Hun er gravid er det med mig ?
Fra : henrik010180@hotmail~

Dato : 21-08-06 11:26

Hejsa

Min kæreste har været i udlandet og studere i 3 mdr.
Nu er problemet så at.. Den 5.august får jeg at vide hun er gravid.
(hun skulle have haft sin mensturation den 5.august).
Den 27. juli om aftenen kom hun hjem fra ferie, og der havde vi sex.
Til at starte med bare lidt hyggesex hvor vi glemte kondomet (Det var
3-4 minutter, og jeg fik ingen udløsning).
Så blev hun slæbt ind i sengen, og vi fandt et kondom frem og
fortsatte med det.

Mit problem er så nu at der kun er gået 1½ uge fra vi har sex (Hvor
jeg ovenikøbet ikke fik udløsning) til en graviditetstest viser hun
er gravid.

Kan jeg have gjort hende gravid eller har hun været mig utro ?
Jeg vil jo nødig fortsætte de næste 8 mdr med at tro det er mit barn
hvis det så viser sig hun har været utro.

Hvad mener i ?

Mvh Henrik Jensen, der er lidt frustreret i øjeblikket

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-06 11:42

On 21 Aug 2006 03:25:44 -0700, henrik010180@hotmail.com wrote:

> [...]
>3-4 minutter, og jeg fik ingen udløsning).
>Så blev hun slæbt ind i sengen, og vi fandt et kondom frem og

Den er vist god nok: Ubeskyttet sex 27. juli, udebleven menstruation
5. august og nu positiv graviditetstest.

Tillykke, du skal være far !!

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-08-06 11:42

henrik010180@hotmail.com skrev:
> [...]
> Jeg vil jo nødig fortsætte de næste 8 mdr med at tro det er mit barn
> hvis det så viser sig hun har været utro.

En graviditetstest er ikke positiv før efter 3-4 uger inde i
graviditeten. Du kan derfor ikke have gjort hende gravid for halvanden
uge siden.

MEN - hun kunne have været gravid inden hun tog til udlandet. I så fald
er hun nu over 3 måneder henne (nærmere 4). Og så er testen afgjort positiv.

En ultralydsscanning kan vise hvor langt henne hun er. Det kan jo afgøre
ret entydigt om du kan være far. Hvis hun er 6 uger henne .. tjae,
så har du jo svaret på om hun har været dig tro. Du kan dog ikke
forlange at hun får det foretaget - ligesom heller ikke alle amter
tilbyder det!

Hilsen Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-06 11:54

On Mon, 21 Aug 2006 12:42:16 +0200, Jesper Mehlsen
<jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> wrote:

>En graviditetstest er ikke positiv før efter 3-4 uger inde i
>graviditeten. Du kan derfor ikke have gjort hende gravid for halvanden
>uge siden.

Det er ikke korrekt. Graviditetstest er så følsomme at de bliver
positive omkring tidspunktet for udebleven menstruation.

Der er intet i denne historie der antyder at Henrik ikke skulle være
faderen !!

Fra : henrik010180@hotmail~

Dato : 21-08-06 12:03

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> positive omkring tidspunktet for udebleven menstruation.
>
> Der er intet i denne historie der antyder at Henrik ikke skulle være

Når man sidder og kigger på nettet har hun ægløsning omkring 14
dage efter sidste menstruations første dag..
Og 2-3 dage inden hun skulle chancen for graviditet være størst.
Sidste menstruation startede den 7-8. juli så skulle ægløsningen
være omkring den 21. Et par dage før og et par dage efter giver den
19-23 og der er hun jo rent faktisk ikke hjemme. Og da jeg samtidig
ikke har fået udløsning oppe i hende (Ved godt med presperm, men der
skal vist være MEGET lille chance for at blive gravid af det eller
?)...

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 12:16

<henrik010180@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Michael Rasmussen wrote:

> [...]

ikke har fået udløsning oppe i hende (Ved godt med presperm, men der
skal vist være MEGET lille chance for at blive gravid af det eller

Har du udregnet det teoretisk eller ud fra hendes personlige periode? De
fjorten dage gælder, hvis cyklussen er præcis 28 dage - og så er der
alligevel lidt usikkerhed.
Og har du medregnet, at sædceller kan leve 3 døgn (noglegange lidt mere) i
kvindens underliv?

Så vidt, jeg kan se, kan du teoretisk set godt være faderen - men under alle
omstændigheder synes jeg, det er relevant at få det tjekket så snart, det er
muligt. Det har allerede nu sået et frø i jeres parforhold, som helst skal
kvæles hurtigst muligt.

Angående tidspunktet for testen - det graviditetshormon, der testes efter
opstår allerede efter en uge. Så har hun taget testen d. 5. august, kan den
sagtens være positiv - også med dig som faderen.

Dog falder det mig påfaldende, at hun allerede på den dag, hvor
menstruationen skulle have været kommet har mistanke om graviditet. Alle vi
kvinder ved, at det godt kan flytte sig en dag eller lignende i den ene
eller den anden retning...

Jeg tror, I under alle omstændigheder har lidt at tale om..

CH

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-06 12:30

On 21 Aug 2006 04:03:09 -0700, henrik010180@hotmail.com wrote:

> [...]
>ikke har fået udløsning oppe i hende (Ved godt med presperm, men der
>skal vist være MEGET lille chance for at blive gravid af det eller

Som jeg allerede har skrevet: Ubeskyttet sex 27. juli, udebleven
menstruation 5. august og nu positiv graviditetstest.

Det er helt efter bogen.

Manglende udløsning er ingen garanti mod graviditet. Der skal
principielt kun een sædcelle til at gøre pigen gravid, og den har du
formentlig afleveret i de første hektiske minutter.

Der intet i det du har beskrevet, der taler for utroskab.

Fra : bj

Dato : 21-08-06 20:06

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> formentlig afleveret i de første hektiske minutter.
>
> Der intet i det du har beskrevet, der taler for utroskab.

nej intet i det HAN skriver taler for utroskab, men hun har jo indrømmet
det. Om det så passer i forhold til graviditet er så en anden sag...

bj

Fra : Workingmom

Dato : 21-08-06 20:00

> [...]
> ikke har fået udløsning oppe i hende (Ved godt med presperm, men der
> skal vist være MEGET lille chance for at blive gravid af det eller

Det kan variere meget. Nogle har før - nogle har senere.

Jeg havde sidste menstruations første dag lillejuledag, jeg ved med
sikkerhed, at jeg kun havde samleje nytårsaften, og 'graviditeten' er nu
en dejlig tøs på næsten 14.

Tine

Fra : BA

Dato : 21-08-06 21:16

Kvindelist er uden ende!

Jeg tror desværre din kæreste har vidst at hun (muligvis) allerede var
gravid og gjorde alt for at forføre dig første gang i var sammen efter lang
tid.

Hvis du siger ja til at blive hos en kvinde med et barn, som du ikke ved om
er dit, vil du bruges resten af dit liv på at spekulere på det. For dig egen
sjælefreds skyld bør I så få taget en DNA-test. Hvis hun senere går fra dig,
er det jo også et spørgsmål om børnebidrag. Måske vil barnet også tænke
over, hvor lidt eller meget det ligner dig.

Er det muligt at tage en faderskabstest ud fra fostervand eller fosterblod?
Dog handler det vel om at du formodentlig er forsøgt røvrendt - undskyld -
det gælder resten af dit liv.

Jeg ved ikke hvordan det er nu, men da vores første barn blev født inden vi
blev gift, skulle min mand skrive under på at han var faderen, og at vi var
samme sted på avlingstidspunktet. (25 år siden).
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : henrik010180@hotmail~

Dato : 21-08-06 12:28

> Jeg tror, I under alle omstændigheder har lidt at tale om..

Ja tak det tror jeg på der er..
Specielt inden for de sidste 10 minutter.. Viste hende indlæget her..
Og så krøb hun til korset.. Hun har haft sex med en imens hun var
afsted :(
Bla. omkring den 21.ubeskyttet.. Hele vejen.. *suk*
Der er vel ikke andet end at se hvad tiden bringer, hvis hun ikke
vælger en abort..og det vil jeg ihvertfald foreslå hende, da jeg
synes det vil være synd med et barn der ikke har nogen far..

Fra : C.H

Dato : 21-08-06 12:53

> [...]

vælger en abort..og det vil jeg ihvertfald foreslå hende, da jeg
synes det vil være synd med et barn der ikke har nogen far..

Hej igen!

Øv øv.... Men godt, at hun kom til bekendelse. Der er ingen tvivl om, at
sandsynligheden for, at du ikke er faderen er den største. Der er ikke noget
som intuition

Jeg ønsker jer held og lykke og håber på en - for jer - fornuftig løsning

CH

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-06 15:02

henrik010180@hotmail.com skrev:

> jeg synes det vil være synd med et barn der ikke har nogen far..

....øhe *host* : *du* kunne jo blive barnets far!?
Hans

Fra : ks

Dato : 21-08-06 15:51

det er ikke et spørgsmål og ikke at heve nogen far - du kunne i realiteten
være meget bedre, men det er et helt klart tillidsbrud, og jeg ville sige
fra med det samme. Det vil for altid nage dig når hun skal et eller andet
(ferie med veninderne, julefrokost, overnatte hos en veninde ved byture
osv...) jeg ville ikke være i tvivl, men du skal vælge med hjertet og hvis
du vælger hende og hun vælger IKKE at få abort, så gransk i dig selv om du
vil/kan være "far" for barnet.....

hvis du kan og vil, så tilgiv hende, hvis du ikke kan, så pak dine
sydfrugter med det samme - du vil aldrig få et roligt øjeblik igen når hun
ikke er hjemme....

tillid

mvh
kenneth og held og lykke

Fra : Trist

Dato : 21-08-06 16:24

henrik010180@hotmail.com wrote in news:1156159674.198383.212080
> [...]

> vælger en abort..og det vil jeg ihvertfald foreslå hende, da jeg
> synes det vil være synd med et barn der ikke har nogen far..

Hun er åbenbart ikke værd at samle på. Ud med hende!
Føj!

Jeg føler med dig.

Fra : Inger

Dato : 21-08-06 19:36

> [...]
> vælger en abort..og det vil jeg ihvertfald foreslå hende, da jeg
> synes det vil være synd med et barn der ikke har nogen far..

Hej

Masser af børn vokser op uden at kende deres far, og/eller med en
"papfar" (eller hvad sådan en nu politisk korrekt kaldes ). Det
bliver de ikke dårligere mennesker af. Og en abort er en meget meget
stor beslutning, især hvis din kæreste har en alder hvor hun naturligt
begynder at gerne ville have børn.

Jeg synes ikke du skal basere din beslutning på at hun er gravid, men på
at hun har været dig utro. For det er i sidste ende det tillidsbrud der
bliver afgørende for om du kan fortsætte med at være hendes kæreste
eller ej. Hvis du ikke kan tilgive hende, kan du ikke være hendes
kæreste, barn eller ej.

Jeg synes du skal overveje meget nøje om du kan tilgive hende
utroskaben. Hvad nu hvis hun ikke var blevet gravid, men simpelthen var
kommet hjem og havde tilstået utroskab. Kunne du da tilgive hende?

Hvis svaret på det er absolut nej, så bør du nok smutte. Hvis svaret er
ja/ måske/ ved ikke rigtig, men tror det nok, så skal du, ifølge min
mening, slå koldt vand i blodet og vente med at smutte helt. Overvej det
meget nøje.
Elsker du hende? Hvis det her ikke var sket ville det da være den kvinde
du ville gå gennem livet med? Bed evt. om en uges betænkningstid og tag
hjem til en god kammerat som du kan snakke med, og overvej så alle
aspekter af din beslutning.
Det KAN lade sig gøre at tilgive utroskab, men det tager laaaang tid.

Under alle omstændigheder er det jo 100% op til hende om hun vil have en
abort. Men hvis du vil prøve at tilgive utroskaben, synes jeg du skal
tage op til overvejelse om ikke det er muligt at acceptere barnet som
dit, hvis din kæreste ikke vil have en abort.

Prøv at overveje følgende scenarie: I vil gerne have et barn, men det
viser sig at "der ikke er noget krudt i din sæd", og derfor skal der
donorsæd til. Det vil ikke være dit biologiske barn. Men det vil være
dit barn. Slet og ret. Dit barn som du ville elske og opdrage præcis som
hvis du havde "lagt sæd til".

Nu er ovenstående jo med udganspunkt i at hun gerne vil beholde både dig
og barn. Men du skal ihvertfald ikke basere din beslutning på om det er
dit barn eller ej. Barnet er uskyldigt, og du skal basere dine
beslutninger 100% på om du kan tilgive hende eller ej. Hvis du vælger at
være far for det barn skal du være det 100% og uden forbehold.

Hvis hun vælger en abort skal du jo stadig tage stilling til om du kan
tilgive hende eller ej.

Og lad for guds skyld være med at råde/presse hende til en abort mod et
løfte om at I så kan blive sammen, medmindre du er DØDsikker på at du
kan tilgive hende...

Det blev en lang smøre, men jeg håber du kan bruge mine erfaringer til
noget...

Mvh. Inger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-08-06 21:35

> [...]
> dårligere mennesker af. Og en abort er en meget meget stor beslutning,
> især hvis din kæreste har en alder hvor hun naturligt begynder at gerne

Det er noget at en kvindeudmelding. Skidt med hvem faderen er, for jeg har
lyst til at få børn og det vil være synd for mig at få en abort - ja måske,
men hvad med faderen (den biologiske), kæresten, som hun forsøgte at snyde
og frem for alt: Hvad med barnet? Skal der lyves (igen) eller skriver man
sandheden på dåbsattesten?

Hun står med sine valg, men han står med nogle andre valg. Var det mig, der
blev snydt på den måde, så ville det tage en god nats søvn og nogle tårer
over det ødelagte forhold, og så videre i livet - uden hende og evt. afkom.

Mvh Maria

Fra : Inger

Dato : 22-08-06 16:49

Maria Frederiksen skrev:

> Det er noget at en kvindeudmelding.Skidt med hvem faderen er, for jeg har
> lyst til at få børn og det vil være synd for mig at få en abort -

Hmm... Jeg mener nu ikke at skidt med hvem faderen er. Men jeg mener
ikke faderens identitet er afgørende for om man skal føde det barn eller
ej.
Jeg mener at han skal basere sin beslutning på utroskaben, ikke på
graviditeten. Hvis han kan/vil prøve at tilgive hende, og hun ikke VIL
have en abort, så ville jeg bare gøre opmærksom på at der er absolut
muligt at elske en anden mands barn (næsten) som var det ens eget
Abort er nu en gang kvindens beslutning og ikke nogen andens. Manden kan
have en mening, en meget stærk mening, og han kan forsøge at påvirke
kvindens beslutning, men der er, ifølge min mening, kun hende der kan
tage den. Det var bare det jeg mente, men okay, kan godt se at
formuleringen måske er lidt uheldig...

> [...]
> og frem for alt: Hvad med barnet? Skal der lyves (igen) eller skriver man

Når barnet er kommet til verden kan hun jo vælge at få lavet en test og
se hvem faderen er. Selvom hun vælger ikke at tage kontakt til den
anden, kan Henrik udelukkes eller bekræftes som fader. Hun kan også
vælge ikke at gøre noget og skrive fader ubekendt. At jeg (og måske også
du) synes at den sandsynlige biologiske far bør vide at han er far er en
anden sag. Det kan jo være han er gift, eller af andre årsager er
komplet uinteresseret i af være noget for det barn, måske vil han
foretrække ikke at vide det, hvad ved vi...

> Hun står med sine valg, men han står med nogle andre valg.

Ja, der er ingen af dem der kan vælge for den anden. Men man kan tage
andre aspekter med end de lige umiddelbare når man skal vælge. Hvis han
nu tror at han kan tilgive hende, og vil elske hende resten af livet,
hvad skulle så forhindre at han kan elske hendes barn. Hvis hun havde
haft et barn da de mødtes kunne han jo også komme til at elske det,
selvom han ikke var far til det.

Igen er det utroskaben og ikke barnet der er det store issue, synes
altså jeg

Var det mig, der
> blev snydt på den måde, så ville det tage en god nats søvn og nogle tårer
> over det ødelagte forhold, og så videre i livet - uden hende og evt. afkom.

ja, utroskab er bestemt ikke let at tilgive og heller ikke noget man
bare blindt skal forsøge på. Men det KAN lade sig gøre Hvis viljen
er der... Fra begge parter...

Mvh. Inger

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-06 23:34

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jo være han er gift, eller af andre årsager er komplet uinteresseret i
> af være noget for det barn, måske vil han foretrække ikke at vide det,
++++++++++++++++++++++++++++

Uansét hvad de voksne synes er behageligt, så har et barn efter min mening
RET til at vide hvem dets forældre er.
Det er meget grundlæggende viden idet meget arves fra forældrene og de er
det eneste referencepunkt et menneske har for at kende sin egen skæbne.
Er der arvelige sygdomme eller skavanker der skal tages højde for? Hvorfor
er jeg sådan?-Nåh! min far var sådan-det er derfor...

Jeg vil skide på hvad de voksne foretrækker for deres behagelighed. Barnet
har førsteret til at kende sit ophav.
Selve menneskehedens grundlæggende spørgsmål er jo:
Hvor kommer jeg fra? Hvem er jeg? Hvor går jeg hen?
Det kan der ikke gås på kompromis med.

> [...]
> skulle så forhindre at han kan elske hendes barn. Hvis hun havde haft et
> barn da de mødtes kunne han jo også komme til at elske det, selvom han
++++++++++++++++
Testen og straffen på hendes gerning skal være abort!
Vil hun have ham skal hun abortere horkarlens sæd.
Derefter skal hun klippes skaldet og gå rundt iklædt en sæk i tre måneder og
angre sin brøde.

Er det ikke dejligt?

Hilsen
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-08-06 01:41

Den 22-08-06 23.34 skrev Lyrik følgende:

> Jeg vil skide på hvad de voksne foretrækker for deres behagelighed. Barnet
> har førsteret til at kende sit ophav.

Hvem siger det er for forældrenes behagelighed. Du har ikke overvejet,
at det kan være for barnets bedste?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-06 00:05

> [...]

vælger en abort..og det vil jeg ihvertfald foreslå hende, da jeg
synes det vil være synd med et barn der ikke har nogen far..
+++++++++++++++
Udlændingen er jo far til barnet. Har du spurgt hvordan hun har det med det?

Det er synd for dig, og for hende med for den sags skyld.
Det er noget rod.

Et skulderklap til dig herfra

Jens

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 22-08-06 11:34

> [...]
> vælger en abort..og det vil jeg ihvertfald foreslå hende, da jeg
> synes det vil være synd med et barn der ikke har nogen far..

Har hun sagt noget om abort?
Har hun sagt noget om at orientere barnets biologiske far - hvis ikke
det er dig?

Jesper

Fra : PEJ

Dato : 28-08-06 17:26

[...]

Mon det bliver en Flot Sort Nigeriansk Negerhøvding`s ........ Prins - så
vær stolt af ham og hvis du er farveblind er det jo intet problem. Men er du
nu også sikker på at du ikke også skal testes for andre grimme ting efter
denne affære?

God historie du har fundet på - hvornår kommer sidste del?

Pernille

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-08-06 19:11

> [...]
> du
> nu også sikker på at du ikke også skal testes for andre grimme ting efter

Man må da håbe at hun ikke både er gravid og har fået hiv - det ville da
være rigtig utur.

Mvh Maria