Fil åbner i Dreamweaver ved gem??
Fra : Martin Ploug

Dato : 20-08-06 13:10

Hej

Jeg har været ved at forsøge at hjælpe en
med at insætte nye billeder på hendes hjemmeside.

Hun havde siden åben i FrontPage (den der følger med Windows XP),
og da hun ville gemme siden, åbnede den i Dreamweaver.
siden hedder billeder.php.

Hvorfor?
Mit umiddelbare bud er, at php ikke er sat rigtigt under Funktioner >
Indstillinger > Redigeringsprogrammer.

Men det mener jeg dog, at jeg har sat.

Kan der være andre årsager?

Hun har lige kæmpet med nogle drillerier fra Dreamweavers side, og d
derfor foreslog jeg, at hun gik over i FrontPage.

Da hun ikke er erfaren med HTML skal hun helst bruge noget wysiwyg.

FrontPage har været meget udskældt, men går det bedre for programmet
- også det medfølgende? Jeg tænker på, om ikke det ville være bedre for
hende
at bruge end Dreamweaver - lidt mere enkelt og Word lignende.

Hun har også prøvet Nvu fra www.nvu.com men ved ikke, om det var den store
succes for hende.

Jeg arbejder selv kun i kode, og har ikke brugt FrontPage i meget lang tid.
Derfor har jeg ikke fulgt med i udviklingen af det.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : enkvinde

Dato : 20-08-06 14:39

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid.
> Derfor har jeg ikke fulgt med i udviklingen af det.

Hej Martin

Der følger ingen Frontpage med Windows XP.

Mon ikke at hun har installeret Dreamweaver som sit sidste grafik program og
at den ved installationen har ændret indstillingerne genererelt på maskinen
til at åbne billeder i Dreamweaver?

FrontPage brugere bliver såmænd stadig skældt ud Det er dog sjældent
programmet som er skyld i fejlene, men derimod oftest brugerne som ikke
forstår det grundlæggende i html og derfor "misbruger" programmet og dets
funktioner.

Hilsen Eva

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-08-06 14:52

> [...]
> programmet som er skyld i fejlene, men derimod oftest brugerne som ikke
> forstår det grundlæggende i html og derfor "misbruger" programmet og dets

Hej Eva

Tak for dit hurtige svar.

Hun har i hvert fald FrontPage, men det kan være, at hun har Windows 2000
så.

Jo, det kan være det er det, der er sket. Men hvad gør hun for at løse det?
Skal hun afinstallere Dreamweaver?

Hilsen Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : enkvinde

Dato : 20-08-06 16:06

> Jo, det kan være det er det, der er sket. Men hvad gør hun for at løse
> det?
> Skal hun afinstallere Dreamweaver?

Næh, da ikke hvis hun skal bruge den senere

Hun skal såmænd bare gå ned i sin mappe med billeder feks. via stifinder og
ændre på indstillingerne. Marker et billede, højreklik og vælg så "Åbn med"
fra menuén. Vælg så det program som hun ønsker at benytte når hendes
billeder skal åbnes.

Hilsen Eva

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-08-06 13:45

enkvinde <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev:

>Næh, da ikke hvis hun skal bruge den senere

> [...]

Hej Eva

Mange tak for svaret.

Vi må prøve at se, om det hjælper.

Med venlig hilsen