Er det omkostningsfuldt
Fra : Rex

Dato : 21-08-06 11:51

-at avle racekatte med stamtavle?
Hvad koster en parring i gennemsnit? Er det en killing eller er det penge
oveni?

-Camilla

Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-08-06 12:47

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse
> -at avle racekatte med stamtavle?

Ja - det er at betragte som en dyr hobby Det er i det hele taget dyrt at
opfostre killinger, men ved racekattene kommer der yderligere udgifter
oveni.

> Hvad koster en parring i gennemsnit? Er det en killing eller er det penge
> oveni?

Det er meget forskelligt, hvad der tages. Jeg har skullet give 500 + 500 pr.
killing.
Men 3000-5000 kr. er nok meget normalt.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Rex

Dato : 21-08-06 14:04

Ok.. Ved godt det er dyrt at opfostre dem, men lad os sige at man fik 4-6000
pr. killing... Hvor meget vil der så være tilbage efter alle de nødvendige
ting % foder...

-Camilla

Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-08-06 15:17

> Ok.. Ved godt det er dyrt at opfostre dem, men lad os sige at man fik
> 4-6000 pr. killing... Hvor meget vil der så være tilbage efter alle de
> nødvendige ting % foder...

Sandsynligvis ingenting
Se et eksempel på forbrug til et kuld killinger her:
http://www.kattehandel.dk/pris.htm

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Rex

Dato : 26-08-06 10:33

Jeg ved ikke hvad jeg havde forestillet mig det ville koste, da jeg ikke
aner hvad det koster at få dem registreret. Jeg ved jo at det koster lige
godt 1000 at få steriliseret en hun kat, og ca. 600 at få kastereret en
hankat. Derfor spørger jeg også efter et ca. budget UDEN foder (hvilket det
meste af eksemplet på link viste) består af...
Jeg kunne aldrig finde på at masse producere killinger, jeg havde forestilet
mig at indkøbe 2 hun katte, og sende dem ud til hankat. Mine hun katte skal
ikke have mere end ét kuld om året. Foder til mine nuværende huskatte koster
mig ca. 100,- om måneden, og det er kvalitets foder fra Royal Canin. (mener
jeg mærket er)

Fra : Ida

Dato : 21-08-06 15:15

> [...]
> Ok.. Ved godt det er dyrt at opfostre dem, men lad os sige at man fik
> 4-6000 pr. killing... Hvor meget vil der så være tilbage efter alle de

Hej Camilla

Hvis din tanke om opdræt er, at det skal give overskud, så glem det med det
samme - det gør det ikke, hvis du vil opdrætte bare nogenlunde seriøst.
Det er ikke nok blot at købe en han og en hun, lukke dem inde sammen og
vente på, at der kommer killinger ud af det..overgive dem til gode hjem den
dag de fylder 12 uger og så starte forfra.
Jeg kan sagtens lave en lang liste over, hvad der er af udgifter, lige fra
køb af forældredyr, til akutte dyrlægeudgifter, men i stedet vil jeg vende
den om og spørge dig; hvad regner du med det vil koste, bare sådan cirka, og
hvilke ting har du med på din egen liste?
Hvilke tanker og mål har du gjort dig omkring dit opdræt, hvilke ting lægger
du vægt på ved racen og i hvilken retning vil du gerne være med til at føre
den?

Venligst og i aller bedste mening
Ida

CorkyCoon