Zywall 2 port forwarding?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 21-08-06 12:29

Jeg har en Zywall 2, men kan ikke lige lure hvor man laver en port
forwarding?
Tror jeg har været alle menuerne igennem 10 gange nu, nogen der har en ide?

// Sid

Fra : Mikkel

Dato : 21-08-06 13:18

Du opretter en port (eller et port område) i SUA server fanebladet, samt IP
adressen på den PC som den skal virke på.
Dernæst går du til Firewall og vælger WAN to LAN her opretter du en
tilsvarende regel for det pågældende portnummer. Der er en oversigt over
kendte porte, her kan du tilføje din særlige port eller port område og så
vælge den når du laver reglen i firewallen. Oprettes den ikke begge steder
går den ikke igennem. Hvilket du kan kontrollerer i loggen.

Hilsen
Mikkel

Fra : sls\(2770\)

Dato : 21-08-06 13:48

"Mikkel" <MikkelM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge den når du laver reglen i firewallen. Oprettes den ikke begge steder
> går den ikke igennem. Hvilket du kan kontrollerer i loggen.

Tak, det virkede. Var ellers ved at opgive ...
Ved du også hvordan jeg kan konfigurer routeren fra en anden computer?
Har prøvet at sætte en IP ind, men så kan jeg slet ikke komme ind i
routeren, og må
resette den.

// Sid

Fra : Svend

Dato : 21-08-06 14:06

sls(2770) wrote:
> [...]
> Ved du også hvordan jeg kan konfigurer routeren fra en anden computer?
> Har prøvet at sætte en IP ind, men så kan jeg slet ikke komme ind i

Fra wan eller lan siden ?

--
svend

Fra : sls\(2770\)

Dato : 21-08-06 15:38

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Fra wan eller lan siden ?

Det må blive fra WAN siden? Det er fra en computer som ikke er koblet til
Zyxlen..

Fra : Svend

Dato : 22-08-06 08:02

sls(2770) wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Det må blive fra WAN siden? Det er fra en computer som ikke er koblet til
> Zyxlen..

Du kan godt åbne op for remote administration, men mener som du også har
skrevet selv, at hvis man skriver en ip i feltet hvor man angiver hvem
der skal kunne administrere den, er det kun den ip som kan komme ind,
lan siden for heller ikke lov.

Så du skal enable remote administration af http interfacet, uden at
specificere hvem. derefter skal du lave en firewall regel hvor du
angiver den specifikke ip adr. som skal have lov at komme ind med http.

Hvis du i forvejen laver portforwarding med http vil det nok ikke virke.

Du bør overveje at lægge http administrationen på en anden port end port
80, bruge et godt langt password. Hvis den understøtter https kan du
nøjes med det, istedet for at flytte portnummer. Men der er ikke noget
af der er rigtigt sikkert, måske skulle du bare lade helt være....

--
Svend

Fra : Claus Albæk

Dato : 22-08-06 08:11

Svend wrote:

> [...]
> nøjes med det, istedet for at flytte portnummer. Men der er ikke noget
> af der er rigtigt sikkert, måske skulle du bare lade helt være....

Hvis han kun skal lave remote adm. fra en bestemt ip, så lav en vpn
tunnel mellem de 2 punkter. jeg har sat bunkevis af de ZW2 bokse op og
det er gjort på 3 minutter.

Fra : Svend

Dato : 22-08-06 08:58

Claus Albæk wrote:

> Hvis han kun skal lave remote adm. fra en bestemt ip, så lav en vpn
> tunnel mellem de 2 punkter. jeg har sat bunkevis af de ZW2 bokse op og
> det er gjort på 3 minutter.

Åh ja, men jeg var ikke helt klar over om der sad vpn udstyr i den anden
ende.

--
Svend

Fra : Claus Albæk

Dato : 22-08-06 10:18

Svend wrote:

> Åh ja, men jeg var ikke helt klar over om der sad vpn udstyr i den anden
> ende.

nej ok... det er self. rigtigt... hvis der ikke gør det findes der dog
software der kan klare sagen i den anden ende.

Fra : Hans

Dato : 22-08-06 21:18

sls(2770) wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Det må blive fra WAN siden? Det er fra en computer som ikke er koblet
> til Zyxlen..

Brug i stedet HTTPS muligheden under remote management, angiv en vilkårlig
høj port og den ip-adresse fra WAN som skal have adgang.

I firewallen under WAN to WAN opretter du den port som skal bruges, og så
spiller det.

Hans

Fra : Hans

Dato : 22-08-06 21:45

Hans wrote:

> I firewallen under WAN to WAN opretter du den port som skal bruges,
> og så spiller det.

Der skulle have stået WAN to WAN / ZYWALL.

Hans

Fra : sls\(2770\)

Dato : 22-08-06 22:47

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Der skulle have stået WAN to WAN / ZYWALL.

Ok tak, det prøver jeg lige i morgen... Tror det er her jeg er gået galt, og
sat port ind under LAN>WAN eller omvendt.
Kan jeg gøre sådan at jeg ikke samtidig mister muligheden for at gå ind via
LAN?

// Syd

Fra : Hans

Dato : 23-08-06 08:58

sls(2770) wrote:
> [...]
> galt, og sat port ind under LAN>WAN eller omvendt.
> Kan jeg gøre sådan at jeg ikke samtidig mister muligheden for at gå

Det er kun HTTPS muligheden du skal ændre. Den har ikke noget at gøre med
den normale adgang via port 80.

Hans

Fra : Mikkel

Dato : 21-08-06 20:13

Du går ind i REMOTE MGNT

På første faneblad (www) vælger du under HTTP en port som godt kan være port
80 som der står i forvejen. Ved Server Access vælger du LAN & WAN
Nu har jeg selv kun adgang fra LAN, og har ikke testet det med WAV, men jeg
formoder at du, som under portforwarding, også her skal lave en opsætning i
Firewall afsnittet for den port du vælger. ( i dette tilfælde port 80)
Jeg ville nok vælge en anden port der ikke er kendt for noget særligt.
Du tilgår så routeren udefra ved at skrive http://80.222.223.65:1700 hvis
du altså har valgt port 1700.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 22-08-06 11:44

Takker for svarene...

> [...]
> port 80)
> Jeg ville nok vælge en anden port der ikke er kendt for noget særligt.

Det kunne jeg desværre ikke få den til. men det er nok også bedst jeg holder
mig til LAN muligheden
Jeg har prøvet et par gange, men har måtte resette routeren hver gang, for
at komme ind i den igen.

// Sid