MySQL: Views på tværs af databaser?
Fra : jonas@delfs.dk

Dato : 21-08-06 14:39

Hej gruppe

Jeg står overfor at skulle integrere 2 systemer med hver deres
kunde-/bruger database (Postnuke og osCommerce for at være præcis).
Da jeg ikke har nogen erfaring med Views og _indtil videre_ heller ikke
adgang til MySQL >= 5.0.1 er mit spørgsmål til eksperterne:

Kan dette løses ved at droppe den simpleste tabel (Postnuke's
'pn_users' som grundlæggende indeholder brugernavn og password) og
lave et View med samme navn og struktur med udgangspunkt i osCommerce's
customer-tabeller?
Vil det kræve ændringer i måden hvorpå Postnuke læser/skriver
bruger-info?
Andet jeg skal være opmærksom på?

Andre løsningsforslag eller strø-tanker om emnet er også meget
velkomne!

På forhånd tak!

Mvh. Jonas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-08-06 17:29

On 21 Aug 2006 06:39:09 -0700, jonas@delfs.dk wrote:

> [...]
>adgang til MySQL >= 5.0.1 er mit spørgsmål til eksperterne:
>
>Andre løsningsforslag eller strø-tanker om emnet er også meget

http://www.db4free.net/ - knock yourself out

Jeg er selv glad for at have et bleeding edge-testsystem ude i byen
til at teste (ikke-følsom) data på. Der er også en 5.0-database at
lege med.
--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : jonas@delfs.dk

Dato : 25-08-06 13:53

Peter Brodersen skrev:

> http://www.db4free.net/ - knock yourself out

Takker - det vil jeg lege med når jeg finder tid til det. Indtil da:
er der nogen der umiddelbart kan fortælle mig om det vil være muligt
at gøre som jeg havde forestillet mig? Er det sådan Views fungerer er
har jeg misforstået noget?

Mvh. Jonas