Opera - Inflation i browserversion
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-08-06 17:41

Hej,

Nok en smule off-topic - men en lille sjov ting jeg lige opdagede da jeg
åbnede min installerede Opera 9 BETA.

Fik følgende besked:
http://phpgeek.dk/opera-version90.jpg

Opera synes nu ikke længere Version 9 lyder pænt - så nu skal jeg
opgradere til version 90 :D

Det er vidst det man kan kalde for inflation i versionsnummerne :D

Mvh
Johan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-06 18:32

Johan Holst Nielsen skrev:

> Opera synes nu ikke længere Version 9 lyder pænt - så nu skal jeg
> opgradere til version 90 :D

Det er nok en fejl. Opera har været konsekvent med at nummerere
versionerne fortløbende, lige fra version 1.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 19-08-06 18:49

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> posting:

>Det er nok en fejl. Opera har været konsekvent med at nummerere
>versionerne fortløbende, lige fra version 1.

Kan du huske, da Opera 5.0 kom for 6 år siden? Der var ikke gået
meget mere end 5-6 mdr. fra frigivelsen af version 4.0. Der var da
tale om, at det nok var for at nå op på samme versionsnummer som den
daværende nyeste IE. Ved dog ikke, om den helt holder vand.

Version 4 var i øvrigt en katastofe, som jeg husker den, men trods
alt indførtes den senere(!) så populære fanebjælke (dog ved andet
navn).

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-06 18:54

Christian Bohr-Halling skrev:

> Version 4 var i øvrigt en katastofe, som jeg husker den,

Jeg husker den ikke for jeg installerede den ikke. Jeg kan
faktisk ikke engang huske at jag har haft den afprøvet, men det
har jeg. Jeg fortsatte med 3.62 også efter 5'eren. 6'eren fik lov
at ligge parallelt med 3.62, men blev vist efterhånden brugt
mest. Først efter 7'eren røg 3.62 definitivt ud.

Du har nok ret i at det var lidt minifusk med 4'eren - eller også
havde de bare for travlt.

--
Bertel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-08-06 18:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er nok en fejl. Opera har været konsekvent med at nummerere
> versionerne fortløbende, lige fra version 1.

Jeg er helt enig - det er klart en fejlplacering af .'et. Men det er en
sjov fejl, set i det lys omkring "kampen om højeste versionnummer", der
var fra nogle år siden :)

Versionsnummeret vises også korrekt på Opera's download side.

Mvh
Johan