|
| Streger på himmelen Fra : Basil |
Dato : 10-06-06 11:45 |
|
Hej.
Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der
kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt
andet der får dette fænomen til at opstå ?
Kai
| |
Mikkel Lund (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 10-06-06 11:57 |
|
Basil skrev:
> Hej.
> Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der
> kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
> Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt
> andet der får dette fænomen til at opstå ?
> Kai
>
>
Det kommer meget an på hvad du har set:
Mælkevejen - kan ligne en tynd sky - ikke menneske skabt
Fly damp - En meget lange og forholdvis tynd sky, men har en bestemt
retning.
Højtliggende skyer - Ikke så tynde som fly damp ej heller så lange, men
ofte meget gennemsigtige og perlemors farvet. Ofte i grupper.
Håber det hjælper.
Mikkel
| |
Basil (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 10-06-06 12:38 |
|
Efter mange tanker skrev Mikkel Lund:
> Basil skrev:
>> Hej.
>> Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der
>> kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
>> Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt
>> andet der får dette fænomen til at opstå ?
>> Kai
>>
>>
>
> Det kommer meget an på hvad du har set:
> Mælkevejen - kan ligne en tynd sky - ikke menneske skabt
> Fly damp - En meget lange og forholdvis tynd sky, men har en bestemt retning.
> Højtliggende skyer - Ikke så tynde som fly damp ej heller så lange, men
> ofte meget gennemsigtige og perlemors farvet. Ofte i grupper.
> Håber det hjælper.
>
> Mikkel
Det er flydamp.
Kan du være mere specifik om hvad det er og hvordan det opstår?
Kai
| |
Max (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 10-06-06 12:57 |
|
Hej Kai
> Det er flydamp.
> Kan du være mere specifik om hvad det er og hvordan det opstår?
Varmen fra flymotoren får iskrystaller i stor højde til at blive til
vanddamp der så danner skyer deroppe. De forsvinder jo lige
så stille igen, og jo hurtigere de forsvinder jo højere er lufttrykket
ofte, når højtrykket går rigtig højt op, og vi har højt klart vejr, ja
så mangler kondensstriberne ofte helt.
Mvh Max
| |
Dan Storm (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Dan Storm |
Dato : 10-06-06 12:54 |
|
Basil skrev:
> Hej.
> Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der
> kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
> Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt
> andet der får dette fænomen til at opstå ?
> Kai
>
>
Du tænker garanteret på jetflys motorer.
Når et jetmotor kører, blandes brændstoffet med atmosfærens luft. Idét
brændstoffet antændes varmes den atmosfæriske luft op og udvides utrolig
meget. Den varme luft presses ud af motorens ende for at skabe fremdrift
(efterbrændereffekt).
Ud af den opvarmede luft kommer damp, som stammer fra kondenseret vand
efter forbrændingen. Og som bekendt består skyer jo af vanddamp, deraf
kommer de hvide streger i himlen.
--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!
| |
Max (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 10-06-06 13:01 |
|
Hej Dan
> Ud af den opvarmede luft kommer damp, som stammer fra kondenseret vand
> efter forbrændingen. Og som bekendt består skyer jo af vanddamp, deraf
Prøv at bemærke himlen næste gang du ser noget fra bombeangreb gennem-
ført af f.eks. flyvende fæstninger under WWII, ja så vil du se
kondensstriber,
det har nemlig intet med motortypen at gøre, det er varmen fra dem der
tæller,
ligeledes vil du også kunne se et jetfly uden kondensstriber.
Mvh Max
| |
Dan Storm (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Dan Storm |
Dato : 10-06-06 16:41 |
|
Max skrev:
> Prøv at bemærke himlen næste gang du ser noget fra bombeangreb gennem-
> ført af f.eks. flyvende fæstninger under WWII, ja så vil du se
> kondensstriber,
> det har nemlig intet med motortypen at gøre, det er varmen fra dem der
> tæller,
> ligeledes vil du også kunne se et jetfly uden kondensstriber.
Nævnte jeg måske ikke også at der er det man kalder for efterbrænder?
Normalt, så er de fleste bombefly vist også drevet af turbopropmotorer.
Og jeg har ikke hørt om en turbopropmotor der varmer kondensvandet så
kraftigt op, så jeg må mene at det kun er jetmotorer med efterbrænder
der giver den effekt.
Udover B-1B og B-2 bombeflyene, så er der vist ikke mange bombefly med
jetmotorer.
Som en sidegevinst, for at pille din 'bombefly laver ikke hvide striber
på himlen'-teori, så har B-52, som er et bombefly, efterbrændere på.
Er ikke ekspert; Når man arbejder på en lufthavn, bør man da vide lidt
om det...
--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!
| |
Nicolai (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 10-06-06 17:07 |
|
"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote in message
news:448ae7f4$0$74136$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Som en sidegevinst, for at pille din 'bombefly laver ikke hvide striber på
> himlen'-teori, så har B-52, som er et bombefly, efterbrændere på.
Hvor fremkommer han med den teori?
> Er ikke ekspert; Når man arbejder på en lufthavn, bør man da vide lidt om
> det...
Ej da. Jeg har også arbejdet i kastrup lufthavn, og jeg ved da ikke en skid
om det. Så hvorfor mener du at det skulle hænge sammen?
> --
> Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
> - Så vigtig er du heller ikke!
Nicolai
| |
Dan Storm (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Dan Storm |
Dato : 10-06-06 18:17 |
|
Nicolai skrev:
> Hvor fremkommer han med den teori?
Jeg bemærkede blot hans WWII bemærkning som en altoverskyggende teori om
at bombefly ikke efterlader efterbrænderspor. Intet andet.
> Ej da. Jeg har også arbejdet i kastrup lufthavn, og jeg ved da ikke en skid
> om det. Så hvorfor mener du at det skulle hænge sammen?
Som en sidebemærkning til at jeg ikke blot griber det jeg siger ud af
den blå luft, men at man, som du selv lige nævner, ikke kan forvente at
en person der arbejder i en lufthavn ved alt.
--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!
| |
Herluf Holdt, 3140 (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 10-06-06 17:32 |
|
Dan Storm skrev:
> Normalt, så er de fleste bombefly vist også drevet af
> turbopropmotorer. [...]
Kan du nævne nogle nyere bombefly drevet af turbopropmotorer?
> Udover B-1B og B-2 bombeflyene, så er der vist ikke mange
> bombefly med jetmotorer.
> Som en sidegevinst, for at pille din 'bombefly laver ikke hvide
> striber på himlen'-teori, så har B-52, som er et bombefly,
> efterbrændere på.
Boeing B-52 er et (snart forældet) bombefly med 8 jetmotorer.
Det nu historiske bombefly Convair B36/XC99 havde en kombination
af 6 propel- og 4 jetmotorer.
Tupolev TU-160 (long range stratetic bomber) havde 4 jetmotorer.
Tupolev TU-95 (long range stratetic bomber) havde 4
dobbeltroterende propelmotorer.
--
Herluf
| |
Dan Storm (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Dan Storm |
Dato : 10-06-06 18:24 |
|
Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Kan du nævne nogle nyere bombefly drevet af turbopropmotorer?
Ikke nogen nyere. Nu var det også som en kommentar til hans WWII historie.
> Boeing B-52 er et (snart forældet) bombefly med 8 jetmotorer.
Ganske prægtigt fly, som NASA stadig benytter sig af (kan ikke huske til
hvad)
> Tupolev TU-160 (long range stratetic bomber) havde 4 jetmotorer.
Det eneste supersoniske fly russerne påstår at 25 april i år, fjøj ind i
amerikansk luftrum uden at blive opdaget. Igen, flot og prægtigt fly.
> Tupolev TU-95 (long range stratetic bomber) havde 4
> dobbeltroterende propelmotorer.
Derfor også kendt som et af de mest larmende fly i hele verden.
--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!
| |
Herluf Holdt, 3140 (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 10-06-06 18:52 |
|
Dan Storm skrev:
> Herluf Holdt, 3140 skrev:
>> Tupolev TU-95 (long range stratetic bomber) havde 4
>> dobbeltroterende propelmotorer.
> Derfor også kendt som et af de mest larmende fly i hele verden.
Men alligevel var det videreudviklingen af TU-95, *TU-114*, som
i flere år (fabrikeret 1961-1965) kunne hamle op med næste alle
samtidige jet-passagerfly. (TU-114 fløj i sin tid især til Cuba).
Det havde plads til max. 220 passagerer, spændvidde: 51,10 m,
længde: 54,10 m, MTOW: 171,000 kg, maksimum hastighed i
9 km højde: 770 km/h.
--
:·)
| |
Herluf Holdt, 3140 (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 10-06-06 18:58 |
|
Herluf Holdt, 3140 skrev:
> [...] MTOW: 171,000 kg
Rettelse:
MTOW (maximum take-off weight) 171.000 kg, selvfølgelig
| |
Dan Storm (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Dan Storm |
Dato : 10-06-06 19:18 |
|
Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Herluf Holdt, 3140 skrev:
>
>> [...] MTOW: 171,000 kg
>
> Rettelse:
> MTOW (maximum take-off weight) 171.000 kg, selvfølgelig
>
De har nu alligevel været heldige med den tupolev serie! :)
--
Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!
| |
Ivar (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 10-06-06 22:01 |
|
Dan Storm skrev:
>> Kan du nævne nogle nyere bombefly drevet af turbopropmotorer?
> Ikke nogen nyere. Nu var det også som en kommentar til hans WWII historie.
Da var der slet ingen!
De første turboprop-motorer kom efter krigen.
Ivar Magnusson
--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
| |
Ivar (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 10-06-06 22:13 |
|
Dan Storm skrev:
> Normalt, så er de fleste bombefly vist også drevet af turbopropmotorer. Og
> jeg har ikke hørt om en turbopropmotor der varmer kondensvandet så kraftigt
> op, så jeg må mene at det kun er jetmotorer med efterbrænder der giver den
> effekt.
Det er det ikke, det kan ses ved almindelige trafikfly.
> Udover B-1B og B-2 bombeflyene, så er der vist ikke mange bombefly med
> jetmotorer.
Næsten alle bombefly efter anden verdenskrig er med jetmotorer. Under
krigen var alle med stempelmotorer. (Jetflyet Me-262 var måske planlagt
som et bombefly, men gjorde mig bekendt aldrig egentlige bombetogter.)
> Som en sidegevinst, for at pille din 'bombefly laver ikke hvide striber på
> himlen'-teori, så har B-52, som er et bombefly, efterbrændere på.
Efterbrændere på B-52 bliver kun brugt ved starter. Efterbrændere er
ekstremt uøkonomiske, de bliver derfor kun brugt, når særlig stor
effekt er påkrævet. Hvis de blev brugt under normal flyvning, ville
rækkeviden blive betydeligt kortere.
Ivar Magnusson
--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
| |
Max (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 10-06-06 23:27 |
|
Hej Dan
> Nævnte jeg måske ikke også at der er det man kalder for efterbrænder?
Jeg aner ikke hvad du mener, min pointe var at stempelmotore
også laver kondensstriber.
Mvh Max
| |
TA (11-06-2006)
| Kommentar Fra : TA |
Dato : 11-06-06 02:00 |
|
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
news:448b46cf$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg aner ikke hvad du mener, min pointe var at stempelmotore
> også laver kondensstriber.
Ja, som det også fremgår af det sidste billede i dette link med en formation
af B-17 bombefly
< http://www.aerospaceweb.org/question/atmosphere/q0111.shtml>.
--
TA
| |
TA (10-06-2006)
| Kommentar Fra : TA |
Dato : 10-06-06 15:33 |
|
"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
news:mn.52fd7d66125540d1.52736@starmail.invalid.co.za...
> Hej.
> Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der
> kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
> Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt
> andet der får dette fænomen til at opstå ?
De hedder 'contrails', se evt < http://en.wikipedia.org/wiki/Contrail> for en
nærmere forklaring.
De opstår typisk når den ekstra vand, der dannes i motoren under
forbrændingen, øger udstødningsgassens vandindhold til et niveau, som er
højere end den omgivende luft kan rumme. En almindelig bil danner også
vanddamp ved forbrændingen og det ses tydeligt i udstødningsgassen i kold
vinterluft.
--
TA
| |
Kurt Kjær Jensen (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Kurt Kjær Jensen |
Dato : 10-06-06 16:54 |
|
TA wrote:
> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> news:mn.52fd7d66125540d1.52736@starmail.invalid.co.za...
>
>>Hej.
>>Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der
>>kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
>>Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt
>>andet der får dette fænomen til at opstå ?
>
>
> De hedder 'contrails', se evt < http://en.wikipedia.org/wiki/Contrail> for en
> nærmere forklaring.
>
> De opstår typisk når den ekstra vand, der dannes i motoren under
> forbrændingen, øger udstødningsgassens vandindhold til et niveau, som er
> højere end den omgivende luft kan rumme. En almindelig bil danner også
> vanddamp ved forbrændingen og det ses tydeligt i udstødningsgassen i kold
> vinterluft.
Desuden vil udstødningsgassen fra jet-turbinen indeholde mikroskopiske
sodpartikler fra forbrændingen, der vil være kim for kondensering af
overmættet vanddamp i de højere luftlag. Det betyder at brændstoffets
renhed sikkert kan have en betydning for contraildannelsen...
--
Venlig hilsen
Kurt
| |
Martin Larsen (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 10-06-06 18:24 |
|
Kurt Kjær Jensen fortalte:
> TA wrote:
>> De hedder 'contrails', se evt
>> < http://en.wikipedia.org/wiki/Contrail> for en nærmere forklaring.
>>
>> De opstår typisk når den ekstra vand, der dannes i motoren under
>> forbrændingen, øger udstødningsgassens vandindhold til et niveau,
>> som er højere end den omgivende luft kan rumme. En almindelig bil
>> danner også vanddamp ved forbrændingen og det ses tydeligt i
>> udstødningsgassen i kold vinterluft.
>
> Desuden vil udstødningsgassen fra jet-turbinen indeholde mikroskopiske
> sodpartikler fra forbrændingen, der vil være kim for kondensering af
> overmættet vanddamp i de højere luftlag. Det betyder at brændstoffets
> renhed sikkert kan have en betydning for contraildannelsen...
Der er så mindst 2 modeller for dannelse af striber. Iskrystal modellen
som forklares med wingtip vortices (ikke særlig kraftig effekt) og så
damp fra forbrændingen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wingtip_vortices
Jeg har sommetider undret mig over se fly hvor det ene laver spor og det
andet ikke. Måske motortype, brændstof og små ændringer i luftlagenes
temperatur spiller ind?
Mvh
Martin
--
What hath God wrought?
| |
Jan Rasmussen (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Jan Rasmussen |
Dato : 10-06-06 18:45 |
| | |
Ukendt (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-06 06:44 |
|
"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:448b0041$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Kurt Kjær Jensen fortalte:
> Der er så mindst 2 modeller for dannelse af striber. Iskrystal modellen
> som forklares med wingtip vortices (ikke særlig kraftig effekt) og så
> damp fra forbrændingen.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Wingtip_vortices
>
> Jeg har sommetider undret mig over se fly hvor det ene laver spor og det
> andet ikke. Måske motortype, brændstof og små ændringer i luftlagenes
> temperatur spiller ind?
Engang på en flyvetur, kunne jeg gennem vinduet observere dannelsen af
striber.
Selve dannelsen skete på oversiden af vingen, helt ind mod kroppen - i vel
ca. 1 M's afstand, og ikke i forlængelse af motoren.
Jeg er ikke den store videnskabsmand, men det har formentlig noget med
trykændringer at gøre.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen
| |
Jan Rasmussen (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Jan Rasmussen |
Dato : 10-06-06 19:06 |
|
"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse news:mn.52fd7d66125540d1.52736@starmail.invalid.co.za...
> Hej.
> Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
> Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt andet der får dette fænomen til at opstå ?
> Kai
>
http://images.google.dk/images?q=contrails&hl=da
Google Billeder
http://www.wrh.noaa.gov/fgz/science/contrail.php?wfo=fgz
Et godt billede af nordtyskland og sønderjylland, efter en dags flyvning.
Jan Rasmussen
| |
Anders Houmark (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 10-06-06 23:10 |
| | |
Martin Andersen (13-06-2006)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 13-06-06 23:05 |
|
Anders Houmark wrote:
> Basil wrote:
>
>>Hej.
>>Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger
>>der kunne ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
>>Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget
>>helt andet der får dette fænomen til at opstå ?
>>Kai
>
>
> Det hedder Chemtrails og ikke contrails, som nogle fejlagtigt siger.
> Chemtrails er skabt af regeringer rundt omkring i verden. Der er stadig lidt
> tvivl om hvorfor de bliver lavet, nogle mener at det er et tyndt lag
> aluminium som bliver sprøjtet ud for at virke som en slags spejl og dermed
> mindske drivhuseffekten, andre mener, at det er en måde at hjernevaske
> folket på. Andre mener, at det er nogle landes regeringer der er begyndt et
> samarbejde, for at mindske antallet af mennesker på jorden. Målet vil være
> omkring 4-500 millioner mennesker på verdensplan.
>
> Der er tusindvis af seriøse hjemmesider på nettet omhandlende Chem trails.
>
> http://www.rense.com/general4/fre.htm
>
> http://educate-yourself.org/ct/
> http://www.chemtrailcentral.com/
> http://www.chemtrails-france.com/
> http://www.chemtrails-info.de/
> http://chemtrails.erazor-zone.de/
> http://www.chemtrails.nl/
> http://www.chemtrails.ch/
>
>
min sarkasme-detektor er desværre gået i stykker for nyligt. Var det muligt at
få en af jer andres måling af denne post?
| |
Anders Wegge Jakobse~ (13-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Jakobse~ |
Dato : 13-06-06 23:20 |
|
Martin Andersen <dur@ikke.nu> writes:
> Anders Houmark wrote:
{Chemtrails}
> min sarkasme-detektor er desværre gået i stykker for nyligt. Var det
> muligt at få en af jer andres måling af denne post?
Det er en gang conspiranois. Wikipedia har en artikel om emnet:
< http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_theory>
--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:
< http://wiki.wegge.dk/Usenet_personligheder>
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.
| |
Martin Andersen (14-06-2006)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 14-06-06 03:53 |
|
Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Martin Andersen <dur@ikke.nu> writes:
>
>
>>Anders Houmark wrote:
>
>
> {Chemtrails}
>
>
>>min sarkasme-detektor er desværre gået i stykker for nyligt. Var det
>>muligt at få en af jer andres måling af denne post?
>
>
> Det er en gang conspiranois. Wikipedia har en artikel om emnet:
>
> < http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_theory>
>
Dertil tror jeg at jeg er med, men skal det forstås som at hr. Houmark selv tror
på det?
| |
Anders Houmark (14-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 14-06-06 10:21 |
|
Martin Andersen wrote:
>>
> Dertil tror jeg at jeg er med, men skal det forstås som at hr.
> Houmark selv tror på det?
Nej bestemt ikke... og sikke lang tid det tog for at blive bemærket
Min signatur havde en lille smiley.. vidste ikke om det var nok eller ej..
Jeg har diskuteret med en, som fuldt og fast tror på chemtrails.. og vi
diskuterede på livet løs indtil han bragte amuletter og hellige sten osv.
op.. Så kunne jeg ikke stoppe med at grine
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Herluf Holdt, 3140 (14-06-2006)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 14-06-06 10:41 |
|
Anders Houmark skrev:
> Martin Andersen wrote:
>> Dertil tror jeg at jeg er med, men skal det forstås som at hr.
>> Houmark selv tror på det?
> Nej bestemt ikke... og sikke lang tid det tog for at blive bemærket
>
> Min signatur havde en lille smiley.. vidste ikke om det var nok eller
> ej.. [...]
Desværre er det i visse grupper nødvendigt at markere
ironi og morskab med blinkende eller highlightede smileyer.
* *
Måske skulle man foreslå en ny undergruppe:
dk.videnskab.fupellerfakta?
Men det er nok nytteløst. Det vil sikkert ende med
en evindelig futten frem og tilbage mellem grupperne.
Og hvad med alle konspirations-indlæggene?
--
:·)
Med venlig hilsen Herluf Holdt
Nysgerrige Amatører - gør Verden sjovere
| |
Max (14-06-2006)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 14-06-06 10:51 |
|
Hej Anders
> Min signatur havde en lille smiley.. vidste ikke om det var nok eller
Det er et problem at anbringe den i signaturen da nogle
mailprogrammer klipper signaturen væk.
Mvh Max
| |
Anders Houmark (16-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 16-06-06 19:29 |
|
Max wrote:
> Hej Anders
>
>> Min signatur havde en lille smiley.. vidste ikke om det var nok eller
>
> Det er et problem at anbringe den i signaturen da nogle
> mailprogrammer klipper signaturen væk.
Det er vel først når man besvarer indlægget? Sådan virker mit i hvert fald
:-/
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Kim Ludvigsen (14-06-2006)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 14-06-06 12:43 |
|
Den 14-06-06 11.20 skrev Anders Houmark følgende:
> Martin Andersen wrote:
>
> Min signatur havde en lille smiley.. vidste ikke om det var nok eller ej..
Den lagde jeg ikke engang mærke til. Den burde nu heller ikke være
nødvendig, og slet ikke i denne gruppe. At der er enkelte
konspirationsfanatikere, der gæster gruppen, bør ikke gøre nogen forskel
- man skal virkelig være langt ude for at hoppe på chemtrails.
> Jeg har diskuteret med en, som fuldt og fast tror på chemtrails.. og vi
> diskuterede på livet løs indtil han bragte amuletter og hellige sten osv.
> op.. Så kunne jeg ikke stoppe med at grine
Jeg fik også en sund latter ud af dine links. Det hele minder lidt om
http://www.dhmo.org (som dog er videnskabelig korrekt) for ikke at nævne
http://ordforklaring.dk.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af
spilklassikeren Mastermind.
http://kimludvigsen.dk
| |
Martin Andersen (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 15-06-06 04:48 |
|
Kim Ludvigsen wrote:
> Den 14-06-06 11.20 skrev Anders Houmark følgende:
>
>> Martin Andersen wrote:
>>
>> Min signatur havde en lille smiley.. vidste ikke om det var nok eller
>> ej..
>
>
> Den lagde jeg ikke engang mærke til. Den burde nu heller ikke være
> nødvendig, og slet ikke i denne gruppe. At der er enkelte
> konspirationsfanatikere, der gæster gruppen, bør ikke gøre nogen forskel
> - man skal virkelig være langt ude for at hoppe på chemtrails.
>
>> Jeg har diskuteret med en, som fuldt og fast tror på chemtrails.. og vi
>> diskuterede på livet løs indtil han bragte amuletter og hellige sten osv.
>> op.. Så kunne jeg ikke stoppe med at grine
>
>
> Jeg fik også en sund latter ud af dine links. Det hele minder lidt om
> http://www.dhmo.org (som dog er videnskabelig korrekt) for ikke at nævne
> http://ordforklaring.dk.
>
ja, man skal godt nok være forsigtig med det dihydrogen monoxide stads.
| |
Uffe Ravn (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 15-06-06 08:57 |
|
Martin Andersen wrote:
> ja, man skal godt nok være forsigtig med det dihydrogen monoxide
> stads.
Jeg har hørt at man efterhånden kan finde det i de fleste danske
grundvandsboringer.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Anders Wegge Jakobse~ (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Jakobse~ |
Dato : 15-06-06 09:08 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> writes:
> Martin Andersen wrote:
>
> > ja, man skal godt nok være forsigtig med det dihydrogen monoxide
> > stads.
>
> Jeg har hørt at man efterhånden kan finde det i de fleste danske
> grundvandsboringer.
Givet fostres skrøbelighed overfor kemiske påvirkninger, vil jeg mene
det er værre at det findes i praktisk taget samtlige
fostervandsprøver.
--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:
< http://wiki.wegge.dk/Usenet_personligheder>
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.
| |
Kim Ludvigsen (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 15-06-06 13:22 |
|
Den 15-06-06 09.56 skrev Uffe Ravn følgende:
> Martin Andersen wrote:
>
>> ja, man skal godt nok være forsigtig med det dihydrogen monoxide
>> stads.
>
> Jeg har hørt at man efterhånden kan finde det i de fleste danske
> grundvandsboringer.
Men vi kan nok ikke forvente, at fødevarestyrelsen gør noget ved det med
den nuværende fødevareminister. Måske man skulle starte en
underskriftsindsamling og så gå til pressen.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.
http://kimludvigsen.dk
| |
Uffe Ravn (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 15-06-06 23:02 |
|
Kim Ludvigsen wrote:
> Men vi kan nok ikke forvente, at fødevarestyrelsen gør noget ved det
> med den nuværende fødevareminister.
Har han for øvrigt en udløbsdato?
Mvh. Uffe Ravn
| |
Henning Makholm (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 15-06-06 14:39 |
|
Scripsit Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk>
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> writes:
>> Martin Andersen wrote:
>> > ja, man skal godt nok være forsigtig med det dihydrogen monoxide
>> > stads.
>> Jeg har hørt at man efterhånden kan finde det i de fleste danske
>> grundvandsboringer.
> Givet fostres skrøbelighed overfor kemiske påvirkninger, vil jeg mene
> det er værre at det findes i praktisk taget samtlige
> fostervandsprøver.
Det opstår nu altså også som et naturligt stofskifteprodukt i de
celler der danner fosterets hud. Prøv lige at orientere dig om fakta
før du spreder sligt alarmistisk bavl.
--
Henning Makholm "I consider the presence of the
universe to be a miracle. The universe
and everything in it. Can you deny it?"
| |
Peter Makholm (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Peter Makholm |
Dato : 15-06-06 23:15 |
|
Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:
> Men vi kan nok ikke forvente, at fødevarestyrelsen gør noget ved det
> med den nuværende fødevareminister. Måske man skulle starte en
> underskriftsindsamling og så gå til pressen.
Det ville være noget nær uhørt hvis Fødevarestyrelsen af egen kraft
rettede et angreb mod en anden minister. Jeg tror at Lars Barfod
sidder rigeligt løst uden at hans mareridtsstyrelse begynder at skabe
problemer med andre ministerier.
--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |
http://hacking.dk |
| |
Kim Ludvigsen (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 15-06-06 23:28 |
|
Den 16-06-06 00.14 skrev Peter Makholm følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:
>
>> Men vi kan nok ikke forvente, at fødevarestyrelsen gør noget ved det
>> med den nuværende fødevareminister. Måske man skulle starte en
>> underskriftsindsamling og så gå til pressen.
>
> Det ville være noget nær uhørt hvis Fødevarestyrelsen af egen kraft
> rettede et angreb mod en anden minister. Jeg tror at Lars Barfod
> sidder rigeligt løst uden at hans mareridtsstyrelse begynder at skabe
> problemer med andre ministerier.
Du kan da også ødelægge enhver god joke med dine petitesser. Det er
heldigvis ikke kun mig, der ikke har tjek på de forskellige ministre:
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=445556
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en
brølende ko med det gratis program Noisy Keyboard.
http://kimludvigsen.dk
| |
John Larsson (10-06-2006)
| Kommentar Fra : John Larsson |
Dato : 10-06-06 23:58 |
|
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:
>Jeg aner ikke hvad du mener, min pointe var at stempelmotore
>også laver kondensstriber.
Selvfølgelig gør de det! Det det afgør om der kommer kondensstriber er
luftens temperatur og fugtighed; i mindre grad typen af de forbrændte
kulbrinter!
I praksis er det flyets højde der er afgørende!
John
| |
Basil (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 11-06-06 05:58 |
|
Basil forklarede:
> Hej.
> Når man kigger op mod himmelen ser man tit nogen lange lige streger der kunne
> ligne skyer, men som tydeligt er menneskeskabte.
> Er det fly-udstødning, damp fra flyenes vinger, en ufo eller noget helt andet
> der får dette fænomen til at opstå ?
> Kai
Jeg takker for alle svarene.
Kai
| |
John Larsson (11-06-2006)
| Kommentar Fra : John Larsson |
Dato : 11-06-06 10:43 |
|
"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:
>Tupolev TU-95 (long range stratetic bomber) havde 4
>dobbeltroterende propelmotorer.
Turboprop eller stempel?
Er det ellers ikke sådan at propellerfremdrift (vist en fed "pleonasme"!)
pisker udstødningen så meget rundt at kondensationsstriber (med
iskrystaller) vanskeligt kan dannes?
John
| |
Herluf Holdt, 3140 (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 11-06-06 12:24 |
|
John Larsson skrev:
> "Herluf Holdt, 3140" writes:
>> Tupolev TU-95 (long range stratetic bomber) havde 4
>> dobbeltroterende propelmotorer.
>
> Turboprop eller stempel?
Turboprop:
Tu-95MS - Four 11,035kW (14,795ehp) KKBM Kuznetsov
NK-1 2MV turboprops, driving eight blade counter rotating
propellers. [...] Maximum speed: 925 km/h (500 kt, 575 mph)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-95
> Er det ellers ikke sådan at propellerfremdrift (vist en fed
> "pleonasme"!) pisker udstødningen så meget rundt at
> kondensationsstriber (med iskrystaller) vanskeligt kan dannes?
Det håber jeg at andre har mere forstand på. Det lyder da
sandsynligt.
--
:·)
»Hendes trøje var så stram at jeg næsten ikke kunne få vejret«
| |
John Larsson (11-06-2006)
| Kommentar Fra : John Larsson |
Dato : 11-06-06 10:30 |
|
"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_hotmail.com> writes:
>Selve dannelsen skete på oversiden af vingen, helt ind mod kroppen - i vel
>ca. 1 M's afstand, og ikke i forlængelse af motoren.
Kondensation sker først nogle hundrede meter efter flyet, når udstødningen
er kølet af tlstrækkelig, så den vil man ikke kunne se fra flyet.
Det har været nævnt tidligere her i tråden, men det du har set er også
kondensation. Den opstår meget lokalt i undertrykket som vingen skaber,
men da den dannes uden at der tilsættes vand, vil sådanne
kondensationsstriber hurtigt blive opløst, når luften har blandet sig og
trykforskellene er udlignet. Disse vingeskabte kondensationsstriber kan
naturligvis ikke danne iskrystaller og man vil heller ikke kunne se dem
fra jorden.
John
| |
jape44@gmail.com (11-06-2006)
| Kommentar Fra : jape44@gmail.com |
Dato : 11-06-06 14:13 |
|
Mælkevejen er da Menneskeskabt, har du aldrig hørt om Arla ?
Jan
> Det kommer meget an på hvad du har set:
> Mælkevejen - kan ligne en tynd sky - ikke menneske skabt
> Fly damp - En meget lange og forholdvis tynd sky, men har en bestemt
> retning.
> Højtliggende skyer - Ikke så tynde som fly damp ej heller så lange, men
> ofte meget gennemsigtige og perlemors farvet. Ofte i grupper.
> Håber det hjælper.
>
> Mikkel
| |
|
|