Udsendelse af mange mails på en gang
Fra : Lene

Dato : 20-08-06 19:41

Er I rare at henvise mig til en anden gruppe, hvis jeg er helt gal på den!
Jeg skal sende mit nyhedsbrev til 40 personer. Meddelelserne er helt ens,
men jeg aner ikke hvordan man gør det. Synes det ser for fjollet ud hvis jeg
sender til alle og alle kan se hvem jeg har sendt til.
Kan I hjælpe mig?
Mvh Lene B. Jensen

Fra : Holst

Dato : 20-08-06 19:54

Lene wrote:

> [...]
> men jeg aner ikke hvordan man gør det. Synes det ser for fjollet ud hvis jeg
> sender til alle og alle kan se hvem jeg har sendt til.

Du bruger BCC-feltet i stedet for CC-feltet i din mailklient.

news:dk.edb.internet.software.mail+news er den rette gruppe til dit
spørgsmål.

Fra : Dan Storm

Dato : 20-08-06 19:55

Lene skrev:
> [...]
> men jeg aner ikke hvordan man gør det. Synes det ser for fjollet ud hvis jeg
> sender til alle og alle kan se hvem jeg har sendt til.

Alt afhængigt af hvad du har til rådighed på din webserver (eller kan
låne dig frem til?) kan du vælge at spørge i PHP eller ASP gruppen. De
kan hurtigt og nemt finde en løsning til dig som du kan bruge.

Der findes også mange færdige scripts som er direkte til download. Og
online services der kan administere mailinglister:
<url: http://www.bravenet.com/webtools/elist/> eller <url:
http://www.emailaddresses.com/email_mailing.htm>

Har du dit eget website vil jeg nu alligevel anbefale at spørge i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php eller
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp alt efter hvad du har til rådighed.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-08-06 19:58

On Sun, 20 Aug 2006 20:41:13 +0200, "Lene" <lesletdette@satzone.com>
wrote:

>Er I rare at henvise mig til en anden gruppe, hvis jeg er helt gal på den!

Jeg kan se du bruger Outlook Express - så du kan spørge i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express. Spørg dem hvordan
du bruger BCC (Blind Carbon Copy) i dit mailprogram.

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews.outlook-express

>Jeg skal sende mit nyhedsbrev til 40 personer. Meddelelserne er helt ens,
>men jeg aner ikke hvordan man gør det. Synes det ser for fjollet ud hvis jeg
>sender til alle og alle kan se hvem jeg har sendt til.

Ikke bare fjollet, men amatøragtigt og utilgiveligt. Og jeg bliver
virkelig sur når det sker med min adresse (bl.a. en fra Microsoft har
gjort det en gang til 300 adresser). Derudover kan du læne dig opad en
overtrædelse af persondataloven.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Brian Friis Knudsen

Dato : 25-08-06 15:17

evt hvis du har brug for en seriøs og let metoder til at sende mange mails
kan du da droppe mig en mail;)

vh
Brian

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-08-06 15:33

> [...]
> men jeg aner ikke hvordan man gør det. Synes det ser for fjollet ud hvis
> jeg sender til alle og alle kan se hvem jeg har sendt til.

Jeg bruger selv Group Mail Free, til udsendelse af mine nyhedsbreve.
Den kan gratis hentes her
http://downloads.theregister.co.uk/Windows/Internet/Email/groupmail.html

Den har rigtig mange gode funktioner, bl.a. kan den lave brevfletning, lige
som et teksbehandling, så navne mv. kan flettes ind i mailens indhold.
Desuden kan den sende individuelle mails til hver modtager. Når du anvender
BCC, som andre har forslået, er der stor risiko for at mailen ryger i et
spam-filter.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-08-06 22:11

> [...]

> helt ens, men jeg aner ikke hvordan man gør det. Synes det ser for
> fjollet ud hvis jeg sender til alle og alle kan se hvem jeg har sendt

jeg vil anbefale ebrev.info. Det er et dansk firma som sørger for det
hele for dig og du kan så sende dine nyhedsbreve mm via et smart
internet baseret interface

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk