2 netværk
Fra : Brian Knudsen

Dato : 17-08-06 19:30

Er der nogle som har et par links til hjemmesider eller som kan hjælpe
mig..

Jeg har 2 forskellige Internet udbyder i øjeblikket og kunne derfor
godt tænkte mig at benytte dem på samme tid..

Kan man koble de 2 router sammen så alle komputer kan benytte begge
udbyder eller skal man ud og havde nyt udstyr..

Jeg tænker på: 1. udbyder bliver koblet til min switch og anden 2
udbyder bliver koblet til min router som også er forbundet med switch
som alle computer er koblet på..

Jeg har lagt et billede op i dk.binaer under navnet netværk.

Brian Knudsen

BRUTAL - Now your playing with power

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-08-06 07:11

On Thu, 17 Aug 2006 20:30:16 +0200, Brian Knudsen
<brian.knudsen"fjerndette"@a.cirque.tv> wrote:

> Jeg har 2 forskellige Internet udbyder i øjeblikket og kunne derfor
> godt tænkte mig at benytte dem på samme tid..

Der er ingen god måde at dele to alm. hjemme-forbindelser på, altså
sådan at man faktisk udnytter begge forbindelser fuldt.

Der er nogle halv-dårlige løsninger, hvor grundprincippet er, at man
NAT'er ud fra hvilken forbindelse pakken skal ud af. Noget trafik
ryger så via den ene ISP og andet via den anden. Derved sikrer man
også, at returtrafikken kommer den rigtige vej.

Med NAT-løsningerne, opnår man ikke, at man kan downloade med den
dobbelte hastighed fra en enkelt server, men man kan have flere
samtidige downloads, der bruger hver sin forbindelse.

En anden (og simplere) løsningsmodel er simpelthen at fordele pc'erne,
så nogle bruger én forbindelse og andre en anden.

> BRUTAL - Now your playing with power

Det hedder "you're" eller "you are".

-A

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 10:23

> [...]
>
> En anden (og simplere) løsningsmodel er simpelthen at fordele pc'erne,
> så nogle bruger én forbindelse og andre en anden.

....eller bruge en lille VPN router fra Linksys, som tilbyder loadsharing
mellem 2 ISP'er.
http://makeashorterlink.com/?G1B41549D

Den findes både som 4, 8 og 16 ports udgave, og priserne starter ved sølle
1400,-

Mvh Morten

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-08-06 11:08

On 2006-08-18, Morten Koch <mkoch-snabel_A-mail.dk> wrote:

> ...eller bruge en lille VPN router fra Linksys, som tilbyder loadsharing
> mellem 2 ISP'er.

Og det er den samme "dårlige NAT-løsning", som Asbjørn har beskrevet.

--
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-08-06 11:30

On Fri, 18 Aug 2006 11:22:43 +0200, "Morten Koch"
<mkoch-snabel_A-mail.dk> wrote:

> ...eller bruge en lille VPN router fra Linksys, som tilbyder loadsharing
> mellem 2 ISP'er.
> http://makeashorterlink.com/?G1B41549D

Ja, det er den halv-dårlige NAT-løsningsmodel, som jeg nævnte.

-A