/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Testosteron
Fra : kautaq


Dato : 27-07-06 15:25

Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
testosteron for at køre hurtigere på cykel?

/Mike



 
 
ThomasB (27-07-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 27-07-06 15:28

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
> testosteron for at køre hurtigere på cykel?

Hvilken effekt tror du det mandlinge kønshormon testosteron har på kroppen?




SJP (27-07-2006)
Kommentar
Fra : SJP


Dato : 27-07-06 16:36


"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
news:44c8cd6d$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>
> Hvilken effekt tror du det mandlinge kønshormon testosteron har på
> kroppen?
>
>

Man får lyst til øl, fisse og hornmusik ??



kautaq (27-07-2006)
Kommentar
Fra : kautaq


Dato : 27-07-06 16:43


"SJP" skrev:

>>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>> Hvilken effekt tror du det mandlinge kønshormon testosteron har på
>> kroppen?

> Man får lyst til øl, fisse og hornmusik ??

Præcis. Kører han så rundt med ståp.. Eller hvad? Jeg kan ikke få
mening ud af det ved at læse om testosteron på fx netdokter.dk.



Preben Riis Sørensen (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 27-07-06 21:44


"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev>
> Præcis. Kører han så rundt med ståp.. Eller hvad? Jeg kan ikke få
> mening ud af det

Cyklen er konstrueret uden forrør.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Preben Riis Sørensen (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 27-07-06 21:58


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev >
> Cyklen er konstrueret uden forrør.

Nå det hedder vist overrør.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Tomas Pedersen (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Tomas Pedersen


Dato : 30-07-06 08:48

On Thu, 27 Jul 2006 22:58:16 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev >
>> Cyklen er konstrueret uden forrør.
>
> Nå det hedder vist overrør.

Du mener ikke underrør?


Tomas

JB (28-07-2006)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 28-07-06 11:53

>> Man får lyst til øl, fisse og hornmusik ??
>
> Præcis. Kører han så rundt med ståp.. Eller hvad?

Ja det var præcis det der afslørede ham da han stod på sejrsskamlen, nogle
journalister påpegede den unormalt store bule på hans bukser, derefter gik
det stærkt. Der var også teorier om det kunne være de kønne piger der var
årsagen, men lad nu lægevidenskaben løse mysteriet.
JB



Uffe Kousgaard (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 27-07-06 16:49

"SJP" <jesperpedersen12@yahoo.dk> wrote in message
news:44c8dd68$0$3463$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Man får lyst til øl, fisse og hornmusik ??

Det må i så fald være præmien efter at være kommet i både mål og bad



O-V R:nen (27-07-2006)
Kommentar
Fra : O-V R:nen


Dato : 27-07-06 18:27

"SJP" <jesperpedersen12@yahoo.dk> writes:
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> news:44c8cd6d$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> > "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> >> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
> >> testosteron for at køre hurtigere på cykel?

> > Hvilken effekt tror du det mandlinge kønshormon testosteron har på
> > kroppen?

> Man får lyst til øl, fisse og hornmusik ??

Sagde han ikke noget i den retning (i hvert fald hvad øl angår) efter
etape 16? Case closed.

ThomasB (27-07-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 27-07-06 23:52

"SJP" <jesperpedersen12@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:44c8dd68$0$3463$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>
>> Hvilken effekt tror du det mandlinge kønshormon testosteron har på
>> kroppen?
>>
>>
>
> Man får lyst til øl, fisse og hornmusik ??

Jep, og man bliver sejere og mere aggressiv

http://da.wikipedia.org/wiki/Testosteron



Uffe Ravn (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 28-07-06 00:59

ThomasB wrote:

>>>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>>
>>> Hvilken effekt tror du det mandlinge kønshormon testosteron har på
>>> kroppen?
>>>

>> Man får lyst til øl, fisse og hornmusik ??
>
> Jep, og man bliver sejere og mere aggressiv
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Testosteron

Desuden hæves smertetærskelen, og man bliver mere målrettet og
resultatorienteret.

Men væsentligt er vel at det medvirker til muskelopbyggelse..

Mvh. Uffe Ravn



kautaq (28-07-2006)
Kommentar
Fra : kautaq


Dato : 28-07-06 02:07

Uffe Ravn skrev:

>>>>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>>>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>> Jep, og man bliver sejere og mere aggressiv
>> http://da.wikipedia.org/wiki/Testosteron

> Desuden hæves smertetærskelen, og man bliver mere målrettet og
> resultatorienteret.

Ja, det giver jo mening. Især når han døjer med en dårlig hofte. Og han
var jo netop meget aggressiv på den pågældende etape.

> Men væsentligt er vel at det medvirker til muskelopbyggelse..

Ja, det er klart. Men her har han angiveligt ædt det lige før etapen, og
det var det jeg ikke rigtig forstod.



Kim2000 (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 27-07-06 17:11


"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>

Hans hold vil se på om det er "naturligt". Kan det overhovedet lade sig
gøres?

Det samme med EPO, ang. hæmokretit værdien kan den stige væsentlig uden at
tage stoffer?

Jeg mener jeg engang har hørt ham den svenske læge fra WDA at man højst kan
forbedre den naturligt med 10-15%???

Iøvrigt er man da komplet idiot hvis man ikke kun snyder, men snyder når man
_ved_ at både den gule trøje og etapevinderen helt per automatik
dopingstestes.

mvh
Kim



Jonas Kofod (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 27-07-06 21:55

Kim2000 wrote:
> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>
>
>
> Hans hold vil se på om det er "naturligt". Kan det overhovedet lade sig
> gøres?

Der var en læge og formand for Antidoping Danmark i TV der sagde at
naturlig og kunstigt testosteron har forskelligt kulstof 14 indhold
hvilket en sådan test derfor kunne afsløre.
På ham lød det iøvrigt som om at det var noget man allerede havde gjort
i forbindelse med ("basis") testen.

Per A. Hansen (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 05-08-06 14:04


"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:eab963$ptq$1@gnd.k-net.dk...
> Kim2000 wrote:
>> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>>Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>>testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>>
>>
>>
>> Hans hold vil se på om det er "naturligt". Kan det overhovedet lade sig
>> gøres?
>
> Der var en læge og formand for Antidoping Danmark i TV der sagde at
> naturlig og kunstigt testosteron har forskelligt kulstof 14 indhold
> hvilket en sådan test derfor kunne afsløre.

Hmm.
Man finder forholdet mellem testosteron og det hormonelt uvirksomme stof -
epitestosteron.
Det kaldes TE-ratio.
Normalt er det ca. 1:1, men i Floydes vedkommende var 11:1


--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen


Jonas Kofod (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 06-08-06 02:04

Per A. Hansen wrote:
>
> "Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> news:eab963$ptq$1@gnd.k-net.dk...
>
>> Kim2000 wrote:
>>
>>> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>>>
>>>
>>>
>>> Hans hold vil se på om det er "naturligt". Kan det overhovedet lade
>>> sig gøres?
>>
>>
>> Der var en læge og formand for Antidoping Danmark i TV der sagde at
>> naturlig og kunstigt testosteron har forskelligt kulstof 14 indhold
>> hvilket en sådan test derfor kunne afsløre.
>
>
> Hmm.
> Man finder forholdet mellem testosteron og det hormonelt uvirksomme stof
> - epitestosteron.
> Det kaldes TE-ratio.
> Normalt er det ca. 1:1, men i Floydes vedkommende var 11:1

Det er meget muligt men ikke i den test som der blev omtalt i TV. Her
var det skelnen mellem kunstigt og naturligt testosteron ved kulstof 14.

Per A. Hansen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 06-08-06 14:44


"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:eb3f66$2e2f$1@gnd.k-net.dk...
> Per A. Hansen wrote:
>>
>> "Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
>> news:eab963$ptq$1@gnd.k-net.dk...
>>
>>> Kim2000 wrote:
>>>
>>>> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:44c8ccb2$0$3494$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>>
>>>>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>>>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Hans hold vil se på om det er "naturligt". Kan det overhovedet lade sig
>>>> gøres?
>>>
>>>
>>> Der var en læge og formand for Antidoping Danmark i TV der sagde at
>>> naturlig og kunstigt testosteron har forskelligt kulstof 14 indhold
>>> hvilket en sådan test derfor kunne afsløre.
>>
>>
>> Hmm.
>> Man finder forholdet mellem testosteron og det hormonelt uvirksomme
>> stof - epitestosteron.
>> Det kaldes TE-ratio.
>> Normalt er det ca. 1:1, men i Floydes vedkommende var 11:1
>
> Det er meget muligt men ikke i den test som der blev omtalt i TV. Her var
> det skelnen mellem kunstigt og naturligt testosteron ved kulstof 14.

Hmm. Der er ingen forskel på C-14 indholdet i organiske stoffer, der er
produceret på samme tidspunkt. C-14 indholdet i atmosfæren dannes af
den kosmiske stråling.
Men der er forskel på kulstofindholdet i pct. i forskellige molekyler.

--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen




Peter Loumann (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 06-08-06 16:07

On Sun, 6 Aug 2006 15:43:37 +0200, Per A. Hansen wrote:

> > Det er meget muligt men ikke i den test som der blev omtalt i TV. Her var
> > det skelnen mellem kunstigt og naturligt testosteron ved kulstof 14.

> Der er ingen forskel på C-14 indholdet i organiske stoffer, der er
> produceret på samme tidspunkt. C-14 indholdet i atmosfæren dannes af
> den kosmiske stråling.

Den mediciner tv-avisen brugte som ekspert, sagde noget tilsvarende, blot
husker jeg det som c-13 eller måske c-12 ...

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

Jonas Kofod (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 07-08-06 00:53

Per A. Hansen wrote:

> Hmm. Der er ingen forskel på C-14 indholdet i organiske stoffer, der er
> produceret på samme tidspunkt. C-14 indholdet i atmosfæren dannes af
> den kosmiske stråling.
> Men der er forskel på kulstofindholdet i pct. i forskellige molekyler.

Jamen så må det jo have været et andet kulstof isotop forhold. Der er
ikke tale om forskel på kulstofindhold af relevans for denne sag -
naturlig testoteron og kunstig testoteron er jo ikke forskellige molekyler.
Jeg kan se Peter husker indslaget med c12/c13 forhold. Så er det jo nok det.

Peter Bjørn Perlsø (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 27-07-06 21:23

kautaq <kautaq@post2.tele.dk> wrote:

> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>
> /Mike

Så kan kan blære sig overfor alle de andre cykelryttere nmed at han skal
bruge et større skridtbind.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

B æ 9 (28-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 28-07-06 11:09

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> kautaq <kautaq@post2.tele.dk> wrote:
>
>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>
>> /Mike
>
> Så kan kan blære sig overfor alle de andre cykelryttere nmed at han skal
> bruge et større skridtbind.
>

ngoet af det første der ryger når man bruger anaboler er kuglerne og så
må man jo kompensere med noget testeteron....

B æ 9 (28-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 28-07-06 11:19

B æ 9 wrote:
> Peter Bjørn Perlsø wrote:
>> kautaq <kautaq@post2.tele.dk> wrote:
>>
>>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>>
>>> /Mike
>>
>> Så kan kan blære sig overfor alle de andre cykelryttere nmed at han skal
>> bruge et større skridtbind.
>>
>
> ngoet af det første der ryger når man bruger anaboler er kuglerne og så
> må man jo kompensere med noget testeteron....



jovist - narkomaner på hjul.....

Ole (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 29-07-06 19:50

> jovist - narkomaner på hjul.....
>

EFTERLYSNING (Ref ATS)
Arrangørerne af flere mindre cykelløb efterlyser
den 31-årige Floyd Outlandish, som sidst blev set
kørende op ad en fransk bjærgkæde med en stor kanyle
i venstre balde.
Befolkningen anmodes om at kigge efter den efterlyste
i udhuse, garager og andre steder, hvor der opbevares
store mængder medicin.

Ole (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 29-07-06 20:03

Ole <ole@ole.dk> wrote in news:Xns980FD4197F97Cole@62.243.74.162:

>> jovist - narkomaner på hjul.....
>>
>
> EFTERLYSNING (Ref ATS)
> Arrangørerne af flere mindre cykelløb efterlyser
> den 31-årige Floyd Outlandish, som sidst blev set
> kørende op ad en fransk bjærgkæde med en stor kanyle
> i venstre balde.
> Befolkningen anmodes om at kigge efter den efterlyste
> i udhuse, garager og andre steder, hvor der opbevares
> store mængder medicin.
>

SIDSTE (Ref ATS)
Til trods for ihærdige forsøg, er det ikke lykkedes at
få en kommentar til sagen fra Ivan Bassos hund.

Peter Andersen (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 30-07-06 00:15

Sewn in:1hj5mko.mtt0e81iracrhN%peter@DIESPAMMERDIE.dk,
"Peter Bjørn Perlsø" we rot:
> kautaq <kautaq@post2.tele.dk> wrote:
>
>> Floyd Landis er taget i at snyde. Hvorfor i alverden æder han
>> testosteron for at køre hurtigere på cykel?
>>
>> /Mike
>
> Så kan kan blære sig overfor alle de andre cykelryttere nmed at han
> skal bruge et større skridtbind.

Men sådan et testosteron niveau burde han være skaldet, ligesom Riis...

--
____________________
Peter Andersen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste