El piss
Fra : Tomas Pedersen

Dato : 14-06-06 17:30

For en del år siden hørte jeg i et radioprogram om en indretning der
skulle kunne bruges af kvinder til at tisse stående, for eksempel til
festivaler og den slags. Det var et rør med en art ske i enden og
fremstillet af vist nok et brassiliansk firma, i hvert fald sydamerikansk
og jeg mener navnet var 'El Piss'.

Nogen der kan komme det nærmere, google giver mig kun et væld af sider på
et, for mig, uforståeligt sprog?

Tomas

Fra : Max

Dato : 14-06-06 23:02

Hej Tomas

> Nogen der kan komme det nærmere, google giver mig kun et væld af
> sider på et, for mig, uforståeligt sprog?

http://www.travelmateinfo.com/page002.html

Mvh Max

Fra : Harald Mossige

Dato : 15-06-06 05:43

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Tomas

> http://www.travelmateinfo.com/page002.html

Så fantasiløst.
Den burde vert mer "naturtro"

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 15-06-06 15:33

On Thu, 15 Jun 2006 00:02:17 +0200, Max wrote:

> Hej Tomas

> http://www.travelmateinfo.com/page002.html

Glimrende link, der er jo billede og alt muligt.
Jeg er nu temmelig sikker på at det ikke er den dims jeg i sin tid hørte
beskrevet, så der sker åbenbart en vis udvikling inden for det område, men
det er nu også omkring 15 år siden.

Tomas

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-06-06 06:44

Tomas Pedersen <patina@dbmail.dk> wrote in

> [...]
> festivaler og den slags. Det var et rør med en art ske i enden og
> fremstillet af vist nok et brassiliansk firma, i hvert fald sydamerikansk

Jeg synes nu ellers jævnligt (netop på festivaler) at jeg har
set kvinder klare det stående - men det er nok under indvirkning
af en del ethanol :D Så er der jo også den der Politiken-reklame
der viser teknikken i al sin fælhed...

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Leo

Dato : 19-06-06 08:24

Jeg har en gang læst om følgende, så med fare for at blive slået i hartkorn
med en vis anden skribent:

Tag en 1 liters mælkekarton, skær taget af og skær resten op diagonalt.
Derved opnås en "tagrende, der er lukket af en halv bund i den ene ende..
Denne indretning kan foldes og opbevares i en taske.
Kvinden stikker nu den lukkede ende ind under sig og kan ved at tisse i
renden føre urinen ud i ca. 20.25 cm afstand - altså forbi sandalerne - når
hun står op og tisser.

Jeg vil dog tro, at det kræver lidt øvelse at bruge den.

Fra : Max

Dato : 19-06-06 09:51

Hej Leo

> Jeg vil dog tro, at det kræver lidt øvelse at bruge den.

Siklkert også meget besværlig i stramme bukser.

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-06-06 13:57

Leo skrev:

> Kvinden stikker nu den lukkede ende ind under sig og kan ved at tisse i
> renden føre urinen ud i ca. 20.25 cm afstand - altså forbi sandalerne - når
> hun står op og tisser.

Kvinder kan tisse i stråle ligesom mænd hvis de bare trækker
kønslæberne til side.

--
Bertel

Fra : Leo

Dato : 19-06-06 14:14

> Kvinder kan tisse i stråle ligesom mænd hvis de bare trækker
> kønslæberne til side.

Jo, men hos mænd munder urinrøret jo ud nogenlunde, hvor det plejer,
hvorimod det ikke altid er så ligetil hos kvinder. Det kan godt give nogle
pudsige oplevelser, når der skal anlægges kateter.

Under alle omstændigheder er det nok meget rart, at de sidste dryp placeres
uden for buksekanten.

Jeg viderebragte såmænd også blot designet - jeg aner ikke om det virker -
og det er i grunden også mig det samme, om det gør eller ej.
MVH Leo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-06-06 15:40

Leo skrev:

> Under alle omstændigheder er det nok meget rart, at de sidste dryp placeres
> uden for buksekanten.

Ja - det er der sikkert mange mænd der godt kunne trænge til at
lære. Jeg ved i hvert fald at en hel del er gode til at placere
de sidste dryp på gulvet foran en wc-kumme. I vores lokale
bridgeklub tager det ikke lang tid før gulver er overdryppet, og
det er blevet nævnt mange gange.

--
Bertel

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-06-06 14:57

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> de sidste dryp på gulvet foran en wc-kumme. I vores lokale
> bridgeklub tager det ikke lang tid før gulver er overdryppet, og

Det er vel også bare gamle inkontinente mænd der er i den klub, Bertel.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-06-06 17:58

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Det er vel også bare gamle inkontinente mænd der er i den klub,
> Bertel.

Vent du bare til du selv kommer i den alder, hvor den pludselig
uden varsel kører med "stor spreder".

Det burde være en menneskeret at der er badeværelsessanitet
alle offentlige steder i højder og udformning til alle mennesker.

(I Frankrig findes der mennesker, der er der så højrøvede at de
må have specielle, høje wc-kummer).

--
:·)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-06 21:01

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> Det burde være en menneskeret at der er badeværelsessanitet
> alle offentlige steder i højder og udformning til alle mennesker.

Tænker du på noget i stil med en malkemaskine?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-06-06 22:15

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Vent du bare til du selv kommer i den alder, hvor den pludselig
> uden varsel kører med "stor spreder".

Normalt skyldes problemet for ældre mænd, at forhuden, grundet ardannelse
efter små rifter på indersiden, trækker sig så meget sammen at forhuden ikke
kan trækkes tilbage over pikhovedet.

Jeg husker dog ikke hvad behandlingen er, om det er en creme man skal smøre
med så forhuden bliver blødgjordt, eller om problemet let kan løses ved
omskærelse.

Ihvertfald ER der hjælp at hente hos lægen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : B æ 9

Dato : 20-06-06 19:16

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> [...]
placere
overdryppet, og

> Det er vel også bare gamle inkontinente mænd der er i den

MEGA-LOL

hvad med nogle uridomer?

så skal I heller ikke køres på lokum i tide og i utide!

--
B æ 9

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 19-06-06 15:59

On Mon, 19 Jun 2006 09:24:25 +0200, Leo wrote:

> [...]
> hun står op og tisser.
>
> Jeg vil dog tro, at det kræver lidt øvelse at bruge den.

Nu kommer jeg i tanke om endnu en radioudsendelse jeg har hørt, jeg har
åbenbart hørt meget radio; denne gang er det helt sikkert fra en festival,
sikkert Roskilde.
Der havde man lavet noget man kaldte "tøsestrint" (vist
nok). Det var et nedløbsrør/plastrør monteret med den ene ende i fri luft,
cirka vandret må det have været, med et let fald. I den fri ende var røret
blændet med en prop og der tilførtes rindende vand, den anden ende afløb.
Der var skåret hul i oversiden af røret (lidt som en tagrende) og det var
så meningen af damerne skulle stille sig overskrævs over denne indretning.

Tomas

Fra : John Larsson

Dato : 19-06-06 22:30

Tomas Pedersen <patina@dbmail.dk> writes:
> [...]
>festivaler og den slags. Det var et rør med en art ske i enden og
>fremstillet af vist nok et brassiliansk firma, i hvert fald sydamerikansk

Venezuelansk? Den danske arkitekt og opfinder Nis Sauer (bl. a. kendt for
sit gennemarbejdede forslag til en harmonisk udgave af Rådhuspladsen)
præsenterede for mange år siden en engangs "tissetragt" til stående damer.
pfindelsen blev senere kopieret og produceret af et firma i Venezuela. Det
er måske dét du tænker på?

John