Gulpladebil - registreret i eget eller fir~
Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-08-06 14:20

Nu vi snakker gulpladebiler, så lyder det jo som om det er ligemeget, om
bilen formelt er registreret i eget navn eller til firmaet.

Jeg kan få forsikret min varevogn noget billigere, hvis jeg ændrer
registreringen til mit eget navn.

Er der nogen, der kan se problemer i dette?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 14:23

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan få forsikret min varevogn noget billigere, hvis jeg ændrer
> registreringen til mit eget navn.
>
> Er der nogen, der kan se problemer i dette?

Du skal spørge dit forsikringsselskab. Det er ikke sikkert de vil være med
til det.

Som jeg tidligere har nævnt, kører genboen og jeg i samme potte. Jeg betaler
rundt regnet 40% mere,fordi forsikringen er registreret i firmaet.

Jeg kan dog ikke lige på stående fod gennemskue om forsikringsselskabet kan
gøre regres imod dig, hvis du kører firma på en privat forsikring.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-08-06 14:31

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> Nu vi snakker gulpladebiler, så lyder det jo som om det er ligemeget, om
> bilen formelt er registreret i eget navn eller til firmaet.

Sådan som jeg læser teksten, gælder det kun hvis du *ikke* anvender
virksomheds- eller kapitalafkastordningen (ved jeg ikke om du gør), for
ellers er det ikke længere samme "cigarkasse" pengene ligger i.

Se også
http://www.virk.dk/VirkPortal/site/Startguiden/KomGodtIgang/Skat/SkattemaessigeFradrag/FradragForBiler.aspx

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 14:45

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> virksomheds- eller kapitalafkastordningen (ved jeg ikke om du gør), for
> ellers er det ikke længere samme "cigarkasse" pengene ligger i.

Undskyld, hvad har det med selve _forsikringen_ at gøre?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-08-06 15:22

> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Undskyld, hvad har det med selve _forsikringen_ at gøre?

Det har ikke noget med selve forsikringen at gører, men jeg ser et muligt
problem hos skattevæsnet når Jonathan "ændrer registreringen til mit eget
navn".
Det kan han i hvert fald ikke, hvis han anvender virksomheds- eller
kapitalafkastordningen (og det ved vi ikke om han gør).

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 15:42

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kan han i hvert fald ikke, hvis han anvender virksomheds- eller
> kapitalafkastordningen (og det ved vi ikke om han gør).

Det har du helt ret i.

Bortset fra det, har jeg i dette øjeblik lige sagt farvel til 2
forsikringsfolk, der er konkurrence til mit nuværende.

Jeg vil ikke nævne samtlige besparelser, men blot fortælle, min S80 kan nu
kaskoforsikres på samme vilkår til 9.100 kr. om året.

Det er en besparelse som sendt fra himlen på siger og skriver 4.900 kr eller
35% i forhold til den gamle.

Jeg holder nu fri resten af dagen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-08-06 21:36

Jonathan Stein wrote:

> Nu vi snakker gulpladebiler, så lyder det jo som om det er ligemeget, om
> bilen formelt er registreret i eget navn eller til firmaet.

Jeg ville nu alligevel gerne have Skats vurdering, så her er deres svar:
"Hvis bilen bliver registreret til dig, og du har en personlig ejet
virksomhed, vil du stadig kunne fratrække moms af driftsudgifter for
varevogn til blandet anvendelse, efter reglerne."

- Altså ingen forbehold for evt. benyttelse af
virksomhedsskatteordningen. Umiddelbart mener jeg da heller ikke, at det
bliver sværere at holde udgifterne adskilt blot fordi der står et andet
navn på registreringsattesten.

Omkring forsikringen, så har jeg p.t. kun mundtligt tilsagn fra
assurandøren, men hvis jeg kan få det på skrift, kan det kun gå for
langsomt med at få den omregistreret.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : BJ

Dato : 23-08-06 23:48

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Omkring forsikringen, så har jeg p.t. kun mundtligt tilsagn fra
> assurandøren, men hvis jeg kan få det på skrift, kan det kun gå for
> langsomt med at få den omregistreret.

Ja, en revisor kan være guld værd.

--
Bjørn J.