Lommepenge
Fra : Michael

Dato : 22-08-06 12:15

Hvad synes i er rimeligt til et par børn på 10 og 7 år. Vi betaler Witch-
samt Anders And-blade og det slik, de spiser om fredagen?

Fra : bare mig

Dato : 22-08-06 14:00

"Michael" <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad synes i er rimeligt til et par børn på 10 og 7 år. Vi betaler Witch-
> samt Anders And-blade og det slik, de spiser om fredagen?

Det kommer da MEGET an på hvor meget de hjælper med !!!

Jeg vil sige ham på 7 år, han behøver ikke meget mere end 30-50 kr om ugen,
alt efter hvad han hjælper med. Altså rydde ud efter mad, tømme
opvaskemaskinen, tømme skraldespand osv osv osv

Ham på 10 år, tja... en 50'er,. jeg synes når i betaler de ting for dem, så
har de jo reelt ikke så meget de vil købe sikkert. Men igen, han er så
gammel nu, at han sagtens kan slå græsset hvis i har noget af det, og alle
de andre ting der er med i en husholdning.

Da jeg var mindre fik jeg 25 kr om ugen da jeg var 10 år gammel, det er 12
år siden nu, og vi havde da ikke noget at bruge pengene til, da vores
forældre også betalte anders and bladet og lidt andet.

Så det var jo bare til vores lille opsparing :)

Fra : TdK56

Dato : 26-08-06 12:30

"bare mig" <bare@migvirkerikke.mail> skrev i en meddelelse

> "Michael" <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Det kommer da MEGET an på hvor meget de hjælper med !!!

Jeg synes overhovedet ikke at det kommer an på det.

Ved at betale børn for ydelser i hjemmet giver man dem muligheden for at
vælge om de overhovedet gider hjælpe til. Det valg bør de da ikke have.
Selvfølgelig skal de hjælpe til og selvfølgelig skal de have lommepenge.

Børn og unge skal da (ligesom resten af familien) yde deres bidrag i hjemmet
uden betaling!!

Fra : H@nsen

Dato : 26-08-06 12:54

"TdK56" <TdK56@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Selvfølgelig skal de hjælpe til og selvfølgelig skal de have lommepenge.
>
> Børn og unge skal da (ligesom resten af familien) yde deres bidrag i

Enig

MVH Bente

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 22-08-06 15:31

Michael wrote:
> Hvad synes i er rimeligt til et par børn på 10 og 7 år. Vi betaler Witch-
> samt Anders And-blade og det slik, de spiser om fredagen?

Vores drenge på 7 og 8 får en 20´er om ugen plus neglepenge (en kr for
hver fingernegl der klippes. Det blev indført fordi den yngste begyndte
at bide negle). Derudover får de forskellige beløb når de hjælper med
ting udover det sædvanlige f. eks at stable brænde og det er indstasen
der bestemmer beløbet.

Pengene bliver overført direkte til deres konto i banken, det er deres
konto og de kan hæve pengene selv, men de sparer begge op til et
fladskærms-TV, noget som de helt sikkert ikke får af os.

Dvs at de ikke får et bestemt beløb, men at de lidt selv bestemmer hvor
meget de får alt efter hvor mange specialjobs der er og hvor meget
arbejde de lægger i den enkelte opgave. Oprydning, hjælp til
borddækning, skraldeposen osv giver ingenting. Da det jo ikke er et
hotel vi driver, hjælpes vi ad med opgaverne i hjemmet, vi voksne får jo
heller ikke betaling for det husarbejde vi laver.

Marianne Feddersen

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 23-08-06 12:14

"Michael" <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad synes i er rimeligt til et par børn på 10 og 7 år. Vi betaler Witch-
> samt Anders And-blade og det slik, de spiser om fredagen?

Jvf. det sidste skema, jeg har lavet kan de tjene ca. 110 kr. om ugen, men
da ugepengene er baseret på et afkrydsningsskema og motivationen ikke er
lige høj på alle tidspunkter, så ligger de og flyder på 15-40 kr. om ugen.
(4 og 7 år)

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : CDJ

Dato : 23-08-06 15:52

On 22/08/06 13:15, in article
44eae746$0$20297$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Michael"
<mbrud@hotmail.com> wrote:

> Hvad synes i er rimeligt til et par børn på 10 og 7 år. Vi betaler Witch-
> samt Anders And-blade og det slik, de spiser om fredagen?

Jeg er håbløst bagud i forhold til holdning til lommepenge, har jeg gennem
flere debatter om dette erfaret.

Jeg finder 10..-/ugen til en 7-årig passende, og 25.-/ugen til en 10-årig.
De fleste mener, at de skal have langt mere.

Min søn på 6 år får 5.- om ugen, og har desuden en fast ugedag hvor han
bliver tilbudt et job som han kan tage eller lade være. Jobbet kan han tjene
10-20.- på, og består altid af en opgave som er udover hvad jeg
almindeligvis vil forlange han skal hjælpe med. Nogle gange takker han ja
til job og ekstra penge og nogle gange nej.

Fra : lars@bo-ma.dk

Dato : 23-08-06 17:08

dette kræver vist et lille svar.

vi er af den opfattelse at hvis ungerne kan nøjes med de 25,kr som vi
giver dem, har de jo mulighed for at påtage sig et arbejde, men det er
jo ikke ligemeget hvilket job de tager, hvis det er i hjemmet, er
sådan noget som almendelig oprydning ikke løngivende, men derimod at
slå plænen, eller hjælpe med at klippe æbletræet tilbage.
jeg synes det er en svær beslutning, men 20 til den lille og 30 til
den store er vist rimeligt nok.

Lars B

Fra : Michael

Dato : 23-08-06 22:19

Indtil nu er staklerne blevet spist af med 10 kr om ugen hver. Vist på tide
med en mindre lønforhøjelse :)

Fra : CDJ

Dato : 23-08-06 22:30

On 23/08/06 23:19, in article
44ecc649$0$20320$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Michael"
<mbrud@hotmail.com> wrote:

> Indtil nu er staklerne blevet spist af med 10 kr om ugen hver. Vist på tide
> med en mindre lønforhøjelse :)

Som før nævnt anser jeg dem slet ikke for at være så stakkels :)
Dog mener jeg, at der bør være forskel på lommepengenes størrelse, når der
er 3 år mellem børnene.