Online topografisk atlas
Fra : Jesper

Dato : 14-06-06 15:44

Hej i gruppen.

Er der nogen der har kendskab til et gratis online topografisk atlas over
DK ?

Mvh

Jesper

Fra : Max

Dato : 14-06-06 15:52

Hej Jesper

> Er der nogen der har kendskab til et gratis online topografisk atlas
> over DK ?

Prøv at kikke her http://www.kms.dk/Sepaakort/Gratis+kort/

Mvh Max

Fra : Jesper

Dato : 14-06-06 16:00

Hej Max

Mange tak - men jeg ville gerne også have højde data ?

Mvh

Jesper

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-06-06 17:26

"Jesper " <jesperpadkaerfjern@detteyahoo.com> wrote in
news.ta45a3gs6q04gi@xn--klaraoglrke-h9a:

> Hej Max
>
> Mange tak - men jeg ville gerne også have højde data ?

http://www.kms.dk/Sepaakort/Find+et+sted/

Vælg landkort 1:25000 Det er standard 4cm-kort med alle
højdekurver indtegnet.

Der er også gode kort på www.ois.dk (under kort/topografiske kort)
Her er alle matrikler + bygninger indtegnet.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Jesper

Dato : 15-06-06 08:46

Mange tak.

Jesper

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 15-06-06 09:16

> http://www.kms.dk/Sepaakort/Find+et+sted/
>
> Vælg landkort 1:25000 Det er standard 4cm-kort med alle
> højdekurver indtegnet.

Hej
Når jeg kigger på den side får jeg kun et kortudsnit på ca. 5x5 cm. Kan jeg
få et større kortudsnit at se?

Torben

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-06-06 14:14

"Torben R. Sørensen" <spam@frejashundehus.dk> wrote in

> Når jeg kigger på den side får jeg kun et kortudsnit på ca. 5x5 cm.
> Kan jeg få et større kortudsnit at se?

Desærre ikke mere. Tidligere lå KMS's kortmateriale så man
kunne tilgå det i den størrelse man havde lyst til. Men det
er slut og nu er det småt ja :( Men via OIS har man lidt
større kortområde - og stort set alle amter har også¨et GIS-
system hvor man kan se topo-kort i fin kvalitet i ret stor
størrelse.

/hilsner

Fra : Max

Dato : 15-06-06 20:21

Hej Torben

> Kan jeg få et større kortudsnit at se?

Hvis det er noget helt specifikt du gerne vil se, ja så kan
jeg godt sende dig et kortudsnit af den størrelse du ønsker.

Mvh Max

Fra : JJ

Dato : 15-06-06 20:17

Prøv denne her
http://www.dkconline.dk/html/menu1/geosearch.htm

Man kan i "vis lokaliteter" under opsætning gøre skærmbilledet størrere. Det
er rimelig ok.

news.ta44kcje6q04gi@xn--klaraoglrke-h9a...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-06-06 06:08

"JJ" <jens@jensen.dot.not> wrote in

> Prøv denne her
> http://www.dkconline.dk/html/menu1/geosearch.htm
>
> Man kan i "vis lokaliteter" under opsætning gøre skærmbilledet
> størrere. Det er rimelig ok.

wow den er fed - hermed gemt i mine bookmarks :)

Det ligner at det historiske kort er det samme som hos KMS's
historiske kort, men her er der noget bedre skærmbillede.

Luftfotoene er også ret gamle men det er nu ok :)

tak for linket!

/hilsner

Fra : Jesper

Dato : 16-06-06 13:26