Driver til OKI OL600ex printer?
Fra : Ole Milkær

Dato : 19-06-01 16:29

Jeg er så heldig? at have fået foræret en fin gammel laserprinter (ja,ja,
grin bare, den kommer til at erstatte min STAR LC24-10) men hvor kan jeg
finde en driver til den?
Jeg har ikke har held hverken på OKI's europæiske eller US-site.

Fra : Christian Mygind

Dato : 19-06-01 17:37

"Ole Milkær" <orm@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde en driver til den?
> Jeg har ikke har held hverken på OKI's europæiske eller US-site.

Hvilket OS? Hvis Windows 9X burde den være PnP. Den emulerer bare en HPIII
eller HP4.

/Chr

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-06-01 07:56

On Tue, 19 Jun 2001 18:36:36 +0200, "Christian Mygind" <mygind@c.dk>
wrote:

>Hvilket OS? Hvis Windows 9X burde den være PnP

I Windows 2000 finder den selv OKI'en. Har selv en, og jeg er glad for
den.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Ole Milkær

Dato : 21-06-01 07:56

OS: win 95
den forsøger ganske rigtigt at emulere en HP laserjerIIP, men den driver har
jer heller ikke og så er jeg lige vidt.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 20-06-01 08:17

"Ole Milkær" wrote:

> [...]
> finde en driver til den?
> Jeg har ikke har held hverken på OKI's europæiske eller US-site.

Jeg fik anbefalet denne link :

http://support.oki.dk/drivers/

Siden ser ud til kun at være midlertidig, men den skulle virke....

/klaus

Fra : Ole Milkær

Dato : 21-06-01 08:40

Det virkede som en fin idé indtil softwaren ikke kan installeres under win95

nogen bud på hvad jeg kan gøre ved det?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-01 09:08

Ole Milkær <orm@private.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b31a65f$0$3239$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> Det virkede som en fin idé indtil softwaren ikke kan installeres under
win95

> nogen bud på hvad jeg kan gøre ved det?

Du skal bruge funktionen tilføj printer under windows, og så ligger driver
oplysningerne i mappen Disk 3.

Mvh
Per

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 21-06-01 09:41

Per Beer Hansen wrote:

> Du skal bruge funktionen tilføj printer under windows, og så ligger driver
> oplysningerne i mappen Disk 3.

Jeg synes så bestemt at jeg brugte mappen \disk4 - det er nemlig der INF filen
ligger

/klaus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-01 11:11

I den driver pakke som jeg hentede er der kun Disk 1 til Disk 3 og inf filen
ligger i Disk 3 hos mig.

Mvh
Per

Klaus Jorgensen <p1028820ns@mail.uni2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B31B318.646C8AA9@mail.uni2.dk...

Fra : Ole Milkær

Dato : 21-06-01 17:26

I den fil jeg hentede var der 4 mapper og inf filen lå på disk 4.

Men Hurra hurra, nu virker lortet, mange tak for hjælpen til jer alle.

En sidste ting, der forvirrer mig er dog at jeg har muligheden for at vælgen
mellem en driver der hedder hhv. "hyper-W" eller "PCL" til efternavn. Jeg
kan ikke se noget der minder om dette nogen steder på printeren. Er der
nogen der ved hvad det betyder?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-06-01 07:03

On Thu, 21 Jun 2001 18:26:18 +0200, "Ole Milkær" <orm@private.dk>
wrote:

>Er der
>nogen der ved hvad det betyder?

Da jeg kørte Win 9x brugte jeg Hiper-W til min OL600ex. En ganske
udmærket driver, hvor man kan køre 600x600 og andet godt. Savner den
faktisk i Win 2000

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476