Hygiejnes virkning mod pest og kolera
Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-06 00:45

Hygiejnes virkning mod pest og kolera

Ypperstepræster har hvide dvs rene klæder dvs er gudvelbehagelige dvs
har selvtillid.

Overbefolkning hos fattige i slumkvarterer med udstødte gir
lemmingeagtigt selvhad, så immunforsvaret går i bund pga udtømning i
blodet af cortisol fra binyrebarken hos disse overskudsindivider.

Der var 200000 i Firenze før den sorte død og halvdelen nogle årtier
senere, for sygdommen var vor dyrearts redskab til at justere
befolkningsstørrelse til omfanget af regionens madproduktion, ligesom
lemminge-selvdrukning ved risikabel oversvømning af floder i håb om
mad, er godt for at justere disse dyrs antal.

I koranen gøres meget ud af de rettroendes tandbørstning og andre
renlighedsritualer, der giver disse selvtillidsstærke individer god
modstandskraft mod sygdom, ved at de optimistisk tror på overlevelse
og derfor overlever epidemier

Da Los Angeles havde langvarig lægestrejke øgedes antal dødsfald ikke
imens, men da strejken var slut, for de der havde mistet lysten til at
leve, kunne ikke finde ud af at dø, uden lægebesøg, som er den
politisk eller selvtillidsmæssig korrekte måde at dø på - et ritual
der hører sig til.

Vinderdyr har lavt cortisol, stressede dyr - eller rettere dyr med
uharmonisk stress - er i pessimistisk alarmberedskab med meget
cortisol og evt adrenalin i blodet, unaturligt og usundt langvarigt.

De grove hormonelle tendelser ved psykosomatisk sygdom kan ikke bruges
til medicamental helbredsforbedring - det vi forstår er som afstanden
mellem to fingre, det der behøves for at gribe gavnligt lægeligt ind,
er som det uendelige på hver side af de to fingre.

Placebo-medicin er et ritual der giver kortvarig pseudoselvtillid, så
sygdomssymptomerne mindskes - troen flytter bjerge. Hygiejne kan være
et sådant placeboagtigt ritual, og så længe man føler sig som vinder
ved at være ren, bryder sygdom ikke ud.

Er man selvhadende, vil en eller anden mikrobe i miljøet være dråben
der får bægeret til at flyde over, og man bliver syg - er der mode
for koleraepidemi i København i 1853, så vælger mange gamle menneskers
underbevidstheden at hoppe på moden og dø af netop denne sygdom -
antallet af sygdomme, samlet, var i Tyskland ikke større i koleraårene
end i andre år, men når der i visse år var særlig meget af den
moderigtige epidemi, var der mindre af de andre epidemiske sygdomme.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-08-06 07:15

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> [...]
> renlighedsritualer, der giver disse selvtillidsstærke individer god
> modstandskraft mod sygdom, ved at de optimistisk tror på overlevelse

Bo, kunne du ikke have lyst til at bevise ovenstående ved at erklære
dig livskraftig og uden lyst til at dø, og så lade dig smitte af Ebola?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-06 10:14

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Bo, kunne du ikke have lyst til at bevise ovenstående ved at erklære
> dig livskraftig og uden lyst til at dø, og så lade dig smitte af
> Ebola?

Selvfølgelig. Anytime. Hvis du vil sikre lægelig dokumentation og
videnskabelig publikation.

MEn et godt gammelt jødisk ordsprog siger, at et ekempel er ikke
bevis. Så din tyrkertro vil næppe rokkes af eksperimentets udfald.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-08-06 17:12

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> MEn et godt gammelt jødisk ordsprog siger, at et ekempel er ikke
> bevis. Så din tyrkertro vil næppe rokkes af eksperimentets udfald.

Næh, men jeg tænkte at du ville være det optimale eksempel på en der
IKKE var interesseret i at dø.

Mon ikke vi kan få lægelig dækning på sagen hvis du virkelig mener det?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-08-06 00:39

> Næh, men jeg tænkte at du ville være det optimale eksempel på en der
> IKKE var interesseret i at dø.
>
> Mon ikke vi kan få lægelig dækning på sagen hvis du virkelig mener
> det?

Utænkeligt, Du kender ikke lægeløfte og Helsinki-deklaration.

Da Robert Kocks konkurrent ved Berlin-forelæsning drak
kolerabakterieopslemning og ikke blev syg, var lægevidenskaben saglig,
men ikke idag

Professor Dawson, der mener at hiv-virus ikke gir aids til folk med
selvtillid må ikke være forsøgskanin, og jeg har også tilbudt mig, men
lægerne tør ikke. De ved de lever på en løgn

En tysk læge der påførte sig børneorm for at studere det, blev kaldt
nazi af den grund.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-08-06 08:53

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Da Robert Kocks konkurrent ved Berlin-forelæsning drak
> kolerabakterieopslemning og ikke blev syg, var lægevidenskaben saglig,
> men ikke idag

Du har ikke set hvordan at Barry Marshall opfyldte et af Robert Koch's
krav i firserne?

http://en.wikipedia.org/wiki/Barry_Marshall

Han drak en mavesårsbakteriekultur, fik mavesår.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 24-08-06 05:32

> [...]
> år, men når der i visse år var særlig meget af den moderigtige epidemi,
> var der mindre af de andre epidemiske sygdomme.

Sikke dog en gang selvglad lommefilosofi!

Poul Evald

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-06 05:54

"Poul Evald Hansen" <pevh@poulevaldhansen.dk> wrote in message

> Sikke dog en gang selvglad lommefilosofi!

Som du kun kan mudderkaste imod. Du har ikke saglige argumenter, vel?

--------------

Urinskoleproblem. Løgn om fuger.

Skoleborgmesteren opdigter at børnene får helbredsproblemer af ikke at
gå på toilettet , og disse er på hans skoler i så forfalden stand, at
frastødende lugt er uundgåelig, for lugten har "bidt sig fast i
fugerne". "Nedslidt og uhumsk" påstås at være problem.

Han lyver lodret i sit alibi for at kræve over 100 mio kr til
håndværkerarbejde.

Urinlugt er slem, når fugten står længe fordi toilet er ramt ved siden
af pga elevers sjusk (og fra våde bleer på plejehjem), nemlig når
ammoniak udvikles .

Det sker ikke særlig meget i fuger, hvor fugemassen er faldet ud.

Kræv at elever udfører nødtørftig rengøring af de toiletter, de
bruger, og bagatelproblemet er væk - det er måske rent opdigt, der er
gået i selvsving, for alle borgmestre vil have bevilginger til
håndværksarbejde.

Skal man, så skal man, og det skal være en meget hysterisk elev, der
holder sig tilbage, af angst for lugt, der under alle omstændigheder
er totalt ufarlig og umuligt kan overføre infektion.

Iøvrigt mener jeg, at hvor der ikke er nok toiletfaciliteter, bør
ophænges et forhæng i et hjørne og her kan den trængende gå ind og
diskret skrue låg af syltetøjsglas og fylde i det, og pedel eller
butiksansat tømmer siden over i toilet.

Med venlig hilsen Bo Warming, gymnasielærer i fysik og kemi, Bjelkes
Alle 46, 2200 N, 35861000