Coulomb byggede fort...
Fra : Carlsen

Dato : 19-08-06 14:39

Hej NG...

Jeg ved ikke om det er den rette gruppe at spørge i, hvis ikke så må I
undskylde (og evt. sende mig over i en mere passende).

Coulomb byggede et fort på øen Martinique, og et senere nær Ile d'Aix. Jeg
har googlet rundt i over en time nu, men jeg er ikke sikker på at de
billeder jeg har fundet er af de fort Coulomb var med til at bygge -
billeder uden tekst eller tekst uden billeder (og så læser jeg ikke
fransk). Er der nogen som ved hvilke Fort der er tale om?

Med venlig hilsen
-LC

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-08-06 14:54

Carlsen skrev:

> [...]
> eller tekst uden billeder (og så læser jeg ikke fransk).
> Er der nogen som ved hvilke Fort der er tale om?

SDE skriver at fortet på Martinique, som han ledede
byggeriet af, hed "Fort Bourbon", men jeg ved intet
om det.

--
Herluf :·)

Fra : Carlsen

Dato : 19-08-06 15:16

> SDE skriver at fortet på Martinique, som han ledede
> byggeriet af, hed "Fort Bourbon", men jeg ved intet
> om det.

Så langt nåede jeg også, men søgning på billeder giver kun en mulighed som
jeg umiddelbart ser det, men jeg er ikke sikker*?* - Tak for dit hurtige
svar.

-LC

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-08-06 15:36

Carlsen skrev:

> Så langt nåede jeg også, men søgning på billeder giver kun en
> mulighed som jeg umiddelbart ser det, men jeg er ikke sikker*?*
> - Tak for dit hurtige svar.

Prøv den engelske Wikipedia, og følg evt. nogle af dens linK:
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles-Augustin_de_Coulomb
--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-08-06 20:08

Carlsen skrev:

> Så langt nåede jeg også, men søgning på billeder giver kun en
> mulighed som jeg umiddelbart ser det, men jeg er ikke sikker*?*
> -

Grunden til at det er svært at finde Coulumbs fort, er måske
den at fortet har skiftet navn adskillige gange:

Fort Desaix: built from 1763 to 1780, it was called Fort Bourbon
in 1793, Fort la Convention in 1793, Fort George during the
British occupations (1794-1802, 1809-1814), and Fort Desaix
since 1802. This name was given by Napoleon Bonaparte after
General Desaix (1768-1800).

http://en.wikipedia.org/wiki/Fort-de-France
--
Herluf :·)