Adgang til 'Shared Storage' fra WAN siden
Fra : Poul Max Christensen

Dato : 20-08-06 11:33

Hej

Jeg har et Maxtor Shared Storage drev og en zyxel router P335.

Kan det sættes op således man kan tilgå drevet fra WAN siden og evt. henter
filer.

Mvh
Poul

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-08-06 11:50

On Sun, 20 Aug 2006 12:32:33 +0200, "Poul Max Christensen" <nn@nn.dk>
wrote:

>Jeg har et Maxtor Shared Storage drev og en zyxel router P335.
>
>Kan det sættes op således man kan tilgå drevet fra WAN siden og evt. henter
>filer.

Jeg formoder at Maxtor'en har indbygget ftp-server. Og så er det bare
at oprette en 'virtuel server' i routeren der sender trafik til
WAN-sidens port 21 videre til Maxtors port 21.

Husk lige en fornuftig opsætning af Maxtor inden - Hvis den står med
åben opsætning mod internettet gætter jeg på den er fyldt op med
porno og mp3 filer inden midnat

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-08-06 13:24

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> wrote in message

> Husk lige en fornuftig opsætning af Maxtor inden - Hvis den står med
> åben opsætning mod internettet gætter jeg på den er fyldt op med
> porno og mp3 filer inden midnat

Hvis den endelig skal fyldes op, er det vel ikke det værste *S*

Hygge

Kim

Fra : Poul Max Christensen

Dato : 20-08-06 17:01

> Hvis den endelig skal fyldes op, er det vel ikke det værste *S*
>
> Hygge
>
> Kim

Kunne jo være afhængig af hvilken slags ...musik

Det ikke tanken at det skulle åbent mod WAN hele tiden.

Alvorligt talt tror jeg ikke der er en ftp i drevet - man kan opsætte bruger
konti og så er der et 'Public' område.

Ser man på Maxtor hjemmesiden er der ikke meget hjælp at hente.