Fejl: "Mysql server has gone away"/ "Lost ~
Fra : jonas

Dato : 20-08-06 13:11

Hej.

Jeg har et stort problem. Jeg er endelig blevet færdig med mit
site, som kører over en MySQL server. Men da jeg så udgav det og
der kom brugere fik jeg fejlen:

---------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e31'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.1.11-log]MySQL server has gone
away
---------

Det skulle gerne være den samme fejl som: Lost connection to
MySQL server during query.

Jeg har fundet noget om fejlene her:
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/gone-away.html
jeg kan bare ikke finde løsnigen på det?

Noget med at sætte et timeout på mine SQL-sætninger, men
hvordan?.

Har virkelig brug for hjælp, har prøvet på mange forums, bl.a.
Eksperten.dk og mit webhotels forum, men ingen kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 20-08-06 18:08

jonas wrote:
> [...]
> jeg kan bare ikke finde løsnigen på det?
>
> Noget med at sætte et timeout på mine SQL-sætninger, men

Siden, du selv henviser til, giver en række andre muligheder for en
løsning afhængig af hvad der udløser fejlen:
- "You tried to run a query after closing the connection to the
server"
Så skulle fejlen selvfølgelig også komme når du tester, men
undervurder ikke hvordan brugere kan klikke rundt på dit site.
Kan du selv genskabe fejlen?
- "A client application running on a different host does not have
the necessary privileges to connect to the MySQL server from that
host"
Dette lugter lidt af at der kan være nogle adgangsproblemer.
Er der overhovedet adgang til databasen fra dit site?
- "You can also get these errors if you send a query to the server
that is incorrect or too large"
Har du et eksempel på en sql-streng, der fejler. Kan den køre på
lokalt på dit egen computer?
- Og så er der selvfølgelig også den mulighed, som du selv er inde
på, at du har givet en forespørgsel, der tager for lang tid at
udføre og databasen så giver en timeout.
Har du et eksempel på en sql-streng der fejler. Kan den optimeres,
så det ikke tager så lang tid for databasen på din server?

Jeg håber at ovenstående kan hjælpe dig på vej. Jeg ved ikke meget
som MySQL, men det er altid godt at finde et eksempel der fejler, og
så arbejde videre med det specifikt.

mvh Torben

Fra : jonas

Dato : 25-08-06 15:41

Jeg beklager meget at jeg først svarer nu men det skyldes at jeg går på
efterskole og der har vi ikke internet endnu!

- "You tried to run a query after closing the connection to the
server" er udelukket da den jo som du siger virker når jeg tester, og
når jeg skriver at jeg tester ligger hele sitet på serveren og så laver
jeg bare Index.asp om og kalder den "Rigtige" index for noget andet
indtil jeg er færdig med at teste. Så sitet kører på præcis samme måde.

Og nej jeg kan ikke genskabe fejlen! Det er først når jeg laver
"Udgiver" (ved at lave indexfilen om jo) sitet, og der begynder at
komme mange brugere at fejlen kommer. Jeg har prøvet 2 gange at udgive
det og det samme sker hver gang.

Ja der er forbindelse mellem site og database ellers ville test vel
heller ikke virke.

Nej jeg har ingen eksempler på hvilke SQL-sætninger den fejler ved
fordi, den gør det ved stortset alle "Select" sætninger, hvilket jo så
vil sige næsten alle sider på sitet, da 80% af siderne selecter et
eller andet fra databasen.

Men jeg tror måske lidt, at når den skriver too large, at den mener at
jeg har sat den til at selecte mere end den kan nå at selecte på det
timeout den er sat til. Så er det bare hvordan jeg laver det timeout om
så den har mere tid til at selecte i ?..
Kan jeg ikke være noget i den retning eller er det helt hen i vejret ?

Jeg håber, at I trods den lange ventetid stadig er der ude!

Fra : Torben Brandt

Dato : 01-09-06 16:11

jonas wrote:
> [...]
> Kan jeg ikke være noget i den retning eller er det helt hen i vejret ?
>
> Jeg håber, at I trods den lange ventetid stadig er der ude!

Hej

Jeg var så ikke længere herude...

Jeg har ikke så meget styr på mysql, så mine forslag var bare noget du
kunne overveje undervejs. Det lader dog til at være noget overbelastning,
så en ændring af timeout er nok den nemme løsning (den svære er at cache
en masse, og omstrukturere designet). Jeg ved dog ikke hvordan det skal
gøres...

mvh Torben

Fra : jonas

Dato : 05-09-06 09:31

Ja okay tak !
Men problemet er bare at jeg ikke har nogen idé om hvordan jeg skal time
det out !

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-08-06 23:14

On 20 Aug 2006 12:10:31 GMT, jonas <texton1@msn.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har fundet noget om fejlene her:
>http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/gone-away.html
>jeg kan bare ikke finde løsnigen på det?

Måske denne kan bringe dig videre?
<url:
http://tutorials.aspfaq.com/8000xxxxx-errors/why-do-i-get-80040e31-errors.html>

Good luck!