Byggetilladelse til "glasvorter på hus".
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-06 18:28

Byggetilladelse til "glasvorter på hus".

Småbygningsreglementet muliggjorde trivselsskande havehuse af mange
slags, og ved nogle måneders leg med de ny plexiglas, "lexan" er jeg
kommet på sporet af en billig nedbringelse af boligmangel, idet mange
huse har karnapper og vinduer, hvorfra der kan etableres udgang til
lexanvorter på ti-tyve m3 og disse kan være vidunderlige opholdsrum
for et eller få mennesker, med masser af lys, solbadning og ingen træk
og kulde.

Store vinterhaver kan særlig let placeres fra karnaptag til karnaptag
og masser af gamle huse har karnapper i par, hvor en cylindrisk pølse
af det gennemsigtige lexan kan forbinde fra tag til tag og
stormsikring kan ske både med lim og med wirer fæstet ind i murværk.
Nogle kan være ophængt stormsikkert så de ligner en toiletrulle med
bærende ophæng skråt op fra hvert cenrum af cylinderens endeflader.

Folk, der tør nøgenhed , tør også have rod i gennemsigtigt kammer
hængt på huset.Et kæmpeproblem i forbrugs-Danmark er, at man køber en
masse man ikke nænner at smide ud, og det kan placeres oversigtligt i
sådan knopskydning på hus.

Jeg ansøger hermed om dispensation fra byggelov til at fortsætte
eksperimenter med sådant på forsiden af mit hus, og jeg mener, det kan
have samfundsgavn, hvis de løfterige afprøvninger får lov at fortsætte
et års tid, før tegninger med henblik på varig byggetilladelse
indsendes.

Som allerede nævnt er der mange fordele og en særlig akut sag vedr
pilotstudy-projektet på min husforside er beskyttelse mod stenkast fra
autonome.Hvis kun til dette livsnødvendige nødværge kan gives
tilladelse, vil jeg indsende straks specifikationer vedr begrænsede
planer, der blot tilgodeser det.

Muligvis betyder det på mit hus opnåede ekstra tørrumsareal at det til
grundstørrelsen tilladte er overskredet med et par m2 - sådan lov bør
der også kunne dispenseres for i såfald, evt blot midlertidigt.

Fra : ThomasB

Dato : 10-08-06 19:02

> kommet på sporet af en billig nedbringelse af boligmangel

Der er ikke boligmangel i DK.