En revne i tanden? (opfølgning på tidliger~
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 10:55

Forleden startede jeg en tråd omhandlende at Buster på et tidspunkt har
knækket spidsen af en hjørnetand i overmunden, men at jeg ikk er klar over
om det er en skade af nyere dato.

Idag har jeg så kigget nærmere på tanden og ser at der er en brun stribe på
tanden, fra spids og ca 3/4 op ad tanden.
Buster virker stadig ikke smertepåvirket (og ja, jeg ved der skal meget til
før katte viser smerte) og hans ædelyst er også uændret. Han spiser i hvert
tilfælde nogenlunde samme mængde pr døgn.
For tiden spiser han mest om aftenen og om natten, men døgnmængden er, som
sagt, den samme.

De sidste par dage har han dog ligget mere i dagtimerne selvom det har været
tørvejr og han har haft halsbånd på = han har kunnet komme ud.
I skrivende stund ligger han og daser på sengen, efter at have været ude i 5
timer.. (fra 6 til 11)

Har besluttet at se tiden an idag, og så gå forbi dyrlægen i morgen på vej
fra arbejde, og høre hvad de mener.(de har en klinik inde i Århus, som
samtidig er foderudsalg. Her er der altid en vet-syheplejerske(elev), som
kan svare på det meste) Og så evt få en tid så tanden kan blive fjernet..

Jeg ville gerne kunne have taget et billede, men mit kamera er for
dårligt...

Håber på gode svar herindefra..

Hilsen Louise og Buster

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 15:03

> [...]
> kan svare på det meste) Og så evt få en tid så tanden kan blive fjernet..
>
> Jeg ville gerne kunne have taget et billede, men mit kamera er for

Nu har jeg haft lejlighed til at kigge endnu mere på Busters tænder, og 3 ud
af de 4 hjørnetænder har en brun stribe som på den tand jeg omtaler i det
oprindelige indlæg.

Så jeg hælder mest til at det er misfarvninger i Busters tænder, og ikke
revner..

Men mht. den tand hvor spidsen magler vil jeg naturligvis fortsat observere
om der skulle blive problemer..

Louise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-08-06 16:15

> [...]
> revner..
>
> Men mht. den tand hvor spidsen magler vil jeg naturligvis fortsat observere

Prøv at lade en negl gå på tværs over "misfarvningen" og mærk, om den
møder modstand eller glider glat over.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 22-08-06 17:23

Louise wrote:

> [...]
> ikke revner..
>
> Men mht. den tand hvor spidsen magler vil jeg naturligvis fortsat
> observere om der skulle blive problemer..

Louise, vores den ene kat har også knækket den yderste spids af sin
hjørnetand. Det er meget længe siden og det har aldrig set ud til at genere
ham. Og den anden kat har tendens til brune striber på tænderne, og det er
misfarvninger. Der er åbenbart nogle der misfarver tænderne mere end andre
katte.

--
Hilsen Denise