FTP på Synology DS-106e
Fra : Pistolprinsen

Dato : 21-08-06 16:46

Hejsa,

Jeg har købt mig en Synology DS-106e, og det er jo et herligt stykke
legetøj.

Jeg har dog lidt problemer med at få den til at køre FTP!
Alt er, så vidt jeg kan se, sat korrekt op!

Problmet er, at når jeg forsøger, at tilgå FTP-serveren udefra, så stopper
den op ved LIST kommandoen!

FTP-klienten får gansske fint fat i FTP-serveren, og logger korrekt ind med
brugerID og Password, og løber diverse forhandlinger i gennem med Serveren
(Ifølge loggen).

Men den allersidste del - nemlig at opliste indholdet af directory'et - går
galt!
Kommandoen LIST står blot og giver time out!

Jeg HAR indhold på FTP-Serveren, og kan også ganske fint logge mig på den,
når jeg sidder på selve netværket - både med indtern og ekstern IP!

Men, når jeg er ude af huset, og logger mig ind, ja, så stopper den vil LIST
af directory-indhold!

Jeg har også sat Synology-Serveren op som Web-server, og denne del kører
upåklageligt!

Så... hjææææælp?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-08-06 16:54

On Mon, 21 Aug 2006 17:45:42 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

> Jeg har dog lidt problemer med at få den til at køre FTP!

Hvis du ikke kører passiv FTP, så prøv det. Hvis du kører passiv FTP,
så prøv aktiv. FTP er tit et problem med dårlige NAT-implementationer.

-A

Fra : Pistolprinsen

Dato : 21-08-06 17:26

> Hvis du ikke kører passiv FTP, så prøv det. Hvis du kører passiv FTP,
> så prøv aktiv. FTP er tit et problem med dårlige NAT-implementationer.

Har allerede prøvet begge dele, og begge giver samme fejl: Timeout ved LIST!

Pistolprinsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-08-06 17:38

On Mon, 21 Aug 2006 18:26:19 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

> Har allerede prøvet begge dele, og begge giver samme fejl: Timeout
> ved LIST!

Hvilket udstyr (routere, firewalls, etc) er imellem klienten og
serveren?

-A

Fra : Pistolprinsen

Dato : 21-08-06 18:25

> Hvilket udstyr (routere, firewalls, etc) er imellem klienten og
> serveren?

Klient: WS_FTP Pro
Firewall: Window's
Router: CyberCity's ZyXel 660
Server: Synology DS 106e

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : Svend

Dato : 22-08-06 07:56

Pistolprinsen wrote:

> Klient: WS_FTP Pro
> Firewall: Window's
> Router: CyberCity's ZyXel 660
> Server: Synology DS 106e
>

> mvh.,
>
> Pistolprinsen

Jeg har haft de samme problemmer, tror det var soft firewallen der drillede.

--
Svend

Fra : Pistolprinsen

Dato : 22-08-06 19:29

Tja, fandt en løsning: Istedet for "WS_FTP" installerede jeg "FlashFXP", og
bingo! Det virker!
Men jeg har løbet alle indstillingerne igennem og kan ikke se, at der skulle
være forskel!

Nåh, men hvis det blot er et spørgsmål om, hvilken FTP-klient man benytter
kan jeg leve med det, men synes stadig at det er underligt...

Tak for hjælpen alle sammen,

Pistolprinsen

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 25-08-06 07:07

> Nåh, men hvis det blot er et spørgsmål om, hvilken FTP-klient man benytter
> kan jeg leve med det, men synes stadig at det er underligt...

Godt at høre at det virker!
Jeg overvejer nemlig selv at købe en synology kasse magen til

Hvordan er dine erfaringer ellers med den? Er den lige så lækker som den ser
ud til på deres hjemmeside?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Pistolprinsen

Dato : 25-08-06 15:34

> Hvordan er dine erfaringer ellers med den? Er den lige så lækker som den
> ser ud til på deres hjemmeside?

Forløbig er jeg særdeles godt tilfreds med den

Bortset fra det lidt underlige problem, med at jeg ikke lige kunne få den
til at virke med WS_FTP, så har alt andet virket perfekt!
Utroligt let at sætte op og indstille - selv for en IT-mongol som jeg

Lækkert legetøj, som jeg allerede har stor glæde af

Købte den med en 500 GB HDD, som serveren selv satte op, da jeg startede op.
Dernæst smed jeg min USB-printer i den, og 30 sekunder senere havde jeg en
netværksprinster som alle på nettet kan benytte - også når de er på
trådløst.

Det sidste som blev smidt på var min eksterne USB-HDD, og heller ikke her
nogen problemer!

Shared folders, web og FTP var heller ikke noget problem, når man ser bort
fra, at jeg ikke har kunne finde ud af, at indstille WS_FTP korrekt?!

Jeg vil med god samvittighed anbefale den til det lille hjemmenetværk, der
vil have en lille server stående, som kan tilgås af alle - også udefra - og,
som giver mulighed for printer-server og net-backup.

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : Pistolprinsen

Dato : 25-08-06 17:03

Sidste update: Nu virker det osse på WS_FTP

Det var en fejl-40 (nogen gange kan man bare ikke se skoven for træer!)

Pistolprinsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-08-06 14:07

Asbjorn Hojmark skrev:

> Der skal være åbent for den port indefra og ud.

Altså både på klient og server-side?

> Det er normalt på professionelle setup, at man kun åbner for
> det, man mener der er brug for, og det vil ofte ikke inkludere
> FTP.

Ja og hurra for at det er sådan.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-08-06 13:32

Robert Piil skrev:

> De har sikkert ikke åbnet port 21 i firewall'en på jobbet.

Er det ikke kun nødvendigt på den router, som FTP-serveren står bag?

> Kan du FTP'e med IE?

Nej.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-08-06 13:51

On Sun, 27 Aug 2006 14:32:05 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Er det ikke kun nødvendigt på den router, som FTP-serveren står bag?

Der skal være åbent for den port indefra og ud. Det er normalt på

Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-08-06 21:50

Pistolprinsen skrev:

> Det var en fejl-40 (nogen gange kan man bare ikke se skoven for
> træer!)

Hvad var løsningen så? Jeg har nemlig det samme problem oppe fra
jobbet, hvor jeg ikke kan få hul igennem via FTP til min Synology
hjemme i privaten. Det stopper også ved 'LIST'-kommandoen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Pistolprinsen

Dato : 26-08-06 04:56

Forkert port

Fra : Robert Piil

Dato : 26-08-06 22:52

On Fri, 25 Aug 2006 22:50:20 +0200, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>jobbet, hvor jeg ikke kan få hul igennem via FTP til min Synology
>hjemme i privaten. Det stopper også ved 'LIST'-kommandoen.

De har sikkert ikke åbnet port 21 i firewall'en på jobbet. Kan du
FTP'e med IE?

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-08-06 11:13

Pistolprinsen skrev:

> Forkert port

Du havde åbnet den forkerte port i din router, eller hvad mener du?

--
Hilsen
Madsen