mp3 afspiller på hjemmeside
Fra : Bob \(-:

Dato : 15-08-06 23:38

Hej alle

Jeg vil gerne lave sådan et link , når du klikker på det bliver der så åbnet
et nyt vindue
hvor der kommer en mp3 liste med ca 10 sange og en afspiller over . så kan
man bare vælge musiken man vil høre imens man kikker på hjemmesiden er der
nogen der har nogle forslag hvordan det bliver lavet nemmest ?? eller er der
nogen der har et link til lign ?? så kan jeg evt "låne"
det der fra,,

--
P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-08-06 07:12

Bob \\(-: <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> skrev:
> [...]
>imens man kikker på hjemmesiden er der
>nogen der har nogle forslag hvordan
>det bliver lavet nemmest ?? eller er der

Hej Bob

Jeg tror jeg har koden til en afspiller i stil med
http://nunzioweb.com/streaming_audio-example.htm

derhjemme. Den må du gerne se.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-08-06 07:36

Bob (-: skrev:
> [...]
> nogen der har nogle forslag hvordan det bliver lavet nemmest ?? eller er der
> nogen der har et link til lign ?? så kan jeg evt "låne"

Jeg plejer bare at bruge en playlist, så kan folk vælge afspiller
(winamp/realplayer/mediaplayer osv) selv. Du kan selvfølgelig let lægge
link til playlisten i et javascript popup-vindue for at få effekten med
et nyt vindue (som jeg synes er en god idé her, det er ret træls når man
på fx. myspace.com først får kylet lyd i hovedet uden selv at have
tændt, og derefter forsvinder lyden når man går til næste side)

Eksempel nederst til venstre på Phønix' side:
<http://phonixfolk.dk/downloads.php>

Hvis du ikke vil have playlists hvor du bestemmer rækkefølgen så kan du
opnå streaming-effekten på mp3 alligevel ved at lave en playlist for
hver lydfil.

Det kan godt omgås så man kan hente mp3'en ned, det kan det også i den
løsning Ploug har vist hen til. Hvis du skal undgå den mulighed så skal
du have fat i en flash-afspiller. Det er heller ikke spor umuligt, lidt
googling fandt et par muligheder:

http://musicplayer.sourceforge.net/
http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_MP3_Player

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-08-06 21:58

"Bob (-:" <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
der
> nogen der har et link til lign ?? så kan jeg evt "låne"

Hej Bob

Jeg har fundet det script jeg skrev om, og jeg har retet
det til.

Det findes her: http://www.detour.dk/afspiller/media.htm

Du kan bare lade det åbne i et nyt vindue med <a href="_blank">
eller i et pop up vindue som her:

http://hjem.get2net.dk/ahome/koder/javascript_pop_op_vindue.htm

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-08-06 22:23

> [...]
>
> Det findes her: http://www.detour.dk/afspiller/media.htm
>
> Du kan bare lade det åbne i et nyt vindue med <a href="_blank">

Hej igen

Det gik vist lidt stærkt med at skrive, jeg mente selvfølgelig

Det ser ud som om at get2net-siden er noget ustabil, men scriptet
til pop up kan findes mange steder - f.eks. her
http://www.dejligbjerg.dk/webdesign/javascript/vindue/nyt_popup.htm

og her http://www.html.dk/artikler/00004/

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-08-06 00:56

> [...]
>
> Det ser ud som om at get2net-siden er noget ustabil, men scriptet
> til pop up kan findes mange steder - f.eks. her

Hej

Jeg kunne egentligt godt tænke at få afspilleren på
http://www.detour.dk/afspiller/media.htm til at

afspille playlisten i en uendelig løkke, så hvis du finder ud
af, hvordan man gør det, vil jeg gerne vide det.

Har prøvet med param name="loop" value="infinite"

og param name="loop" value="true" men synes ikke
det virker.

Med venlig hilsen
Martin

----