Olivers foder.
Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 13:19

Jeg havde bestemt mig for at skifte foder til kattene. Jeg faldt for
Olivers, dels på grund af de mange "roser" til netop dette foder, og
dels fordi køb og levering til døren uden fragt er yderst tiltalende.

Nu står der så i forbindelse med kattefoder til voksne katte, at hvis
man har en kastrat bør man bruge dyrlægens foder (vil tro der menes
Prescription Diet, som jeg brugte meget til mine gamle katte - også
kastrater). Alligevel fik den ene ødelagt nyrerne og måtte aflives som
12-årig, men det er jo ikke sikkert, at det var foderet der var skyld
idet.

Olivers indeholder et balanceret magnesium niveau som forhindrer
urinvejsrelaterede sygdomme + Tranebær som også værner mod samme
sygdomme. Jeg tager selv Aloe-Vera med Tranebær hver morgen p.g.a.
tilbagevendende blærebetændelse, og det er et kanonprodukt.

Er der nogen af jer der vil fraråde mig at købe Olivers, jeg vil jo
nødig være skyld i at Mivser (10 år) bliver syg.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 13:36

> [...]
>
> Er der nogen af jer der vil fraråde mig at købe Olivers, jeg vil jo nødig
> være skyld i at Mivser (10 år) bliver syg.

Og her kigger jeg spændt med! Jeg har ikke tjekket proteinniveauet i hverken
Olivers eller Prescription Diet - men vil da sætte mig til at gøre det. Hvis
det ikke varierer meget og der samtidig er taget højde for urinvejsproblemer
i Olivers produkt, vil jeg da seriøst overveje at skifte.

CH

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 13:55

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det. Hvis det ikke varierer meget og der samtidig er taget højde for
> urinvejsproblemer i Olivers produkt, vil jeg da seriøst overveje at

Jeg har nu tjekket de to fodertyper:
Oliver: Prescription diet:
Magnesium: 0,09 % 0,06%
Protein: 32% 33%
Fosfor: 0,82% 0,69%
Calcium: 1,25% 0,85%

Dette er så forskellene på de ting, som skulle have indflydelse på
urinvejssten....

Forskellene er jo ikke markant - med undtagelse af Calcium. Jeg tror, det
ender med, at jeg ringer til en dyrlæge og lige får et par ting afklaret

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 14:20

C.H wrote:

> [...]
> gøre det. Hvis det ikke varierer meget og der samtidig er taget højde
> for urinvejsproblemer i Olivers produkt, vil jeg da seriøst overveje

Jeg sender lige et link til "Tænk's" forbrugerundersøgelse.

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3666

Du kan nok se at den forkætrede IAMS står øverst, men den kan man jo
heldigvis se bort fra.

Så vidt jeg kan se er der i Prescription diet C/D 31% protein, det
skiller sig ikke så meget ud fra de andre. Det er vist nok også
magnesium man skal være mest obs. på. I Olivers er der også Omega-3
fedtsyrer, som jeg synes er vigtigt. Det er også vigtigt at de ikke får
for meget salt, det ødelægger nyrerne i længden.

Olivers er ikke nævnt, måske kan det så skyldes at man ikke kan købe den
i detailhandelen.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-06 12:47

Tove Krieger wrote:
> [...]
> Olivers, dels på grund af de mange "roser" til netop dette foder, og
> dels fordi køb og levering til døren uden fragt er yderst

Nu har jeg *endelig* fået en prøvepose ind ad døren med Olivers foder
til mine misser. WOW, spørg lige om det gjorde lykke ?

Jeg blev på det nærmeste overfaldet af begge to mens de tiggede om
mere, så nu er der ingen tvivl. Det bliver Olivers jeg fodrer med fra
nu af.

Der er i den beskrivelse og varedeklaration der følger med, ingen
tvivl om, at det er gode ting og sager de putter i vore dyrs mad, og
ud over at jeg synes det er billigt, så har Olivers yderligere en
rigtig god rabatordning ved større køb, så jo der er meget der taler i
deres favør.

Med venlig hilsen
Tove

Fra : Leyna

Dato : 25-08-06 14:06

On Fri, 25 Aug 2006 13:47:09 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Nu har jeg *endelig* fået en prøvepose ind ad døren med Olivers foder
>til mine misser. WOW, spørg lige om det gjorde lykke ?

Sjovt nok har jeg selv i dag fået en prøvepose fra Olivers.
Det var dog ikke kattemad, men hundemad. det var den ene kat nu ret
ligeglad med, for det var altså ham der åd det, så om hundene kan li'
det aner jeg så stadigvæk ikke!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-06 14:27

Leyna wrote:
> [...]

> Det var dog ikke kattemad, men hundemad. det var den ene kat nu ret
> ligeglad med, for det var altså ham der åd det, så om hundene kan

Nej, hvor er den fræk, den lille røver Jeg tror du skal tage
det som tegn på, at de (stakkels) hunde også kan li' det.

Bestil dog den 5 kg. pose jeg tidligere har skrevet om. Du taber jo
intet ved det, men ellers har du så guf til katten i lang tid, hvis
katte vel at mærke kan tåle hundemad i længden. Ellers bliver
posen som tidligere skrevet hentet gratis, og du er en erfaring
rigere, så jeg synes ikke du skal tøve med at bestille.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 25-08-06 16:14

On Fri, 25 Aug 2006 15:26:50 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Nej, hvor er den fræk, den lille røver Jeg tror du skal tage
>det som tegn på, at de (stakkels) hunde også kan li' det.

hehe... Der er vist intet stakkels ved mine køtere!

> [...]
>posen som tidligere skrevet hentet gratis, og du er en erfaring
>rigere, så jeg synes ikke du skal tøve med at bestille.

Kattene får RC, som jeg er ganske godt tilfreds med. I hvert fald har
det hjulpet den ene af med hans hudproblemer. (Han har loppeallergi,
og noget andet, som vi ikke ved hvad er.) Jeg holder mig derfor
foreløbig til RC, da jeg absolut ikke har nogen planer om at han skal
begynde at slå ud igen.

Hundene skal barfes nu, for de har osse hudprobelmer (den ene har osse
loppeallergi), men dog ikke i så voldsom grad som katten.

Eneste grund til at jeg skulle skifte over til Olivers foder, er at
det bliver bragt til døren. Det ville godt nok være dejligt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 20:07

Hvordan bærer man sig ad med at få det? Jeg ville da gerne vifte min kat
om næsen med noget amok-lækkert! Hvordan fik du det?

> [...]
> og noget andet, som vi ikke ved hvad er.) Jeg holder mig derfor
> foreløbig til RC, da jeg absolut ikke har nogen planer om at han skal

Godt at vide!

> Hundene skal barfes nu

Nu har jeg set det udtryk et par gange - hvad betyder det? At den skal
barfes??
> Eneste grund til at jeg skulle skifte over til Olivers foder, er at
> det bliver bragt til døren. Det ville godt nok være dejligt.
Det er hørt! Trods mit slidte fitness-kort er det stadig træls at slæbe!
Så hvor køber man det - når jeg har testet en prøve?

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 20:59

Siri wrote:
> Hvordan bærer man sig ad med at få det? Jeg ville da gerne vifte
> min kat om næsen med noget amok-lækkert! Hvordan fik du det?

Du går ind på www.olivers.dk og bestiller det, og voila et par dage
efter har du din pose med Olivers gratis leveret. Det kan ikke være
nemmere. Det er så godt nok 100 g., men der er også nok til en
katte-prøvesmagning.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 10:51

Tove Krieger wrote:

> [...]
> efter har du din pose med Olivers gratis leveret. Det kan ikke være
> nemmere. Det er så godt nok 100 g., men der er også nok til en

Inspireret af denne tråd har jeg lige villet bestille prøveposer til Buster,
for at se om det er noget der falder i hans lidt kræsne smag.
Når jeg vil sende bestillingen får jeg en besked om at beløbet skal være
positivt, så kan jeg kun få prøveposerne hvis jeg samtidig køber noget
andet??

Jeg vil ikke købe 5 kilo, og slet ikke når han ikke har smagt det..

Buster er så bestemt en herre at når han har spist knap 2 kilo af en slags,
så har jeg værsågod at skifte, så gider han ikke det mere, køber derfor
stort set kun 2kilos poser, som Olivers desværre ikke har...

Louise

Fra : Leyna

Dato : 27-08-06 11:14

On Sun, 27 Aug 2006 11:51:22 +0200, "Louise"
<louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

> [...]
>Når jeg vil sende bestillingen får jeg en besked om at beløbet skal være
>positivt, så kan jeg kun få prøveposerne hvis jeg samtidig køber noget

Nej, jeg fik kun prøveposen.
Hvad vælger du som betalingsform?
Jeg valgte faktura, og så får du en regning med på 0 kr. når du
modtager prøveposen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 11:19

Leyna wrote:

> Nej, jeg fik kun prøveposen.
> Hvad vælger du som betalingsform?
> Jeg valgte faktura, og så får du en regning med på 0 kr. når du
> modtager prøveposen.

Hej Leyna

Tak for svar.. Jeg valgte VISA, tror jeg prøver igen, og så vælger faktura..
Og skulle der så komme to prøvepakker vil jeg bare betragte mig selv som
heldig..

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-06 12:05

Louise wrote:

> [...]
> en slags, så har jeg værsågod at skifte, så gider han ikke det
> mere, køber derfor stort set kun 2kilos poser, som Olivers desværre

Hej Louise.

Når du har bestilt står der "betalingsmåde", der skal du markere ud
for "faktura" og ikke "Dankort" ell. lign., så går det helt af sig
selv. Jeg har før skrevet, at selvom du bestiller 5 kg. så er der kun
den udgift forbundet med det, at du skal "lægge pengene ud" til du har
returneret (fået afhentet også gratis) posen med resten, hvis Buster
ikke kan li' det.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 26-08-06 21:00

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg set det udtryk et par gange - hvad betyder det? At den skal
> barfes??
>>>
> Med venlig hilsen
> Siri

hej Siri
Du kan læse meget mere om barf på www.raw4dogs.dk og på www.basenji.dk under
punktet fodring.

Kort fortalt kan det oversættes ved "bones and raw food" eller "biologisk
anpasset rå føde".

Ang. prøveposer fra Olivers :
se deres hjemmeside www.olivers.dk -der kan du bestille en eller flere
prøveposer af deres forskellige produkter, du kan også gøre det telefonisk.
De er altid meget hjælpsomme at tale med.

Venlig hilsen, Anelise med de to labber, der er blevet barfet i 2½ år.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-08-06 20:57

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg set det udtryk et par gange - hvad betyder det? At den skal
> barfes??
nu svarer jeg lige.. BARF er en forkortelse for bone and raw feeding. det
siger næsten sig selv.
foderet består at grønt og råt kød og ben. hundens naturlige føde. BARF har
mange fordele, det er allergisikkert, hunden får renset sine tænder,
fordøjelsen bliver tip top, et bedre immunforsvar osv osv.
prøv at google på det så kan du se..
jeg barfer mine hunde.

> Det er hørt! Trods mit slidte fitness-kort er det stadig træls at slæbe!
> Så hvor køber man det - når jeg har testet en prøve?
--

www.olivers.dk

mvh. marie - som også varmt kan anbefale det til kattene ligeledes gruset.

Fra : Leyna

Dato : 26-08-06 21:44

On Sat, 26 Aug 2006 21:56:54 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

>nu svarer jeg lige.. BARF er en forkortelse for bone and raw feeding. det
>siger næsten sig selv.

Okay, det var så ikke den version jeg havde læst mig til, men det
dækker jo det samme.

> [...]
>mange fordele, det er allergisikkert, hunden får renset sine tænder,
>fordøjelsen bliver tip top, et bedre immunforsvar osv osv.

Man kan osse barfe katte... sådan bare for at blive indenfor emnet for
denne ng.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-08-06 21:41

On Sat, 26 Aug 2006 19:07:11 GMT, Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk>
wrote:

>Hvordan bærer man sig ad med at få det? Jeg ville da gerne vifte min kat
>om næsen med noget amok-lækkert! Hvordan fik du det?

Du går ind på deres hjemmeside http://www.olivers.dk/ og bestiller en
prøvepose. Jeg fik min MEGET hurtigt.

>Nu har jeg set det udtryk et par gange - hvad betyder det? At den skal
>barfes??

Barf = Biologisk Afbalanceret Rå Føde... på godt dansk.
Det betyder råt kød og grøntsager. Sådan noget som de ville spise,
hvis de levede vildt.

>Det er hørt! Trods mit slidte fitness-kort er det stadig træls at slæbe!
>Så hvor køber man det - når jeg har testet en prøve?

På hjemmesiden. De har osse kattegrus, som osse bliver bragt lige til
døren.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Siri

Dato : 30-08-06 16:48

WOW - misser like!
Prøvepakken fra Oliver kom i dag, og det er godt nok det tætteste, jeg
har set Gia på at gide andet foder end det vante!
Det var ligefrem, så det tog opmærksomheden fra yndlingslegetøjet (to
sygt-rosa fjer på en 'drillepind', som hun jagter ihærdigt og gnasker
på, det er det sjoveste syn! - Jeg må i skoven og samle til en
kostfuld.....)!
Og yes - nu er hun oppe på den lille mellem-hylde (på et kradse-træ),
der ellers undgåes, og sidder og krøller sig sammen for at få fat i
guffet!
Og det er den kat, der blankt har afvist diverse katteslik og vådfoder.
Jeg ville bare ønske, at det kunne købes hos en alm.
butik/dyrehandel/dyrlæge - jeg 'bryds' mig ikke om at handle via
nettet.... Ja ja, kald mig gammeldags

Siri

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-08-06 17:21

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> writes:

> Jeg ville bare ønske, at det kunne købes hos en alm.
> butik/dyrehandel/dyrlæge - jeg 'bryds' mig ikke om at handle via
> nettet.... Ja ja, kald mig gammeldags

Jeg har handlet meget på nettet og har aldrig haft problemer. Og da
slet ikke ved en dansk butik.

Men tag det ganske roligt. Ved olivers kan du også betale, ved at få
en faktura sammen med varene. Så bestil du bare. :)

I øvrigt er det sådan, at de først må trække pengene på din konto, når
de afsender varen. Og modtager du ikke varen, så går du bare ned i
banken og udfylder en erklæring og så fører banken pengene tilbage til
dig.

Jeg har i øvrigt gjort det, at jeg har en konto med et visakort, som
jeg kun bruger på nettet og i udlandet. Og den konto står der aldrig
penge, med mindre jeg har bestilt noget. På den måde kan jeg lettere
holde øje med det hele og de kan ikke hæve penge jeg ikke har. :)

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-06 17:40

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> når de afsender varen. Og modtager du ikke varen, så går du bare
> ned i banken og udfylder en erklæring og så fører banken pengene

Jeg har efterhånden også handlet på nettet en del gange, og der har
ikke været nogen form for problemer overhovedet med dankortet. Jeg er
mere betænkelig ved bankoverførsel f. eks. til udlandet, det har jeg
ikke lyst til at prøve.

Jeg fik idag de 15 kg. Olivers jeg bestilte mandag, det var
fragtmanden der kom med det, og det er bestemt noget nemmere end at
skulle køre langt for at købe foder, og så tilmed gratis levering lige
til døren - kan det mon gøres nemmere ?

Misserne er henrykte for Olivers, jeg kan ikke erindre at der har
været et foder der har gjort så stor lykke hos dem, så det kan kun
anbefales varmt herfra.

Med venlig hilsen

Tove :)