et barn fandt en blyant
Fra : Jørgen Flainard

Dato : 20-08-06 18:36

En dreng på to fandt en blyant og gik i gang med at tegne. Så er der nogen
der har andre idéer til fjernelse af det grå kunstværk der nu er på en dør
og en væg (altså andre end viskelædderet).

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-08-06 21:25

> En dreng på to fandt en blyant og gik i gang med at tegne. Så er der nogen
> der har andre idéer til fjernelse af det grå kunstværk der nu er på en dør
> og en væg (altså andre end viskelædderet).

er det blyant er der vist kun viskelæderet... har selv været der et par
gange... problemet med blyanter er at de efterlader en 'rille' hvis
underlaget der tegnes på er blødt (tapet, ubehandlet træ osv.)... satans
unger
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ivar

Dato : 20-08-06 21:59

sniper_Nolight skrev:

> satans unger

Ja, tegneredskaber hører til de ting man skal passe på, hvis man har
små børn.

Jeg kom til at tænke på en lille "hændelse" der skete her i huset
for nogle dage siden. Vores søn på snart 3, var ved at blive puttet
af mor. Lige pludseligt fik han lyst til at besøge mormor og morfar.
Mor forklarede, at det ikke kunne lade sig gøre. Desuden skulle mormor
og morfar i seng nu, morfar skulle jo tidligt op næste morgen og
på arbejde. Lillebror undrede sig over at morfar skulle på arbejde
(har er jo også altid hjemme når vi kommer). Mor forsøgte at forklare,
at morfar er maler og han maler vægge og sådan noget. Det ville
lillebror altså ikke tro på, det var åbenbart for meget, hans kommentar
var: "Nej, morfar må ikke male på væggene!"

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : André Høstrup

Dato : 20-08-06 23:42

En blyant er vist nådigt sluppet, vores den lille har brugt både kuglepen og
sine oliefarver til at male på væggen med, men så kan man jo bare lære at
gemme de ting godt af vejen, som de små ikke må "lege" med

--
Mvh. André Høstrup

Fra : Mette Høggaard

Dato : 21-08-06 12:58

Hej.

Har også prøvet det du beskriver her
Rense benzin tog det hele. Det var værre anden gang det skete - her var det
med sort sprittusch... Kun sprit kunne tage det, men det tog desværre også
malingen, så jeg måtte igang med pensel og maling dagen efter...
Men som sagt - rense benzin tager blyant, men jo desværre ikke de ridser
sådan een også kan lave...

Mvh Mette.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-08-06 13:37

Det var værre anden gang det skete - her var det
> med sort sprittusch... Kun sprit kunne tage det, men det tog desværre også
> malingen, så jeg måtte igang med pensel og maling dagen efter...

det prøvede vi da vores den store var helt lille - dengang der var det der
tegn og gæt lign program i tv og jeg brugte sprittusch på mit job - han
lagde 2 og 2 sammen og tegnede på den reol hvori tv'et stod.. vi brugte osse
sprit, gudskelov var reolen ikke malet, blot behandlet og spritten efterlod
træet fuldstændigt intakt, så vi var mere end almindeligt heldige

faktisk tror jeg sprit er det eneste der kan klare den slags. rense benzin
ødelægger ofte mere end det gavner.