Mon Buster har tandpine? Eller gider han b~
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 09:38

For en uges tid siden lod jeg mærke til at Buster har brækket spidsen at den
ene hjørnetand i overmunden, dog kun lige det yderste af tanden.. Om det
hele tiden har været sådan skal jeg ikke kunne sige..

Han spiser med glæde vådfoder, som jeg servere for ham et par gange om ugen.
Men hans tørfoder gider han ikke rigtig, dog ryger der alligevel ca 50-50
gram ned i døgnet.

Jeg har prøvet at kigge nærmere på den knækkede tand, og kan sagtens få lov
til at røre ved den. Hvis det gjorde ondt er jeg ret sikker på at Buster
ville prøve st bide eller komme væk, men han gøre ingen af de ting. Dog
synes han at det er træls at jeg kigger ham i munden på den måde, men det
kan jeg ikke fortænke ham i.

Hans aktivitetsniveau er stort set som det plejer at være, har dog haft dage
hvor han ikke ville ud, men det var tydeligt at det var pga regnen. De dage
skulle han bare lige ud og inspicere matriklen et par gange.. Normalt, her i
sommervarmen, er han ude fra jeg står op til jeg går i seng.

Min egen konklusion er at han egentlig ikke har tandpine, men bare ikke
rigtig gider det nuværende tørfoder længere (W/D), han gider ikke at spise
mere end højest 2 kg af det samme foder før der skal skiftes, og han har
spist godt 1½ af dette..

Vil gerne høre jeres mening.. Som sagt spiser han stadig, og har ikke tabt
sig synderligt, kun en smule, men det var planen.
Skulle han begynde at vise tegn til at have ondt tager jeg naturligvis ind
til Dr alt for Dyr...

Mange hilsener fra Louise og Buster

Fra : Hanne Engermann

Dato : 20-08-06 15:18

Hej igen Louise - rart at høre, det går godt

Jeg havde på et tidspunkt en kat, der også havde brækket en lille spids
af en hjørnetand, og den "helede" sig selv. Det du skal være obs på er,
om der er brækket så meget af, at der er adgang op til nerven, for så
skal tanden plomberes, så der ikke kan "vandre" bakterier op og skabe
ravage. Er tanden samtidig flækket, bør den nok trækkes ud.

Hvad angår foder, ville jeg nok skifte mellem to produkter - afveksling
fryder (Jeg ville blive træt selv af engelsk bøf, hvis jeg skulle spise
det hver dag).

Nus til vendskrækkeren!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina

Dato : 20-08-06 16:23

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad angår foder, ville jeg nok skifte mellem to produkter - afveksling
> fryder (Jeg ville blive træt selv af engelsk bøf, hvis jeg skulle spise
> det hver dag).

Det kan jeg kun bakke op om

Pt. får Andy én slags i madskålen og en anden slags serveret som "guf". At
"guffen" er nøje regnet ind i hans kostplan, det er han heldigvis slet ikke
klar over.

At de lærer at spise mere end én slags mad, er en stor, stor fordel, den dag
deres vante variant er udgået eller bliver lavet om til ukendelighed for
katten. Man undgår simpelthen at stå med en kat, der nægter at æde andet end
det den er vant til.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 17:08

> [...]
>
> Hvad angår foder, ville jeg nok skifte mellem to produkter - afveksling
> fryder (Jeg ville blive træt selv af engelsk bøf, hvis jeg skulle spise

Hej Hanne

Buster får skam ikke kun det samme tørkost, men i madskålen kommer der
primært W/D, indimellem lidt Eukanuba lam/lever, som desuden altid er i den
ene foderbold. Hver aften får han lidt RC til kræsen kat, den der hedder
Exigent 35/30.
Så han får bestemt ikke det kun en slags mad..

Som sagt virker det ikke som om tanden gør ondt, men jeg er naturligvis OBS
på evt. smerter. Som jeg kan se er det kun lige det yderste af tanden. og
når han først går til mad/vand-skålen, så spiser/drikker han lige så intenst
som han plejer.

Har lidt på fornemmelsen at det er mig der, som sædvanlig, er lidt
overpylret når det gælder Buster..

Hilsen Buster og Louise