Beskatning af bil
Fra : Miguel

Dato : 21-08-06 10:38

Hej NG

Forespørgsel på noget der undrer mig meget.

I en given virksomhed er der krav om at konsulenterne skal køre i firmabil
på hvide plader. Samtidig må man max. køre 35.000km om året. Kilometer
herudover bliver så fratrukket lønnen efter en given sats.

Er det lovligt at skulle beskattes af firmabil men at man samtidig har
begrænset rådighed over bilen idet man skal betale for km ud over de
35.000???

Håber I forstår hvad jeg mener, selv om det er lidt kringlet skrevet.

Miguel

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-08-06 13:58

Miguel wrote:

> Er det lovligt at skulle beskattes af firmabil men at man samtidig har
> begrænset rådighed over bilen idet man skal betale for km ud over de
> 35.000???

Loven siger, at du bliver beskattet af rådigheden - uanset hvor lidt
eller meget, du benytter bilen privat - og uanset om du selv betaler en
del af udgifterne.
Dog er der mulighed for at fratrække egenbetalingen, men så skal du
betale af beskattede midler - altså skal firmaet trække pengene fra din
løn _efter_ skat.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/