skrev:

> [...]
> også noget ømhed/snurren i hovedbunden i forbindelse med antidpressiv
> medicin. Hvilket jeg også får. Så måske det kan stamme derfra.

Hej Peter

Du skal undersøges ved en læge næste gang det sker. Der findes en sygdom
kaldet arteriitis temporalis og det kan være den du lider af. Udover
ømhed i hovedbunden kan man få ømme tindinger. Men det sidste har ikke
alle. Sygdommen er en slags betændelse i blodkar og ses kun i hoved /
halsområdet. Hvis sygdommen slår sig på de blodkar der forsyner øjet kan
synet blive truet.

Det skal undersøges. Det kan behandles hvis det er det.

Hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 14:29

Jesper Mehlsen wrote:
> [...]
> forsyner øjet kan synet blive truet.
>
> Det skal undersøges. Det kan behandles hvis det er det.

Mange tak for svaret!
MVH Peter