Missebørn
Fra : Coppi

Dato : 17-08-06 17:58

Hej.

I dag har vi holdt store loppe og ormedag.

Vild missemor er blevet steriliseret, aflopper, aformet og vacineret hos
dyrlægen og herhjemme er 2 hunde, 1 voksen kat og 3 killinger blevet
rengjorte.

Det er godt nok en ordentlig udskrivning, men så må der da også være ryddet
op i det hele, ikke, at jeg har set noget, men for en sikkerheds skyld, når
nu hun er vild.

Babyerne har været i gangen mens deres mor blev steriliseret, de var ikke
sådan ovenover lykkelige for, at se deres mor, så de må jo have haft det
godt nok.
Hun er lidt groggi endnu, men givet dem mælk og slapper nu af, så alt er i
den skønneste orden. Det er egentlig lidt synd for hende, at hun er vild,
hun kommer når vi kalder og går et halvt skridt fra os, men hvis vi rækker
ud efter hende bliver hun bange og hvæser, hun kan stryge sig op af et eller
andet lige i nærheden af mig og spinde, samtidig med, at hun kigger på mig,
mon nogensinde hun bliver til, at røre ved ?

Jeg har billeder af killingerne, men ved ikke hvordan jeg gør, for, at I kan
se dem. Hvis I skal forklare det skal det være helt nede på Dummies niveau.

coppi

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-06 18:18

Coppi wrote:
> [...]
> Jeg har billeder af killingerne, men ved ikke hvordan jeg gør, for,
> at I kan se dem. Hvis I skal forklare det skal det være helt nede på

Det var da noget af et program du har været igennem Jeg tror at
missemor bliver mere "medgørlig" hen ad vejen, du skal bare have
tålmodighed og vente til hun er klar. Der er helt sikkert andre her i
gruppen der kan give dig en bedre vejledning.

Angående at vise billeder frem: Du skal gå ind på dette link og oprette
dig som bruger:

www.dk.fritid-dyr-kat.dk

Der står næsten øverst helt ude til højre "ny bruger", den skal du
klikke på, og så skal du bare følge vejledningen, som er meget enkel. Du
kan jo bare komme her tilbage og spørge hvis der er noget du ikke helt
kan finde ud af.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Gitte

Dato : 17-08-06 18:20

Hej Coppi,

jeg har selv taget en "vildkat" til mig, og det første lange stykke
tid boede hun under min seng. Hun kom kun frem om aftenen og natten.
(Jeg var også selv alt for påtrængende - jeg skulle bare have ladet
hende kom til mig, af sig selv - men når det nu er første gang man
har kat ...)
Efterhånden som tiden gik og jeg ikke så meget til kræet, "opgav"
jeg hende - og efterhånden vandt hendes nysgerrighed over frygten.
Først kom hun ind i rummet til mig, så kunne jeg række hånden ud og
lege lidt med hendes legetøj med hende. Stor var den dag da jeg langt
om længe kunne række hånden ud og røre ved katten, men der var der
altså også gået ca. 6 måneder! Hun er dog stadig lidt håndsky
engang imellem, specielt hvis jeg gør en pludselig bevægelse.
Her på det sidste er hun begyndt at komme frem, når jeg har gæster -
det ender jo med at hun bliver en helt "normal" kat

Så jeg vil, med min begrænsede erfaring, sige at der er håb endnu
.... Held og lykke med det hele.

Gitte

Fra : Hanne Engermann

Dato : 17-08-06 18:35

> [...]
kan
> se dem. Hvis I skal forklare det skal det være helt nede på Dummies niveau.

Flot gået coppi
Jeg synes, I er nået langt med missemor. Du ved som sagt ikke, hvordan
hun har oplevet mennesker før, og selv om hun stadig er utryg, sender
hun jo positive signaler. At hun kigger på dig samtidig, betyder bare,
at hun også vil aflæse dine signaler. Hvis jeg ikke har skrevet det før,
så skal du ved øjenkontakt med hende blinke langsomt et par gange og så
lade blikket glide ud til siden. Gør dig lille, når du kontakter hende,
dvs. sæt dig på hug uden at se på hende, ellers blink. Sid ved siden af
hende, mens hun spiser og tal sagte til hende imens. Så kan du på et
tidspunkt prøve at stryge hende over ryggen.

Den fremgangsmåde har jeg brugt med held over for mine "vildmisser".

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar