2 bedre end 1???
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 13:27

Hej..

Jeg sidder nogle gange og spiller på nette og jeg spekulere om man på en
eller anden måde kan via netværk sætte 2 pc i dette tilfælde en bærbar og en
alm. sammen som 1 altså overføre ram og prosessor kraft til den ene???

ville det i såfald gøre den hurtiger i spil på nettet???

jeg spiller SOF2 via gamespy og næsten alle de andre har en ping der ligger
mellem 0 og 95 min ligger på mellem 150 og 279 selv om jeg har en 1024
forbindelse...

Anders

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-08-06 13:40

> [...]
> alm. sammen som 1 altså overføre ram og prosessor kraft til den ene???

Nej

> [...]

> mellem 0 og 95 min ligger på mellem 150 og 279 selv om jeg har en 1024

Det skyldes "afstanden" til serveren, samt din forbindelses hastighed. Da
din downstream er 1024 er den ikke problemet. Mit gæt er, at du har 128
upstream og det er alt for lidt. Du ville få hurtigere spil med en 512/512!

Pakkerne kommer hurtigt nok _ned_ med en 1024/128, men du kan ikke _sende_
information hurtigt nok.

Mvh Thomas

Fra : Michal

Dato : 22-08-06 14:22

On 22 Aug 2006 12:40:17 GMT, Thomas wrote:

> Nej

Clustering?

> Nej

Som kører en VMWare med en WinXP ovenpå? Ved godt det ikke kan betale
sig med VMWare og kun 2 noder...

Bare en idé :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 15:25

Michal wrote:

> Som kører en VMWare med en WinXP ovenpå? Ved godt det ikke kan betale
> sig med VMWare og kun 2 noder...

Får VM'en egentligt nogen HW acceleration med igennem? ellers skal han
godt nok trække på et seriøst cluster for at få en brugbar fps.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-08-06 16:00

On 22 Aug 2006 13:21:40 GMT, Michal <usenet@spamwodzinskitrap.dk>
wrote:

> Clustering?

Det er jo netop ikke én maskine. Det vil kun hjælpe for apps., der er
cluster-aware, og det er spil ikke.

> Som kører en VMWare med en WinXP ovenpå? Ved godt det ikke kan betale
> sig med VMWare og kun 2 noder...

Kan man ikke køre en WinXP på VMware på to forskellige fysiske
systemer.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 17:34

Hej gutter...

sorry jeg forstår ikke en dyt af alle de udtryk i har hrugt men jeg fik udaf
det at det ikke kan læde sig gøre... Griner...

Tak for hælpen
Anders

Fra : Ivan

Dato : 23-08-06 08:51

> sorry jeg forstår ikke en dyt af alle de udtryk i har hrugt men jeg fik
> udaf
> det at det ikke kan læde sig gøre... Griner...

De sidder bare og super-nørder.

Som Thomas skriver til dig, er det givetvis ikke din maskine der er noget
galt med, men din internerforbindelse. Fortæl os lige helt nøjagtigt hvilken
forbindelse/udbyder du har. 1024kbit download. Hvad er din upload?

Thomas er inde på at nogle udbyder kun tilbyder 128kbit upload, hvilket
simpelt hen er i underkantet.

Undersøg evt. om de har et alternativ med højere upload.

Ivan

Fra : anders

Dato : 26-08-06 05:35

Ivan skrev:
[...]

Hej igen..

jeg har udført en test af min forbindelse med et program fra it og
telestyrelsen der heddder tptest... den siger forbindelsen er"TCP" afsende
125,20kbit/s modtage 1,04 Mbit/s
"UDP" afsende 218,97 kbit/s modtage 1,23 Mbit/s bredbånd til rådighed
TCP/UDP afsendelse 57,2% modtagelse 84,8%

håber det gir nogen mening for jer..

Anders