Told/moms på arbejde udført uden for EU
Fra : thingmand@gmail.com

Dato : 18-08-06 10:09

Vi har fået lavet noget "digital image processing" i Thailand og har
fået en faktura med Thailandsk moms (7%).

Men hvordan håndterer vi den? Skal der betales told som ved import af
varer eller skal den bare køres ind inkl. thailandsk moms som fremmede
arbejde uden moms?

--
Thingmand

Fra : René

Dato : 18-08-06 12:59

Er i moms reg selv?, hvis ja sig at i skal have en faktura fra virksomheden
i thailand uden deres moms, og oplys jeres cvr nummer og sig i er virksomhed
og kan handle uden moms.

mht til told bliver jeg dig svar skyldig men måske vita kan hjælpe med
satsen.. se http://vita.toldskat.dk/vita.htm men den skal vel afregnes
efterfølgende som ved alm import af varer og tjenesteydelser.

Hilsen
René

--
-

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-08-06 13:45

"René" <sindberg(fjern)@elli-tape.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virksomheden
> i thailand uden deres moms, og oplys jeres cvr nummer og sig i er

Det er underordnet om de er moms-registreret. Den fremgangsmåde du beskriver
gælder kun import fra andre EU-lande.
Når der ikke er tale om et EU-land, skal varen sendes moms-frit uanset om
der er tale om handel med en privatperson eller erhverv. Hvis køber ikke er
moms-registreret tillægges der dansk moms når varen ankommer til Danmark,
men det er sælger uvedkommende.